2021-11-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Var Havals bror Dara kriminell? Fattar ju kopplingen att Einar vill hämnas Havals medverkan i kidnappningen men för att utesluta andra så undrar jag om Dara var kriminellt belastad och om det kan ha funnits fler som velat honom eller Haval illa.
"alle" er jo en del av et kriminelt nettverk, selvfølgelig er det flere muligheter, det er jo gang gang bang bang hele jævla tida
Citera
2021-11-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Var Havals bror Dara kriminell? Fattar ju kopplingen att Einar vill hämnas Havals medverkan i kidnappningen men för att utesluta andra så undrar jag om Dara var kriminellt belastad och om det kan ha funnits fler som velat honom eller Haval illa.

Han hade säkert en del kriminellt för sig. Men mest troligt är att det är DP som tjatat till sig en beställning för att låsa Nisse till sig. Skulle jag gjort som samvetslös mördare och gangster i varje fall. Nisse pundar en hel del enligt bekanta och det enda han behöver säga är ”okej, kör”. Riktigt vidrigt att gå på någons bror däremot. Low lifes hela högen.
Citera
2021-11-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det här med konflikt HH/ ZE är intressant verkligen.

Det blir allt mer som pekar mot att stämplingen till mord som Leis blev anmäld för var riktad mot Z-E. Vi vet också att ZE, Kr*ST*an och NG sprang tillsammans från N&C och blev gripna på Biblioteksgatan. Alla tre blev misstänkta för mordförsök.
Samtidigt ska det inte vara händelsen på N&C direkt som ökade hotbilden mot NG, men hotbilden ökade dagarna därefter kraftigt.
Jag säger därför att det var ZE eller Kr*ST*an som högg Leis, av dem troligast ZE, och NG kanske vägrade goa sin vän ZE eller någonting ditåt.

Leis är nära Adel, och enligt uppgifter i tråden vill kurderna i HH närma sig DP.

Låter ju inte helt kaiko faktiskt.
Däremot så undrar jag, om så är fallet, bör inte den som högg då haft blodstänkt på sig? Jag menar, vi har ju sett bilden som MSM haft i sina artiklar där blod visas på ett golv. Jag är ingen brottsplatstekniker, men nog måste det stänkt en del på den som högg. Då hade det väl funnits tydliga spår på MGM?
Citera
2021-11-03, 09:51
Medlem
Citat:
Kan du hitta inspelningen av skotten?

Har du lyssnat på den inspelning som tidigare fanns i Aftonbladet och som nu är redigerad (man hör inte skotten?) Om så är fallet;
Var det samma inspelning du hörde?

Hur ser den här innergården ut? Är det öht tänkbart att BO kan ha sprungit åt något annat håll på innergården för att sedan vända tillbaka mot porten?

Ljudfilen och karta över innergården finns i tråden.
Citera
2021-11-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Men snälla håll käften...
Vi VET att han betalade för det mordet, alla som bor i Sthlm och har en insyn i den världen vet det här.

Du kanske hämtar all din information från flashback och ur din röv, men det gör inte alla.

Haha jag bor i Stockholm. Exakt du har hört det. 😂 say no more.
Citera
2021-11-03, 10:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Låter ju inte helt kaiko faktiskt.
Däremot så undrar jag, om så är fallet, bör inte den som högg då haft blodstänkt på sig? Jag menar, vi har ju sett bilden som MSM haft i sina artiklar där blod visas på ett golv. Jag är ingen brottsplatstekniker, men nog måste det stänkt en del på den som högg. Då hade det väl funnits tydliga spår på MGM?
Ingen aning om någon av de tre hade blodstänk på sig eller ej, det enda jag vet är att åklagaren inte ansåg att bevisningen höll för en häktning men att misstanken kvarstod.

Detta är en av de relativt få konkreta saker vi har att gå på, och en stark sådan uppgift vill jag mena. Den här Leis verkar inte vara tyoen man hugger med kniv för att sedan gå vidare med livet som ingenting, och som sagt;
Misstanken mot dessa tre kvarstod. En är död, en har fått ett pris på sitt huvud, en vet vi inte hur det ligger till med.

Samtidigt ska inte den ökade hotbilden mot NG bero direkt på händelsen på N&C. Om den istället beror på att NG ansågs välja sida om han vägrade goa ZE så blir det logiskt att hotbilden mot NG ökade kraftigt dagarna efter N&C.

Tills någon kommer med en bättre förklaring på dessa konkreta uppgifter vi vet är riktiga så håller jag mig till dem.
Citera
2021-11-03, 10:04
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Du menar Chihab L? Vårby?

Yes, nordafrikanska stavningen kanske men samma namn & innebörd.
Citera
2021-11-03, 10:09
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Men alltså lugn med viskleken nu. "Mamma lurade honom" har du huvudet under armen? Han var under 18 år och han behövde ha ett företag dit in alla intäkter skulle komma. Vem annars än hans mamma ska stå på det företaget?
Det var väl jätte fint att dom gav honom en skjuts i sin karriär, MEN det ger dom inte per automatik rätten till pengar ifrån hans karriär resten av livet. Kan garantera att "katten i trakten" gav dem tillräckligt med intäkter som täckt upp det dom lagt ut och mkt mer.

Sen att han beställt mord på Dara det kommer endast ifrån Havals fans och snorungar som sprider detta på gatan. Pga låten Voi, men det är fel, för voi spelades in hösten 2020 och den släpptes i april 2021. Ni tolkar hans texter hur ni vill men ni får fan vara lite källkritiska.

Normalt ska man ta va studio g's säger i låtar med nypa med salt.

Men här försöker Einar få något sagt. Han var nog fett förnedrad och mådde skit efter allt som hänt. När dom sen lura i han döda h's bror så fanns det ingen återvändo.

Dessutom visste ändå alla vem som låg bakom med och varför så lika bra försöka leka Allan på grejen oxå.

Snuten vet oxå Einar är bakom mordet men inget som går bevisa.

Om du tänker efter varför ska han säga så i en låt efter en låt efter allt som hänt om han inte menar allvar.

Det var hans sätt att komma in i matchen igen. Eller det va det dom viska i hans öra i alla fall.
Citera
2021-11-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ingen aning om någon av de tre hade blodstänk på sig eller ej, det enda jag vet är att åklagaren inte ansåg att bevisningen höll för en häktning men att misstanken kvarstod.

Detta är en av de relativt få konkreta saker vi har att gå på, och en stark sådan uppgift vill jag mena. Den här Leis verkar inte vara tyoen man hugger med kniv för att sedan gå vidare med livet som ingenting, och som sagt;
Misstanken mot dessa tre kvarstod. En är död, en har fått ett pris på sitt huvud, en vet vi inte hur det ligger till med.

Samtidigt ska inte den ökade hotbilden mot NG bero direkt på händelsen på N&C. Om den istället beror på att NG ansågs välja sida om han vägrade goa ZE så blir det logiskt att hotbilden mot NG ökade kraftigt dagarna efter N&C.

Tills någon kommer med en bättre förklaring på dessa konkreta uppgifter vi vet är riktiga så håller jag mig till dem.

Z.E vet troligen vilka mördarna är. Vore ju trevligt om han kan ta lite samhällsansvar och bjussa på den infon.
Citera
2021-11-03, 10:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Z.E vet troligen vilka mördarna är. Vore ju trevligt om han kan ta lite samhällsansvar och bjussa på den infon.
De 6 männen, var av ZE är en, är punktmarkerade av polisen pga att de misstänks sitta på information om mordet som de undanhåller polisen, ja.

På tal om "de 6";
Den "taxi" som Dumle ringde före och efter mordet (eller vad/ varför han nu ringde) kan vara den släkting till honom som ska vara den 6:e på polisens lista.
Citera
2021-11-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro

Men här försöker Einar få något sagt. Han var nog fett förnedrad och mådde skit efter allt som hänt. När dom sen lura i han döda h's bror så fanns det ingen återvändo.

Dessutom visste ändå alla vem som låg bakom med och varför så lika bra försöka leka Allan på grejen oxå.

Om du tänker efter varför ska han säga så i en låt efter en låt efter allt som hänt om han inte menar allvar.

Det var hans sätt att komma in i matchen igen. Eller det va det dom viska i hans öra i alla fall.

100%
Citera
2021-11-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro

Som sagt, låten spelades in långt innan D dödades, så varför skulle det betyda något? Du menar att NG visste att D skulle mördas och specifikt visste att GM skulle fly på en Voi redan 9 månader innan det hände?

Och hur vet du vad polisen vet? Det är inget dem har uttalat sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in