2021-11-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer

De vågar knappast vara beväpnade längre. De har snuten på sig hela tiden. Därav att det finns vapengömmor som springisarna får hämta vapnen i när det skall skjutas.
Jag vet. Citatet har blivit fel - Sylvia Plat skrev det citerade.Jag fattar att de inte var beväpnade och varför. Det jag menar är att gentemot skjutvapen är det ingen poäng att hålla ihop gruppen för de kan ändå inte försvara sig obeväpnade. Det är bara att komma bort från situationen som gäller. Bättre att spridas vind för våg mot en övermäktig fiende än att hålla ihop en grupp som fienden kan slakta alla på en gång. Sylvia tror att den instinktiva reaktione är att hålla ihop. Jag tror den är att bara springa bort så snabbt som möjligt.
Citera
2021-11-03, 00:06
Medlem
Har för mig att det stått att de påträffades i närheten en stund senare.
Citera
2021-11-03, 00:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Om de nu skulle ha umgåtts innan de gick in i förrådet och varit nån annanstans, varför i h-e skulle de då åkt dit för att röka? De skulle ju åka taxi till stan, enligt Dumle. (om man nu kan lita på det) Det finns liksom roligare ställen att röka en holk på än i ett cykelförråd. Sen är det väl tveksamt om A & D var välkomna hemma hos Nisse om hans mamma var där..... Nä, jag tror att de möttes vid cykelförrådet innan de skulle dra till stan. Men jag kan förstås ha fel.

Det stämmer nog att de var på väg in till stan. Tror att det var Dumle som sa det.
Citera
2021-11-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jag vet. Citatet har blivit fel - Sylvia Plat skrev det citerade.Jag fattar att de inte var beväpnade och varför. Det jag menar är att gentemot skjutvapen är det ingen poäng att hålla ihop gruppen för de kan ändå inte försvara sig obeväpnade. Det är bara att komma bort från situationen som gäller. Bättre att spridas vind för våg mot en övermäktig fiende än att hålla ihop en grupp som fienden kan slakta alla på en gång. Sylvia tror att den instinktiva reaktione är att hålla ihop. Jag tror den är att bara springa bort så snabbt som möjligt.

Tror (vet) jag oxå. När man är i ett utsatt läge vill man bara därifrån. Man springer åt vilket j-vla håll som helst.
Citera
2021-11-03, 00:10
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det stämmer nog att de var på väg in till stan. Tror att det var Dumle som sa det.

Ja han sa att dom väntade på taxi väl? Har dom dessutom ringt på en taxi så styrker det väl deras berättelse i polisens ögon.
Citera
2021-11-03, 00:10
Medlem
Liten film från Nosh and chow, samma kväll som bråket uppstod

https://www.tiktok.com/@user223841838/video/7017013923194932485?lang=sv-SE&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1
Citera
2021-11-03, 00:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja han sa att dom väntade på taxi väl?

Just det har jag inte sett, men det är möjligt.
Citera
2021-11-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
här är videon där det påstås va ljud från när einar sköts
https://www.tiktok.com/@sollentuna4life2/video/7026105202398874886?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=sollentuna4life2&t=1635892663911

Låter som de e mkt folk precis runt dom när facetime signalerna går.
Men då e det iaf inget förlåt vi hör. Om det var mördaren som sa ngt var det ohörbart.
Tvekar på att denna e äkta dock

Edit: Kan iof vara den som ville se när Nils blev skjuten, det är han som ringer upp, vilket kan förklara ljudet i bakgrunden innan skotten. Direkt efteråt läggs det på.
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-11-03 kl. 00:24.
Citera
2021-11-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020
Liten film från Nosh and chow, samma kväll som bråket uppstod

https://www.tiktok.com/@user223841838/video/7017013923194932485?lang=sv-SE&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Är det Leksell till vänster om Nisse?
Citera
2021-11-03, 00:23
Medlem
Citat:
Är det Leksell till vänster om Nisse?

Ja det är de!
Citera
2021-11-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Låter som de e mkt folk precis runt dom när facetime signalerna går.
Men då e det iaf inget förlåt vi hör. Om det var mördaren som sa ngt var det ohörbart.
Tvekar på att denna e äkta dock

Edit: Kan iof vara den som ville se när Nils blev skjuten, det är han som ringer upp, vilket kan förklara ljudet i bakgrunden innan skotten. Direkt efteråt läggs det på.

Har aldrig hört mer datoriserade pistolskott i hela mitt liv….
Citera
2021-11-03, 00:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Njae... Gräs må lukta starkt men det går blixtsnabbt vädra ur och ingen lukt kvar. Till skillnad från cigg rök som sätter sig i väggarna på helt andra sätt.

Haft husisar där jag rökt joint inne 5 min innan polis kommer och ändå har dom inte känt ngt.

Sen när man röker om man kan, dvs ej är luffare, så röker man hemma 10 ggr av 10 för det är mer chill och man kan njuta av ruset i fred.

Så att dom röker den ute är skumt minst sagt.

Sista gången till ALLA. Om man inte fattar varför en sådan som shohab (å pengarkåt sådan oxå) ger sig på en sådan som Einar har man inte fattat nåt av den världen. Har noll med svenskhet göra. Han hade gett sig på tunisier oxå. I fupen läser man dom va redo ge sig på en imam till och med. Tror ni inte dom kan ge sig på Einar då?
Du menar Chihab L? Vårby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in