2021-11-02, 22:47
Medlem
IcyHearts avatar
Visst att en enstaka journalist kan ha dåligt omdöme osv. Blev även jag chockad av den hemska mörkningen i ett sånt där långt reportage osv i Expressen.

Men den verkliga frågan är ju: vad fasen håller chefredaktören på med? Man undrar ju nästan om det inte finns nån gammal dammig etiknämnd man kan rapportera detta fiasko-reportaget till…. 🤔
Citera
2021-11-02, 22:47
Medlem
NS försökte ”pixla bort” den vidriga våldtäkten för att fabricera en mer lättsmält story.
From nu kommer hon alltid förknippas med det genidraget.
Feminismens värsta fiender återfinns bland tokfeminister.
Bra jobbat!
Citera
2021-11-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutonomCow
Skriv inte ut vem förtalet gäller Att det är en filosofisk tanke, en frågeställning. Men personligen tycker jag inte att någon ska straffas för sin yrkesroll. Hur mycket de än suger. Hoppas mer på att hon får leva på nudlar och får avslag av soc resten av livet. Och alla ska veta att hon var Expressenreportern som gjorde vedervärdiga reportage. Det är mer förnedrande för en karriärskåt jävel
Jo, men det måste isåfall lagstiftas om evigt yrkesförbud och för mig är inte det nog.

Jag kommer sitta och fira här i utlandet när regimlojala journalister börjar mördas i Sverige.
Citera
2021-11-02, 22:59
Medlem
otellos avatar
Ja vad ska man säga, hon personifierar verkligen svensk vänsterjournalistik. Fullkomligt oprofessionellt.
Citera
2021-11-02, 23:00
Medlem
Cuckslayers avatar
Detta hade jag missat.

Hon verkar vara ett helt vanligt kulturmarxistiskt luder. Nu kanske folk förstår varför Hitler och gänget inte gav dessa typer av människor något som helst utrymme. Kulturmarxister hör hemma bakom lås och bom.
Citera
2021-11-02, 23:01
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast blir det ändå inte lite märkligt när man ser samma Nina fullständigt gå i taket över att fulla killar på en Finlandsfärja vill bjuda ut henne och nu när hon verkligen har ett fullblodssvin framför sig låter honom posera så att hans liv och gärning får en så glamorös inramning som bara går?
Ganska uppenbart att hon hatar just vita, nordeuropeiska män. Oklart varför, men det är populärt bland kvinnor (och män) från slaskvänstern, dom verkliga rasisterna.
Citera
2021-11-02, 23:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det är katastrofal journalistik att inte Nina Svanberg och Expressen i samband med en sådan här intervju också informerar om relevant fakta som att personen ifråga är dömd för ett sådant grovt brott som våldtäkt och nöjer sig med omskrivningen "övergrepp".

Glöm dock samtidigt inte heller att det finns gott om ondskefulla och hånfulla människor med positioner inom samhället, inte minst rättsväsendet, som mer och mer ser till och anser att det är "förtal" att meddela folk att Medhi Sachet är dömd för våldtäkt och att vanliga människor skall straffas för att ns nämna det. Expressen hade dock klarat sig här eftersom det gäller speciella förhållanden för press som är godkänd av makthavarna - utan att det är reglerat i någon lag så pressen egentligen inte har mer rätt att yttra sig än vanligt folk. Så de kan inte skylla på det.

Glöm heller inte hur de ondskefulla makthavarna inom EU stiftat en lag som ger rätt åt folk att bli "glömda", dvs för svin som Sachet att med våld per statligt ombud tvinga folk att ta bort information om honom från nätet om sådant som våldtäkten 2014. Denna lag innebär att vi inte lever i en demokrati och inte har någon yttramdefrihet i Sverige.

Inget av detta är något som gör Expressen och Svanbergs agerande bättre, men det är nödvändigt att ha med sig denna bakgrund när man diskuterar vad som skrivs och inte skrivs. Enskilda journalister utgör ändå ett mindre problem än mediekoncernernas ägare som i sin tur utgör ett mindre problem än politiker och domstolar vad gäller hotet mot det fria ordet och desinformation av det här slaget Svanberg hänger sig åt.

Det finns helt enkelt många som bestämmer över oss som anser att det är RÄTT att förtiga Sachet brott.
Citera
2021-11-02, 23:17
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Fast, i ärlighetens namn. Tror du att Mehdi hade ställt upp på en intervju och fått hela sitt ansikte utfläkt över hela Sverige om Nina hade skrivit detaljerna om gruppvåldtäkten? Var nog en förutsättning för att han skulle ställa upp.
Då ska han inte intervjuas.
Citera
2021-11-02, 23:26
Medlem
JosefSs avatar
Jo, jag inser det. Flashbacks gamla slogan ”Yttrandefrihet på riktigt" gäller tydligen inte längre.
Citera
2021-11-02, 23:26
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefS
Varför försvann den ursprungliga tråden om Nina Svanberg? Har det skett en infiltrering av Flashback av moderatorer som sympatiserar med gammelmedia eller till och med jobbar för Bonniers?
Det verkar inte bättre, det är ju vänsterns paradgren, att infiltrera och förstöra.
Citera
2021-11-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ganska uppenbart att hon hatar just vita, nordeuropeiska män. Oklart varför, men det är populärt bland kvinnor (och män) från slaskvänstern, dom verkliga rasisterna.

Ja, jag måste säga att slår man ihop hur hon förhåller sig mot den här personen som varit med och kört en pistol in och ut i fittan på en tjej som man sen efter timmar lät ligga och nästan förblöda, till hennes far kom och hämtade henne, med hur hon kokar av ilska över att fulla nordbor, när dom är ute och festar ger komplimanger till en vacker ung tjej vill man nästan spy lite grann.

Dock onödigt med detta eviga tjat om vänstern hit och dit. Dels för att hon jobbar på en uttalad högertidning men också för att det här inte genomsyrar hela vänstern vilket inte minst bekräftas av att tongivande vänsterdebattörer kraftfullt ifrågasatt hennes omdömme.
Citera
2021-11-02, 23:33
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja, jag måste säga att slår man ihop hur hon förhåller sig mot den här personen som varit med och kört en pistol in och ut i fittan på en tjej som man sen efter timmar lät ligga och nästan förblöda, till hennes far kom och hämtade henne, med hur hon kokar av ilska över att fulla nordbor, när dom är ute och festar ger komplimanger till en vacker ung tjej vill man nästan spy lite grann.

Dock onödigt med detta eviga tjat om vänstern hit och dit. Dels för att hon jobbar på en uttalad högertidning men också för att det här inte genomsyrar hela vänstern vilket inte minst bekräftas av att tongivande vänsterdebattörer kraftfullt ifrågasatt hennes omdömme.
Jag tycker det viktigt att belysa det hycklande som sker inom slaskvänstern. Framförallt när det handlar om tonsättande ledarfigurer. Det har skapats drev mot högermänniskor för betydligt mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in