2021-11-02, 14:38
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Är du dum på riktigt? Tvättade dem kläderna samtidigt då? Polisen har väl såklart dammsugit dem på krutstänk.

Hen trollar...

anmäl så kanske vi slipper
Citera
2021-11-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Jag tolkar det som att det "cykelfårråd" som NG , D och A rökte en fet i är den dörr som ligger ned mot vattnet och bron där tvärbanan passerar....finns det någon som kan bekräfta det? Det var åtminstone avspärrat där dagen efter....

Alldeles utanför där pågår någon form av markarbete...måste varit ett perfekt ställe för GM att påbörja angreppet.....då de har har en trygg barriär mellan sig och BO när de kommer ut.

A och D stack nog upp för trappen mot Lugnets Alle medan NG stack in mot gården....

Var det så det gick till?

GM fortsätter sannolikt efter sista skotten mot NG vänster ut mot parrtären upp mot Hammarbybacken...varifrån det finns massor med alternativ att försvinna ganska obemärkt...

Jag tycker det här låter som en väldigt rimlig hypotes. Flyktvägen skulle också kunna gå tillbaka ner mot vattnet utanför restaurang Göteborg. Parterren är visserligen tillgänglig enkelt från innergården där mordet skedde men det är också bilvägar där man riskerar att bli sedd av polis som ofta rör sig där i närheten. Oavsett så kommer man väldigt snabbt därifrån bort till Hammarbybacken och sen vidare ut i skogen för att sen ha många alternativa flyktvägar, med begränsad övervakning.
Citera
2021-11-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det har upprepats i tråden att NG skulle ha anstiftat mordet på D.

Var ifrån fick NG pengarna, och hur mycket kan det ha kostat?
Några större summor har inte plockats ut NGs bolag, och jag antar dessutom att sådant måste betalas svart. Handlade det om småpengar såe okej, men talar vi om större summor är det otänkbart.

Jag tänker att NG Kan ha gjort det själv, skulle inte vart omöjligt. Om inte annat hade han mycket guld och sånt där hemma han kunde erbjuda, guld är verkligen inte svårt att sälja.. Droger..
Citera
2021-11-02, 14:42
Medlem
Troll-attack i tråden, eller är det nån länk på bolibompa som går in hit?
Citera
2021-11-02, 14:43
Medlem
willythefoxs avatar
Finns det någon vettig podd att lyssna på, eller program eller liknande att se på om vad som händer? Sjukt att det inte kommer några uppdateringar alls från polisen, eller någon annan (förutom att de kollar i vattnet efter vapen, men ärligt, tänkte de på det NU när Einár bodde bredvid en kaj?). Tacksam för svar!
Citera
2021-11-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Vet du att dom inte greps på månen? Det har jag inte läst...

Ja de hoppade inte i vattnet och igen det var INTE de som sköt hur svårt kan det va ❓

Någon eller något gör ju att tråden står helt still och samma saker kommer upp om och om i cirklar.

Men har du 100% koll på detaljen att de ej greps våta, så kan man ju helt släppa den biten. Sitter du och gissar utan ren fakta, så e de kanske svaret på varför tråden tuggar i samma spår om och om igen.
Citera
2021-11-02, 14:47
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Troll-attack i tråden, eller är det nån länk på bolibompa som går in hit?
Det är höstlov för kidsen just nu så det förklarar förmodligen varför det är så mycket troll som dykt upp.
Citera
2021-11-02, 14:48
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Jag har lite funderingar & Teorier jag snurrar runt på..

Jag är nästan 100% Säker på att Einar Var drivande till att Havals brorsa D*RA blev mördad.

Jag kan ju säga som såhär, skulle jag blivit kidnappad och förnedrad så som N*ls blev så skulle jag också velat ha hämnd, jag menar ska ju ha varit ren förnedring med flaskor och diverse...
Är det någon som har FUPen angående mordet på D*ra?
N*ls måste väl haft förhör angående detta?

Varför jag 99% tror att det är N*ls som Anstifat mordet på D*ra är förnedringen, ingen annan utväg och dum modig..

Källa:

E*nar & D*ni M - Voi

Släpptes några dagar efter D*ra blev mördad:

https://www.youtube.com/watch?v=l_NNbyMMjrM

Oj, oj, oj
Snälla någon, come get your boy
Ligger kastad här som en Voi
Ligger kastad här som en Voi
Den går oj, oj, oj
Aina dök upp i en konvoj
Sitter och gungar upp en hel sån
I min ort, det vi äter på, det O'Boy

Dom flydde på Voi.

Samt

E*nar & Ad**m - Dansa

1:10 in i låten:

'' Vem här kan rappa och vem kan droppa bars som mig?
Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt
Efter du är gone, jag ser till att din bror— (Grind Gang)''

N*sse hade storhetsvansinne..

95% H*vals omgivning som velat hämnd där D*mlee ser sin andra chans att tjäna en snabb hacka, varför inte köra igen ifall det inte ger något straff? Vi allihopa i denna tråd borde lägga ihop en skottsumma på detta as, han verkligen njuter i Sverige och vi ger han allt serverat, en mördare, grov våldtäktsman, en riktigt hal olojal snubbe som är livsfarlig.
Vad har du för källa som gör dig så säker eller antar du mera?

Är det helt klarlagt att de förnedrade Nils med flaskor och "våldtog" honom? Länk?

Jag vet inte hur snabbt rappare jobbar i studio och hur lång produktionstid de har men jag är övertygad om att låtar spelas in avsevärt längre än "några dagar" innan de släpps. Någon på denna nivå som jobbar med gangsterrap får gärna rätta mig om jag har fel.

Men har du belägg för detta med låten så gärna en länk där också då.

Gällande text två där så kan det handla om i stort sett vad som helst, det finns en väldigt massa liknande ordflöden och "bror" används ju 14 gånger i samma mening i deras vokabulär så det behöver inte betyda någonting. Om du nu inte har någon länk som belägger detta också?

Självklart kan något av dina antaganden landa till slut men det kan lika gärna, med det vi vet, vara något helt annat.
Citera
2021-11-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Man kan ta ut 3 millar med tiden om man så mycket vill genom betala ut extra löner anställ människor som inte finns!
Men det skulle ändå kosta honom minst 10 miljoner o nu pratar vi om pengar som måste finnas på företagets konto men det skulle ta långt tid du kan inte Bara anställa 20 pers för några månader Bara så där staten e inte dum!
En människa som äger ett företag kan inte Bara ta ut pengarna som finns på konto vi kan säga att de pengarna e inte ens hans pengar nästan!
Varje år kan man ta ut en summa som Einar gjorde o flexade i videos med men det kan inte vara mycket mer än 250,000 kronor för hans företag va fortfarande små företag men han va ung man får inte glömma det heller!

Vad snackar du om? Finns ju massor av sätt att få ut pengar från företag. Man investerar i inventarier som man sedan säljer, flyttar pengar till ett moderbolag utomlands, låter företaget betala för smycken, klockor, kläder etc. då dessa räknas som props. i Einars fall. Slå igen din j-vla kursbok och kom in i matchen. Verkligheten fungerar inte så.
Citera
2021-11-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Kläderna och vapnet har dem kastat i vattnet,tror du inte dom har tänkt på krutstänk minsta problemet.

Hahaha... Jag kan riktigt se Dumle och Adel stå nakna mitt i ett klädbyte mitt i Hammarby Sjöstad.
Citera
2021-11-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Han är med i snabba cash han är väl inte kriminell IRL?
Han har suttit i fängelse osv.

Citat:
Z.E skrev sitt första album i fängelset.

Enligt Expressen har Z.E tidigare dömts för grov stöld och narkotikabrott. I en intervju med Mitti berättade Z.E om hur han ser på framtiden.

https://nyheter24.se/noje/928206-5-saker-du-vill-veta-om-den-svenska-hiphopstjarnan-ze
Citera
2021-11-02, 14:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Någon eller något gör ju att tråden står helt still och samma saker kommer upp om och om i cirklar.

Men har du 100% koll på detaljen att de ej greps våta, så kan man ju helt släppa den biten. Sitter du och gissar utan ren fakta, så e de kanske svaret på varför tråden tuggar i samma spår om och om igen.

Ja jag är 💯 på att de inte greps våta och jag har 💯 koll på alla offentliga detaljer i fallet, samt alla olika teorier som presenterats här.

Att det står still beror nog på att det inte har kommit någon ny info på ett tag och att det kommer in nya personer i tråden som hela tiden upprepar samma frågor gång på gång lägg där till ett antal troll...

Och för vad vi vet så kan sanningen redan finnas i tråden, har ju kommit ett antal vad det verkar insatta personer som gett sin blid av det hela sedan är ju problemet att veta vem av alla dessa man ska tror på men att det skulle ha gått till på något helt annorlunda sätt i stora drag än de som redan finns presenterade här har jag mycket svårt att se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in