2021-11-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassssa
kanske ot, men kom förbi Al*xandras konto på tiktok, username: user223841838, på en video upplagd 9 oktober har hon en caption ”jag festade lite igår” och en video innehållandes bland annat V*ctor L*ks*ll och ad*l.
Någon som vet vart någonstans dom kan vara på denna videon? Tänker eftersom det är samma kväll/natt som knivhuggningen på NC skedde.

* i, e

Har inte sett videon, men att Leksell var på N & C är konstaterat tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Om de nu skulle ha umgåtts innan de gick in i förrådet och varit nån annanstans, varför i h-e skulle de då åkt dit för att röka? De skulle ju åka taxi till stan, enligt Dumle. (om man nu kan lita på det) Det finns liksom roligare ställen att röka en holk på än i ett cykelförråd. Sen är det väl tveksamt om A & D var välkomna hemma hos Nisse om hans mamma var där..... Nä, jag tror att de möttes vid cykelförrådet innan de skulle dra till stan. Men jag kan förstås ha fel.
Lång omväg för en joint då kanske?
Min tanke var får inte röka inne. Vill inte att grannar ska känna lukten, därav cykelrum. De skulle i praktiken kunna tagit en öl på någon av krogarna i närheten innan.
Spekulerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Kanske gjorde han bättre musik, men ser hur det kan vara värt att ha medlemmar ur dp bredvid sig eftersom hans problem i branschen var att han inte var gangster och såg lite ut som Emil i Lönneberga. Jag kan förstå varför han ville hänga med dom.
Han kunde väl ha anställt riktiga livvakter från ett säkerhetsbolag istället? Han hade råd med det.
Citera
2021-11-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Har inte sett videon, men att Leksell var på N & C är konstaterat tidigare i tråden.

Okej, trodde det bara va gissningar
Citera
2021-11-02, 23:47
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Einars mördare samma som de som mördade havals bror? Risken för att Einar skulle gola kanske var för stor därför valde man att klippa honom, springisar från Västerort säkerligen, samma gamla rått spel från Dumle och co. Sälja ut sina egna, hämnden är ljuv gubben snart kommer det Dumle lilla du kan inte gömma dig 😉

Yes så kan man uttrycka det på annan svenska.
Och dom tog betalt för båda jobben mtp hur historierna spelade sig.

JeppeN
Alla studio banditer riskerar bli förnedrade. Har ingen med "svenskhet" göra. Förstår det är d du vill få det till men det är fel. Sen att dom kallar han i kodnamn för svennen hit och dit det är vanligt dom gör med andra nationaliteter oxå. Precis som ni gör.
Citera
2021-11-02, 23:48
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Han kunde väl ha anställt riktiga livvakter från ett säkerhetsbolag istället? Han hade råd med det.

Säkert, men inte lika äkta.
Citera
2021-11-02, 23:49
Medlem
[quote=SylviaPlath|77793882]
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
. Fast det är inte logiska beslut utan amygdala som styr i de situationerna. Lämnar man flocken om man är hotad? Hur kan du förresten utgå från att (Nisse visste att) polarna var obeväpnade? Det är väl troligare med motsatsen med tanke på att de blev ”beskjutna” föregående kväll. Ur Nisses hypotetiska perspektiv alltså. Ur vårt perspektiv: Med tanke på att Dumle skyltar med sin skottsäkra väst lär han väl vara beväpnad jämt.

De vågar knappast vara beväpnade längre. De har snuten på sig hela tiden. Därav att det finns vapengömmor som springisarna får hämta vapnen i när det skall skjutas.
Citera
2021-11-02, 23:50
Medlem
Citat:
Säkert, men inte lika äkta.
Den dumheten blev väldigt ödesdiger minst sagt.
Citera
2021-11-02, 23:57
Medlem
[quote=SylviaPlath|77793882]
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
. Fast det är inte logiska beslut utan amygdala som styr i de situationerna. Lämnar man flocken om man är hotad? Hur kan du förresten utgå från att (Nisse visste att) polarna var obeväpnade? Det är väl troligare med motsatsen med tanke på att de blev ”beskjutna” föregående kväll. Ur Nisses hypotetiska perspektiv alltså. Ur vårt perspektiv: Med tanke på att Dumle skyltar med sin skottsäkra väst lär han väl vara beväpnad jämt.
Flocken skyddar dig inte från skjutvapen.
Citera
2021-11-02, 23:59
Medlem
[quote=TigerKid2|77793984]
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Flocken skyddar dig inte från skjutvapen.
amygdala vet inte det. Våra rovdjursinstinkter är som de var när vi klubbade ihjäl varann med en träpåk. Du pratar hela tiden som om det är förnuftsstyrda val. Instinkter är nåt annat.
Citera
2021-11-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ja så tolkar jag det. Tror risken att dö ökar med 800% direkt om man hänger med såna för beskydd.
Konstigt att någon av hans föräldrar inte kunde förklara det för honom eller han kanske inte lyssnade.
Citera
2021-11-03, 00:02
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lång omväg för en joint då kanske?
Min tanke var får inte röka inne. Vill inte att grannar ska känna lukten, därav cykelrum. De skulle i praktiken kunna tagit en öl på någon av krogarna i närheten innan.
Spekulerar.

Njae... Gräs må lukta starkt men det går blixtsnabbt vädra ur och ingen lukt kvar. Till skillnad från cigg rök som sätter sig i väggarna på helt andra sätt.

Haft husisar där jag rökt joint inne 5 min innan polis kommer och ändå har dom inte känt ngt.

Sen när man röker om man kan, dvs ej är luffare, så röker man hemma 10 ggr av 10 för det är mer chill och man kan njuta av ruset i fred.

Så att dom röker den ute är skumt minst sagt.

Sista gången till ALLA. Om man inte fattar varför en sådan som shohab (å pengarkåt sådan oxå) ger sig på en sådan som Einar har man inte fattat nåt av den världen. Har noll med svenskhet göra. Han hade gett sig på tunisier oxå. I fupen läser man dom va redo ge sig på en imam till och med. Tror ni inte dom kan ge sig på Einar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in