Citat:
Ursprungligen postat av
PappasKebab
Låter ju inte helt kaiko faktiskt.
Däremot så undrar jag, om så är fallet, bör inte den som högg då haft blodstänkt på sig? Jag menar, vi har ju sett bilden som MSM haft i sina artiklar där blod visas på ett golv. Jag är ingen brottsplatstekniker, men nog måste det stänkt en del på den som högg. Då hade det väl funnits tydliga spår på MGM?
Ingen aning om någon av de tre hade blodstänk på sig eller ej, det enda jag vet är att åklagaren inte ansåg att bevisningen höll för en häktning men att misstanken kvarstod.
Detta är en av de relativt få konkreta saker vi har att gå på, och en stark sådan uppgift vill jag mena. Den här Leis verkar inte vara tyoen man hugger med kniv för att sedan gå vidare med livet som ingenting, och som sagt;
Misstanken mot dessa tre kvarstod. En är död, en har fått ett pris på sitt huvud, en vet vi inte hur det ligger till med.
Samtidigt ska inte den ökade hotbilden mot NG bero direkt på händelsen på N&C. Om den istället beror på att NG ansågs välja sida om han vägrade goa ZE så blir det logiskt att hotbilden mot NG ökade kraftigt dagarna efter N&C.
Tills någon kommer med en bättre förklaring på dessa konkreta uppgifter vi vet är riktiga så håller jag mig till dem.