Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jobbigt för dig att ha fel gång på gång eller hur? Du kan uppenbarligen inte ta till dig elementära samband och sätta saker och ting i sin kontext. Poängen är att Sverige har tagit emot oerhört många flyktingar senaste åren med en topp på 160 tusen år 2015 där folk från Afganistan var största etiska gruppen, men egentligen är det skitsamma varifrån de kommer. Vad som däremot inte är skitsamma är att de bidragit till att höja befolkningsmängden kraftigt och framförallt genomsnittsåldern som sjunkit. Tror du möjligen har fattat det nu.
"Verkar medfört överdödlighet år 2020". Fint att du äntligen förstått det 10 månader senare
Huruvida det fortsätter att bidra till överdödlighet kommer bero på vaccinationstäckning och varaktighet i skyddet. Mitt stalltips är att vi kommer få vaccinera oss minst 1 gång per år framöver. Det kommer hålla pandemin i schack.
Du får nog backa tillbaka bland dina inlägg, du verkar uppenbarligen inte ha koll på vad du själv skriver / förpestar tråden med... 🙂. Du yrade om Afghaner, att halva Afghanistan kommit hit 2015 etc etc. Där hade du helt fel, och jag i princip rätt. Det var nämligen inte alls 160000 Afghaner som sökte asyl i Sverige 2015, snarare ganska exakt 41564 st. Det motsvarar en promille av Afghanistans befolkning, inte 50% som du yrade om.
Men som sagt man kan inte förvänta sig mer av en person som du, som inte end klara procenträkning på lågstadienivå
Jag har aldrig ifrågasatt att vi haft överdödlighet 2020. Snarare tvärt om, det vore konstigt om vi inte haft överdödlighet ingen har väl missat all jävla hysteri om överfyllda iva enheter, och ålderdomshem där stora delar av de intagna öppnat pärleporten några månader för tidigt med Covid i kroppen. Det blir dock mer intressant att se hur det blir åren som kommer, om ex femårsmedel (2020-2025) blir förhöjt eller inte. Det kan vi återkomma till 2025.