2021-11-03, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
De enda som trodde på hans karriär inom rap var ju de i Dalen han hängde med som betalade för allt, produktionen, tjejerna, filmandet osv och gav honom legitimitet för att framstå som gangster. Detta sket han i efter han slog igenom (bättre sagt hans mamma som lurade i honom att strunta i kontraktet med SSTV) och sket i det igen efter att Vårby satte honom på sin plats. Han gjorde ju inte saken direkt bättre med att beställa mord på Havals lillebror och mordhota folk från Vårby/Dalen/Skarpnäck och leka savastano gomorrah med Vårbys fiender. Otroligt tragiskt att han dog för att hans morsa bråkade om några procent hit och dit.

Kan någon förklara vad förkortningen SSTV står för tack? Det hänvisas även tidigare till ett kontrakt mellan Einar och sagda SSTV som han ensidigt ska ha brutit då karriären tog fart på allvar. Hur känner man till att det skulle ha funnits en fordran på 3 MSek + 20% på framtida intäkter på Einar?
Citera
2021-11-03, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Videon polisen söker är från denna person som står och filmar i flipflops möjligtvis.

https://ibb.co/KhqqPBh

Han kanske filmat under en längre tid. Det har ju även ryktats att det finns en video när Einar blir skjuten.

Citat:
Ursprungligen postat av Zolacamus
Är det någon som har en aning om vem denna person i flip-flops kan vara och hur kan han få stå så nära med mobilen?

Är det en eller två personer som står där?

Det ser ut att vara två stycken tycker jag. Kroppsställningen ser lite konstig ut om det ska vara en människa och klädseln, foppatofflor och ljusa mjukisar eller pyjamasbyxor, eller shorts, och svart täckjacka?
Det kan ju visserligen vara en granne som slängt på sig en jacka för att det var kallt men det kan också vara en person med foppatofflor som står rakryggad, och en mörkklädd som lutar sig fram och filmar som man inte ser benen på. Eller vad tror ni?
Citera
2021-11-03, 05:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Kan någon förklara vad förkortningen SSTV står för tack? Det hänvisas även tidigare till ett kontrakt mellan Einar och sagda SSTV som han ensidigt ska ha brutit då karriären tog fart på allvar. Hur känner man till att det skulle ha funnits en fordran på 3 MSek + 20% på framtida intäkter på Einar?

South side tv
Citera
2021-11-03, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
South Side TV.
Citera
2021-11-03, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Vadå har du läst vad vittnerna har sagt?Men däremot har vittnen sett dem där vid kajen😂 Den dagen polisen hittar vapnet och kläderna där så blir Adel och Dumle anhållna automatiskt dock vet jag inte om det räcker för att dom ska bli fällda 😂😂😂😂

Har du hört talas om krutpartiklar?
Citera
2021-11-03, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMaister
Om videon är äkta så uppfattar jag det som att skytten ringer upp en person på FaceTime som är på ett public ställe. Personen som får samtalet är redan beredd på samtalet och har en till telefon redo att spela in FaceTime-samtalet med. NG säger förlåt och skott. Låter välplanerat och väldigt personligt.

Så jag tänkte också, men den låter inte äkta.
Citera
2021-11-03, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Okej vad har vittnena sagt då? Uppdatera oss

Saken är att dumle och Adel har sagt att dom sprang åt olika håll. Men ett vittne här i tråden sa tidigt att han körde förbi när polis plockade dom en bit därifrån tillsammans. Sedan fördes dom till polisbil. Innan detta sker så har antagligen dumle varit den som ringt facetime till en gängkriminell som han även ringde vanligt precis innan skotten, den personen dumle ringde tog polisen direkt tog in på förhör men som släpptes efter förhör.
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-11-03 kl. 06:49.
Citera
2021-11-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
De enda som trodde på hans karriär inom rap var ju de i Dalen han hängde med som betalade för allt, produktionen, tjejerna, filmandet osv och gav honom legitimitet för att framstå som gangster. Detta sket han i efter han slog igenom (bättre sagt hans mamma som lurade i honom att strunta i kontraktet med SSTV) och sket i det igen efter att Vårby satte honom på sin plats. Han gjorde ju inte saken direkt bättre med att beställa mord på Havals lillebror och mordhota folk från Vårby/Dalen/Skarpnäck och leka savastano gomorrah med Vårbys fiender. Otroligt tragiskt att han dog för att hans morsa bråkade om några procent hit och dit.

Men alltså lugn med viskleken nu. "Mamma lurade honom" har du huvudet under armen? Han var under 18 år och han behövde ha ett företag dit in alla intäkter skulle komma. Vem annars än hans mamma ska stå på det företaget?
Det var väl jätte fint att dom gav honom en skjuts i sin karriär, MEN det ger dom inte per automatik rätten till pengar ifrån hans karriär resten av livet. Kan garantera att "katten i trakten" gav dem tillräckligt med intäkter som täckt upp det dom lagt ut och mkt mer.

Sen att han beställt mord på Dara det kommer endast ifrån Havals fans och snorungar som sprider detta på gatan. Pga låten Voi, men det är fel, för voi spelades in hösten 2020 och den släpptes i april 2021. Ni tolkar hans texter hur ni vill men ni får fan vara lite källkritiska.
Citera
2021-11-03, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Är det en eller två personer som står där?

Det ser ut att vara två stycken tycker jag. Kroppsställningen ser lite konstig ut om det ska vara en människa och klädseln, foppatofflor och ljusa mjukisar eller pyjamasbyxor, eller shorts, och svart täckjacka?
Det kan ju visserligen vara en granne som slängt på sig en jacka för att det var kallt men det kan också vara en person med foppatofflor som står rakryggad, och en mörkklädd som lutar sig fram och filmar som man inte ser benen på. Eller vad tror ni?

Den personen är säkerligen en granne som lyser med ficklampa. Dom andra 2 personerna är poliser som ger HLR.
Däremot personen som står inne i trappen och tar kort på Nils och lägger ut det. Den personen är ju mer intressant.
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-11-03 kl. 06:55.
Citera
2021-11-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
här är videon där det påstås va ljud från när einar sköts
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life2/video/7026105202398874886?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=sollentuna4life2&t=1635892663911

Så fake 😅
Citera
2021-11-03, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det enda som är ologiskt med att A eller D skulle ha goat är just det du skriver - varför blev han skjuten EFTER de hade varit i förrådet? Det innebär ju att A & D är en del av skottlossningen. Det hade väl varit mycket bättre att skjuta honom när han var på väg DIT istället. Dvs. när han gick hemifrån.

Ja exakt, då hade det inte varit så tydligt.
Citera
2021-11-03, 07:47
Medlem
Det kan ju va så att GM har haft span runt området. Det finns ju exempel där folk har väntat i anslutning till bostad; B@byf@ce vs Dr@gan tex där de spanade utanför bostäder.
Så osannolikt är det inte, däremot tror jag att N i detta fall blev lurad till ett bakhåll.
Några diskuterar här i tråden att det är ologiskt av Dum-le och DP att goa/mula N pga musiken de ska göra och att N ska marknadsföra deras musik. D har ju fått reklam för sin musik i massmedia och har hypat den ännu mer med hyllningsvideo till N och att han ska avslöja mördarna, ganska bra sätt att marknadsföra sin musik genom att glida på vågen efter N:s död. N som nu har blivit ännu mer hypad till en ännu större skala människor, mig själv inräknad. Jag har inte lyssnat på N innan men har hittat ett par låtar iaf som jag gillar. Kommer dock aldrig att spela Dum-le en enda sekund då jag vägrar att stödja en människa som han, en våldtäktsman, ett as. Tyvärr tror jag inte kidsen av idag förstår bättre om inte vi vuxna tar det ansvaret att prata med dem...

Vem som ligger bakom ingen aning, men vem som hjälpt till tror jag många är överens om...

Edit
Har de stått och tryckt nånstans och hållit koll på E så är det inte så konstigt om de klipper honom efter cykelförrådet, de såg när han gick in och kunde smidigt göra sig redo att skjuta istället för att stress-skjuta så fort han dyker upp.
Heller inte konstigt om A och D vill ta avrättningen efter att de har rökt ner N, kanske var den spetsad med nått mer än röka? Detta för att han inte ska vara vid sina sinnesfulla bruk då han ska skjutas.
Senast redigerad av Undra-om 2021-11-03 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in