2021-11-03, 20:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är det bara i mitt huvud det klickar ordentligt?
Kanske inte alla detaljer i teorierna, men visst är det intressant.
Det känns åtminstone som vi verkligen är på rätt spår, sen finns det säkert som du påpekar vissa detaljer som behöver finslipas för att få en ännu bättre bild över det hela.

Har du någon mer tanke kring mannen från Husby som blev skjuten i benet? Jag personligen har kört mig fast helt vid den skjutningen. Jag kan inte få det till att kunna kopplas till Einar, så jag har sakta men säkert börjat lämna den skjutningen utanför detta fall.
Citera
2021-11-03, 20:11
Medlem
killerboots avatar
tror fortfarande dumle är skytten och att hade att välja på sig själv eller nisse
Citera
2021-11-03, 20:12
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Om man utgår från att det stämmer att Adel och Leis har hängt ihop under många år så blir blir det väldigt mycket mer intressant när det kommer till både mordet på Einar och bilden som är tagen på Adel, Z.E, Einar och Dumlee.

Skulle det stämma att det var Z.E och Einar som blev misstänkta för mordförsöket på Leis vid Nosh & Chow så är det inte längre så konstigt att Dumlee valt att censurera bort Z.E med tanke på vad han gjorde mot Leis.i

Det förklarar också varför Z.E varit helt tyst efter Einar's död. Förmodligen fruktar han för sitt egna liv efter att ha sett vad Adel & Dumlee gjorde med Einar.

Tack till användaren Illincognito för en bra sammanfattning av intressanta inlägg.
Fast jag måste säga att dina inlägg 10036 och 10037 lite går stick i stäv med varandra, d v s ska man gå på rykten/trådsanningar eller kräva fakta?

I all välmening. 👍🏻
Citera
2021-11-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Fast jag måste säga att dina inlägg 10036 och 10037 lite går stick i stäv med varandra, d v s ska man gå på rykten/trådsanningar eller kräva fakta?

I all välmening. 👍🏻

Nu menar han väl allt i teori, men ja det bör man väl vara väldigt tydlig med.
Citera
2021-11-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
tror fortfarande dumle är skytten och att hade att välja på sig själv eller nisse
Adel är skytten , Dumle är kameramannen
Citera
2021-11-03, 20:18
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth

I all välmening. 👍🏻
Jag har aldrig skrivit att jag har en källa som är 100% äkta, vilket skribenten skrev som jag citerade.

Att man spekulerar i eventuella teorier har jag aldrig haft någon åsikt om, vad ska man annars göra när Polisen inte har lämnat någon kommentar på över en vecka?
Citera
2021-11-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kan detta vara intressant för fallet?

Gårdagens bo (mordförsök) i Husby
AD*L BISR*T är enl uppgift delägare i top class music (drees skivbolag) och som dessutom förekommer i minst 5 avsnitt av belastningsregistret.

Husby ☑ (hh anknyten? eller de som sköt?) och kopplat till svenska hip hop scenen...

Kan ju såklart handla om något helt annat...

Men lite intressant känns det som...

*=A

Citat:
Det känns åtminstone som vi verkligen är på rätt spår, sen finns det säkert som du påpekar vissa detaljer som behöver finslipas för att få en ännu bättre bild över det hela.

Har du någon mer tanke kring mannen från Husby som blev skjuten i benet? Jag personligen har kört mig fast helt vid den skjutningen. Jag kan inte få det till att kunna kopplas till Einar, så jag har sakta men säkert börjat lämna den skjutningen utanför detta fall.

Nej, jag har inga tankar gällande det. Svårt att ens spekulera när jag inte har koll alls. Det enda jag kan referera till är uppgiften i citatet ovanför ditt i detta svar. Sen vet jag ju inte om uppgiften i det citatet stämmer alls, så ta det inte som fakta.

Men den skribenten har, enligt mig, tillfört en hel del vettiga teorier osv.
Citera
2021-11-03, 20:25
Medlem
Gorgar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Är det en eller två personer som står där?

Det ser ut att vara två stycken tycker jag. Kroppsställningen ser lite konstig ut om det ska vara en människa och klädseln, foppatofflor och ljusa mjukisar eller pyjamasbyxor, eller shorts, och svart täckjacka?
Det kan ju visserligen vara en granne som slängt på sig en jacka för att det var kallt men det kan också vara en person med foppatofflor som står rakryggad, och en mörkklädd som lutar sig fram och filmar som man inte ser benen på. Eller vad tror ni?
Det mest rimliga är väl att en närliggande boende legat hemma i soffan och softat med mjukisar och barfota(gör det själv dagligen). Hör skotten och sedan när polisen kommer, tar sig ner för att se vad som har hänt. Ser att polisen gör HLR och försöker hjälpa till så gott hen kan med att ge dom lite ljus via mobilen. Ser det som det mest rimliga scenariot utifrån den bilden. Kan absolut vara så att hen filmar också. Men jag tror inte att första patrull på plats bryr sig nämnvärt om det är någon som filmar i det läget när dom försöker rädda någons liv. Det är sekundärt.

Klart att det är två på plats. Någon tar ju fotografiet på den som har mobillampan igång 😉. Kanske är skuggor som luras att man tror att det är en bakom foppatofflan? 🤷‍♂️
Citera
2021-11-03, 20:26
Medlem
Dumle har fortfarande inget med mordet att göra. Vet att han upprör känslor haha men detta är inte hans förtjänst
Citera
2021-11-03, 20:29
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit att jag har en källa som är 100% äkta, vilket skribenten skrev som jag citerade.

Att man spekulerar i eventuella teorier har jag aldrig haft någon åsikt om, vad ska man annars göra när Polisen inte har lämnat någon kommentar på över en vecka?
Jadå, jag förstår men det handlar ju om tydlighet och ordval, d v s är det gissningar, spekulationer eller funderingar så får man förtydliga detta.

Inte meningen att gnälla men just detta är trådens problem när många bara pratar rakt ut som om de vet och kan.

Hen som säger 100 % är i mina ögon varken bättre eller sämre än någon annan just för att, som du ju säger, ingen mer information finns.

Paradoxalt nog så är det enklare att sålla ut dem som säger 100 % gentemot de som liksom, lite generellt, antyder att de ha koll.

Detta är dock mina subjektiva åsikter.

Frågan vi alla borde ställa oss; Varför röjer inte moderatorerna och rensar som de gör i andra trådar? 😉🤔
Citera
2021-11-03, 20:32
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Vad tror ni LadySweden, TwoThousand... Är detta ett spår som ramlat mellan stolarna medan flashbacks veteraner kört vilse i de gamla unkna teorierna?

Detta är bekräftat gällande mordet på Einar:

Dumle satt i facetime med någon som sitter bakom galler/högt rankad ute på gatan.
(Informatörer pekar ut en person som går vid namnet Capone men har inte fått det bekräftat än.)

Bakom liggande plan ska ha varit att erbjuda Einar en överenskommelse att betala för att få ett öppet mordkontrakt på sig själv att försvinna bort genom en större summa pengar plus extra kostnader.

Men det inte Einar visste om när avböjde erbjudandet var att ifall nekade till detta erbjudandet skulle han slaktas samma kväll och dom skulle få betalt via detta kontraktet istället.

Samma face time ID var aktivt under tiden för Einars avrättning och fick förmodligen se hela händelseförloppet.

Under detta facetime samtal har en väggmålning som påminner väldigt mycket om en av våra svenska fängelse cellers inredning med sig.
(Varpå nu många försöker binda samtalet till specifikt fängelse och en teori om insmugglade telefoner på någon fängelse avdelning.)

Många teorier och spår har spekulerats kring tidigare men resulterade i återvändsgränder varpå denna nya teori överensstämmer med både bevismaterial och ögonvittnes skildring samt användandet av informatörer.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-11-03 kl. 20:35.
Citera
2021-11-03, 20:33
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Adel är skytten , Dumle är kameramannen

Den teorin går väl emot det som framkommit av vittnen? A & D stack mot Hammarby Allé, E valde innergården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in