2021-11-02, 22:34
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Även fast Adel skrev "Han är inte med oss" så är jag inte helt övertygad om att han menade det.

Adel är välmedveten om Vårbynätverkets våldskapital och hur lite ett liv är värt i deras ögon.

Jag tycker inte att det är osannolikt att Adel bara spelade med, för att inte rädda sitt egna skinn.

Men samtidigt pekar väldigt mycket åt att Adel är inblandad i Einar's död, så det allt det här är bara en stor soppa.

Vi alla kan iallafall ta lärdom efter detta hur falska alla är mot varandra i denna bransch.

Precis. Enligt min teori ville han verka övertygande och skrev ”han är inte med oss” bla bla också för att han själv inte skulle pressas att sälja ut honom.
Citera
2021-11-02, 22:35
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
https://sverigesradio.se/artikel/einar-hade-flyttat-bara-veckor-innan-mordet

På bilden i denna artikeln, om man zoomar så är låskolven borta ser det ut som? Kan det vara polisen som monterat bort det? Min hjärna spinner på att man sköt upp dörren. HALSHUGG mig inte. Jag spekulerar och återigen spekulerar. Han låg på bilden på vänster sida av dörren, vid fönstren. Vad är det som är där på marken tror ni? Träpinnen/bräda?
Jag tror att ett av skotten landade vid låskolven och därav har Polisen tagit bort låskolven för att skicka den på analys hos NFC.
Citera
2021-11-02, 22:35
Medlem
Eftersom den branschen är som den branschen är, måste väl rimligtvis Adel och Dumle känt sig extremt lugna med vilka som stod och väntade? (Om de nu inte var dom själva).
Nog för att ingen av de två beskrivs som några genier, men de måste själva insett att de varit lika nakna och utsatta som Nisse var, en skytt skulle utan problem kunnat fukkat dom som de fukkade Nisse.

Dumle har ju 2 bröder, Z*en och Al*, vilka finns det annars runt dom två som dom litar 101% på och är runt 170 cm?
Den kretsen kan ej va stor och lär utesluta dom flesta. Men dom relationerna är väl nyckeln någonstans till lösningen?
Citera
2021-11-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Eftersom den branschen är som den branschen är, måste väl rimligtvis Adel och Dumle känt sig extremt lugna med vilka som stod och väntade? (Om de nu inte var dom själva).
Nog för att ingen av de två beskrivs som några genier, men de måste själva insett att de varit lika nakna och utsatta som Nisse var, en skytt skulle utan problem kunnat fukkat dom som de fukkade Nisse.

Dumle har ju 2 bröder, Z*en och Al*, vilka finns det annars runt dom två som dom litar 101% på och är runt 170 cm?
Den kretsen kan ej va stor och lär utesluta dom flesta. Men dom relationerna är väl nyckeln någonstans till lösningen?

Tveksam på att dumles bröder skulle vara inblandade då en av dom vittnade mot honom i målet om vapenbrottet
Citera
2021-11-02, 22:41
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

Woho!!! Någon som tänker som jag! Om det skulle vara så att Dumle sköt så tror jag isåfall att de rökte som han säger i förrådet, började gå mot porten, sköt honom när de kom nära porten. Bakifrån och snabbt sprang därifrån. Vore illa, riktigt illa om så är fallet.

Om det är så att någon av dom eller båda i samförstånd sålde honom så förstår jag inte heller hur de vågade ta den risken, i mörker, springandes kan skyttarna lika gärna råkat skjuta dom eller missta dom för att vara målet. Känns väldigt risky
Citera
2021-11-02, 22:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Personligen så tycker jag att finns det bostadsrätter och jurist- och mäklarfirma som i Enskede där Einar växte upp då är det en vanlig förort och inte en no go-zon som t.ex. byn, eller post no go-zon som Rågsved där det inte ens är lönt att spreja eller spränga längre.

Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Googlade precis enskedesdalen och fick en chock. Har alltid trott att det varit långt ut i förorten. Det är ju kvarter i kvarter med områden för medelklass-brf-rätter!!!

Einar är uppvuxen, eller har åtminstone hängt mycket i - Dalen. Stor skillnad mot Enskede.

Dalen är ett ghetto.

Det ryktas att om Nisse varit lojal mot Dalen så hade han fortfarande levt idag.
Citera
2021-11-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
https://sverigesradio.se/artikel/einar-hade-flyttat-bara-veckor-innan-mordet

På bilden i denna artikeln, om man zoomar så är låskolven borta ser det ut som? Kan det vara polisen som monterat bort det? Min hjärna spinner på att man sköt upp dörren. HALSHUGG mig inte. Jag spekulerar och återigen spekulerar. Han låg på bilden på vänster sida av dörren, vid fönstren. Vad är det som är där på marken tror ni? Träpinnen/bräda?
.

Ser ut som någon typ av papper, inte något av trä
Citera
2021-11-02, 22:46
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smicker
Finns det någon översiktsbild på vägen mellan cykelförrådet och porten? Har sett två olika bilder med ritning kring troliga flyktvägar men blir inte klok på vem som är den ”rätta”.

Jag har sett dessa ritningar också. Det finns två möjliga lägen för cykelförrådet. Antingen nere vid kajen eller uppe mot partärren. Jag tolkade avspärrningarna dagen efter som att det är nere vid kajen.

Avståndet till porten är dock det samma oavsett då porten ligger mitt på gården.

Om det är förrådet mot partärren finns bara en rimlig väg mot porten.

Däremot finns det två möjliga vägar från kajen till porten. Problemet där nere är att det pågår/pågick ett markarbete utanför. Det gör att GM kan ha valt olika vägar beroende på var GM påbörjade attacken.

NG lär ha flytt upp via trappan till höger upp till innergården och porten. GM samma väg om de var direkt utanför cykelförråddet. Stod de däremot på andra sidan om markarbetet kan de valt en annan väg mot porten. Den är dock marginellt längre.
Citera
2021-11-02, 22:48
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassssa
Ser ut som någon typ av papper, inte något av trä

Såg det sen när glasögonen kom på.
Citera
2021-11-02, 22:52
Medlem
bedalarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Einar hade blivit mycket tjock senaste tiden ,han har varit utomlands mycket tror han tog mindre droger än förut. Han va smal förut pga drogerna nu var han tjock
Lean gut eller Lean belly är ju väldigt vanlig bland folk som dricker mycket Lean. Kodak Black, Chief keff och vår egen Yung lean har alla drabbats av detta. Jag fattade inte att Lean blivit så vanligt i Sverige. Tänkte våra hostmediciner inte innehåller lika mycket Kodein som i Usa.
Citera
2021-11-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det fetade; tänk om denna skjutning var ett bländverk? Jag vet, långsökt, men tänk om. Var det då för att de tre på brottsplatsen skulle bli ännu mer sammansvetsade?

Det tycks vara så att NG var av högsta prioritet på brottsplatsen - de andra två stack åt ett annat håll och gärningsmännen riktade in sig på NG. Det är fakta.

Jag vet inte hur avancerade sådana här operationer är, men jag misstänker att de är ungefär lika avancerade som polisens insatser, för om de inte vore det skulle alla redan sitta bakom lås och bom.

Polisen är hela tiden steget efter*

*Förutom när de får hjälp av FBI och Fransk polis

Ah, skjutningen kan vara fejk, men den kan också vara äkta. Jag försökte mest skriva att det inte är 100% att det är nån av de sk vännerna som goade innan han besköts, hur vidriga de än är. Det finns ju förutom det jag nämnde också filmen, med voi låten, som var taggad i hammarby sjöstad. Kan tänka mig att Nisse, dumle och adel tillsammans hade flertalet på listan på snapchat etc, nån av dem kan ha gjort ett inlägg med geotagg, och det läckte så, men det mest troliga är såklart det andra alternativet att han blev goad av nån på plats. Det är hsh dumt att låsa in sig på nåt till 100%. Vi får nog vänta o se vad utredningen ger. När man vet vilka det var som sköt kanske det ser annorlunda ut. Tror på Sicarios och pris på huvudet, men det kan också va hämnd för nåt. Utredningen lär dock inte ge mycket, så det är väl dumle som får ta skiten för mordet här på flashback ivf Det förtjänar han
Senast redigerad av P11235 2021-11-02 kl. 23:04.
Citera
2021-11-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Mycket trolig teori. Har på ett ungefär varit känslan jag haft också!

Däremot tror jag att Dumle & Adel goat Einar (som majoriteten av FB då alltså)

Det är ju skönt att veta att det är fler som tycker att det luktar pyrt om det där
Vill man skydda patienten så gör man det i form av patruller på plats 24/7 utanför rummet, om hotbilden var såpass grav alltså.

Tycker också teorin låter trolig men om den ska kunna vara korrekt kan knappast Dumble ha goat? Menar om DP verkligen ville få in en fot i musikbranschen genom Einar tror jag inte de låter honom dö på det viset, i så fall är det väl snarare om de kommit fram till att det inte är värt striden med de andra antar jag. OM teorin har någon bäring kan knappast Dumle på eget bevåg ha tagit det beslutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in