Citat:
Ursprungligen postat av
P11235
Håller med. Det är inte det mest sannolika. Det är däremot känt att de missade en jävla massa kulor, så de var inte super nära när de började skjuta. Sen var det en skjutning mot dem dagen innan då nisse inte var med. Det är också känt att hans adress blev röjd. Man kan ju spekulera in på att han gjort nåt inlägg med location på nån snapchat eller annan platform till för bred krets, gps puckar, snackat med nån på wickr eller liknande som polisen behöver password för att komma in i, etc men inget av det är troligt elller något vi vet. Så allt står bara still.
Det fetade; tänk om denna skjutning var ett bländverk? Jag vet, långsökt, men tänk om. Var det då för att de tre på brottsplatsen skulle bli ännu mer sammansvetsade?
Det tycks vara så att NG var av högsta prioritet på brottsplatsen - de andra två stack åt ett annat håll och gärningsmännen riktade in sig på NG. Det är fakta.
Jag vet inte hur avancerade sådana här operationer är, men jag misstänker att de är ungefär lika avancerade som polisens insatser, för om de inte vore det skulle alla redan sitta bakom lås och bom.
Polisen är hela tiden steget efter*
*Förutom när de får hjälp av FBI och Fransk polis