Citat:
Ursprungligen postat av
pikakahvi
Det finns ju fler brott som är filmade och tydliga men ändå blir sönderanalyserade in i minsta sekund av de inblandades liv. Jag blir bara förbryllad över hur olika det kan se ut.
Ja, skitdålig fup i detta ärende, så är det! Och man undrar verkligen varför!
Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Ja, men nu är det så att vi bara är människor och alla, precis alla kan drabbas av psykisk ohälsa någon gång i livet under en period eller fler.
Du har rätt i att flaskan inte är ett alternativ då, men han kämpade ju mot alkoholen och sökte hjälp för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
svennesanning
Sökte hjälp ja, men avbröt hjälpen också vad man kunde läsa. Som dessvärre är vanligt bland alkoholister.
Substansmissbruk, återfall förorsakas mycket, mycket ofta av social stress, som är mycket svårt att undvika i den vanliga vardagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MiloMinderbinder
Det vet jag naturligtvis inte. Jag vill bara nyansera bilden av L. Hon har skjutit honom, och är dömd för det. Men, hon är inte därmed med automatik en från födseln dålig människa. Hon har ett bagage - ett kors - att bära på. Vad som egentligen hände i villan den dagen och den kvällen, och vad som hade hänt dessförinnan mellan E och L vet bara de två, och nu är en död. Det är lätt för utomstående att döma, men, "... den vare utan skuld, kasta första stenen." Joh 8.1-11
En av mycket få gånger jag håller med ett bibelcitat. Lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Becksson
Det är ju bara att googla på vad klinikerna tar betalt och vilka låneinstitut de samarbetar med. Svea är väl ett av dessa.
Någon annan i tråden hävdar väl att hon inte betalade själv. Det finns ju män med pengar som betalar för att flickvän/fru ska ha nya tuttar......
Jag vet inte vad som är sant, eller relevant i den frågan.