2021-11-02, 21:55
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Det är 100% av Einar blev goad. Folk hänger inte i Hammarby sjöstad beväpnade till tänderna beredda göra massaker utan noggrant planerande i varje liten detalj med tryckarkvart i närheten.

Det här är planerad pga offrets "dignitet", skott pengarna på han & konsekvenserna av brottet.

Det är inga örfilar man tänkt dela ut när man stöter på han

Sammantagna bilden säger självklart dom behövt veta exakt var och när att få tag i han så resten av karusellen kan flyta på smidigt. Dom som inte tror Dumle goa han lever i fantasivärld.

Han var för girig och oförsiktig kanske. Det kan man diskutera. Kanske det kunde skötas lite smidigare så det inte va så här uppenbart men samtidigt kanske situationen va akut.

Polisen vet, hela Sthlm vet Dumle goa han. Men vissa folk på flashback påstår tvärtom 😂😂

Det förklarar ju varför han varit så påtänd dom senaste dagarna den lilla killen verkar en då brottas med demoner en då och är inte så kall som han försöker att framstå som.
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djdmicro
Jag tycker det här låter som en väldigt rimlig hypotes. Flyktvägen skulle också kunna gå tillbaka ner mot vattnet utanför restaurang Göteborg. Parterren är visserligen tillgänglig enkelt från innergården där mordet skedde men det är också bilvägar där man riskerar att bli sedd av polis som ofta rör sig där i närheten. Oavsett så kommer man väldigt snabbt därifrån bort till Hammarbybacken och sen vidare ut i skogen för att sen ha många alternativa flyktvägar, med begränsad övervakning.

Absolut! Oavsett om flykten gick vi parterren eller efter kajen har den nog gått vidare mot Hammarbybacken.

Provgick sträckan mellan cykelförrådet och porten idag. Det är inte långt. I lugnt tempo tog det 12-13 sek. Sannolikt inte mycket mer än 6 sek springandes.

Jag hörde en inspelning av skotten redan under mordnatten. Jag tvivlar inte på att den är äkta då den postades av en granne i ett annat socialt media. Jag räknade till runt 30 sek mellan de avslutande skotten och skotten innan.

Beroende på hur snabbt GM rört sig och om de rört sig samma väg som NG, så borde det bli någonstans mellan 15-25 sekunder där GM och NG har direkt närkontakt innan de avslutande skotten. Det är ganska lång tid i en sådan situation. Vad hände under dessa sekunder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Det som talar emot A*del är att han tar tydligt avstånd från Einar och är väldigt ivrig med att få förnedringsbilderna skickat till sig i Encrobilagan från kidnappnings-FUP:en.

Någon av Vårbygrabbarna bollar även iden med att få A*del att hämta Einar då han tydligen undviker dem, för att lämna över andra saker som de vill tvinga till sig, efter kidnappningen. Är man någons vän eller "storebror" så kan man väl minst undvika med att aktivt söka upp ens kompis fiender och vilja gotta sig i dennes olycka?

Vårby fick ju både Y*asin och H*aval att lura Einar, två personer han kände någon grad av förtroende för. De lyckades en gång och ville återigen använda någon i Einars närhet att locka ut honom för att få en pistol och klocktillbehör, A*del.

Så varför skulle de inte använda A*del denna gång? Det var ju ett beprövat koncept och det skär lite i hjärtat att Einar var så naiv att han återigen litade på människor som har tvivelaktiga bakgrunder när det kommer till lojalitet gentemot honom. Tyvärr var han bara ett barn, i ett enormt pressat livsläge, så det är ju förståeligt. Man blir äcklad av att läsa hur de pratade om honom i FUP:en, hur de säkert har pratat om andra också.

Att han blev go:ad av någon kvällen han blev mördad är ju rätt så spikat.

Jag är fortfarande väldigt intresserad av händelsen på Nosh & Chow, undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som egentligen hände där och stärkte hotbilden mot Einar.

Jag försvarar inte Adel, och tycker det ser väldigt illa ut av de skäl du beskriver. Men hade hoppats att det inte är som vi tror. Och forftfarande är det så mycket man inte vet. Skulle inte bli chockad om sanningen kommer fram och visar sig annorlunda än vi trodde först. Det är så mycket sjukt...
Citera
2021-11-02, 21:56
Medlem
TheTerrorists avatar
För er som fortfarande är osäkra om adel eller dumle hade ett finger med i spelet. Tycker ni inte att de är lite märkligt att alla tre kom ut ur cykelrummet men ändå valde de att springa ett annat håll än va Nisse gjorde?

Jag tänker i en sån situation, när man blir beskjutna, är väl första instinkten att börja löpa åt de håll den första personen springer? Eller åtminstone att de springer åt samma håll alla tre när de kommer ut? Nu var de väl ingen slump att adel och dumle sprang åt ett helt annat håll.
Citera
2021-11-02, 21:57
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Så är det absolut och flera av dessa drogberoende unga herrar har ju också något som ”vanliga” knarkare inte har, d v s mycket pengar.
Lägg till heder och ”respekt” och du har en mängd olika parametrar som kan röra till det rejält.
Ja, listan blir inte komplett, men lägger till
- tunga droger
- pengar, heder och respekt
- benzo, psykoparmaka
- tunga vapen
- stress och adrenalin
- psykoser och panik attacker
- overklig världsbild, från Teletubbies, Ultraman till GTA
Citera
2021-11-02, 22:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Polisen vet, hela Sthlm vet Dumle goa han. Men vissa folk på flashback påstår tvärtom 😂😂
Jag vill tro att Polisen vet att Dumlee på något sätt är inblandad.

Men samtidigt har det gått 2v utan att någon överhuvudtaget är anhållen, det är ett faktum och säger rätt mycket om hur bevisningen ser ut från Polisens sida.

Jag säger det återigen, risken/chansen (beror på hur man vill se det) är att Dumlee kommer hinna bli klippt innan Polisen har tillräckligt med bevis för att en åklagare ska kunna begära Dumlee häktad.

EDIT: Adel har betydligt mer respekt i dessa kretsar och löper inte lika hög risk att bli mördad. Dumlee har hoppat mellan olika gäng oftare än vad jag betyder kalsonger.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-02 kl. 22:05.
Citera
2021-11-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
För er som fortfarande är osäkra om adel eller dumle hade ett finger med i spelet. Tycker ni inte att de är lite märkligt att alla tre kom ut ur cykelrummet men ändå valde de att springa ett annat håll än va Nisse gjorde?

Jag tänker i en sån situation, när man blir beskjutna, är väl första instinkten att börja löpa åt de håll den första personen springer? Eller åtminstone att de springer åt samma håll alla tre när de kommer ut? Nu var de väl ingen slump att adel och dumle sprang åt ett helt annat håll.

Rätt tänkt av dig. Man skulle hålla ihop av ren reflex.
Citera
2021-11-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Det som talar emot A*del är att han tar tydligt avstånd från Einar och är väldigt ivrig med att få förnedringsbilderna skickat till sig i Encrobilagan från kidnappnings-FUP:en.

Någon av Vårbygrabbarna bollar även iden med att få A*del att hämta Einar då han tydligen undviker dem, för att lämna över andra saker som de vill tvinga till sig, efter kidnappningen. Är man någons vän eller "storebror" så kan man väl minst undvika med att aktivt söka upp ens kompis fiender och vilja gotta sig i dennes olycka?

Vårby fick ju både Y*asin och H*aval att lura Einar, två personer han kände någon grad av förtroende för. De lyckades en gång och ville återigen använda någon i Einars närhet att locka ut honom för att få en pistol och klocktillbehör, A*del.

Så varför skulle de inte använda A*del denna gång? Det var ju ett beprövat koncept och det skär lite i hjärtat att Einar var så naiv att han återigen litade på människor som har tvivelaktiga bakgrunder när det kommer till lojalitet gentemot honom. Tyvärr var han bara ett barn, i ett enormt pressat livsläge, så det är ju förståeligt. Man blir äcklad av att läsa hur de pratade om honom i FUP:en, hur de säkert har pratat om andra också.

Att han blev go:ad av någon kvällen han blev mördad är ju rätt så spikat.

Jag är fortfarande väldigt intresserad av händelsen på Nosh & Chow, undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som egentligen hände där och stärkte hotbilden mot Einar.

Var hittar jag den fupen lättast? 🙏🏻
Citera
2021-11-02, 22:09
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist

Har inte ens reflekterat över det men nu när du skriver det så, jo! Man vet ju dock inte hur man reagerar i en sån panik situation. Något som kan förklara att Einar sprang ett annat håll är att hans instinkt och trygghet låg i att ta sig hem. Han hade kod/tagg/nyckel och flydde mot sin säkerhet. Detta hade inte Adel och Dumle där.
Citera
2021-11-02, 22:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Var hittar jag den fupen lättast? 🙏🏻
Tänker du på FUP'n från kidnappningen av Einar?

Varsegod! Alla chattloggar från Encro finns med där.

https://docdro.id/wWan0Q8
https://docdro.id/xdb1T3L
https://docdro.id/tH0YQPP
https://docdro.id/yQ1LePp
https://docdro.id/Nliqxz8
https://docdro.id/9mKvftM
https://docdro.id/RTXI9aS
https://docdro.id/ITO7NZ5

mujaheed - Chihab Lamouri
lobsterwaffle - Chouaib Lamouri.
somescorpion - Chamseddine Lamouri
legendaryegg - Ilija Jurkovic
satanicninja - Sikandar Afridi
lizardlord - Mikael "Slice" Lehtisalo.
somecrab - Tutankamon "Kamz" Osman Khalil.
Yasin har har använt somecrab-telefonen också.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-02 kl. 22:14.
Citera
2021-11-02, 22:11
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Håller med. Det är inte det mest sannolika. Det är däremot känt att de missade en jävla massa kulor, så de var inte super nära när de började skjuta. Sen var det en skjutning mot dem dagen innan då nisse inte var med. Det är också känt att hans adress blev röjd. Man kan ju spekulera in på att han gjort nåt inlägg med location på nån snapchat eller annan platform till för bred krets, gps puckar, snackat med nån på wickr eller liknande som polisen behöver password för att komma in i, etc men inget av det är troligt elller något vi vet. Så allt står bara still.

Det fetade; tänk om denna skjutning var ett bländverk? Jag vet, långsökt, men tänk om. Var det då för att de tre på brottsplatsen skulle bli ännu mer sammansvetsade?

Det tycks vara så att NG var av högsta prioritet på brottsplatsen - de andra två stack åt ett annat håll och gärningsmännen riktade in sig på NG. Det är fakta.

Jag vet inte hur avancerade sådana här operationer är, men jag misstänker att de är ungefär lika avancerade som polisens insatser, för om de inte vore det skulle alla redan sitta bakom lås och bom.

Polisen är hela tiden steget efter*

*Förutom när de får hjälp av FBI och Fransk polis
Citera
2021-11-02, 22:12
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Du är bara svartsjuk för att du inte har några riktiga vänner som hade ställt upp för dig förutom att backa och ringa polis.

Haha! Svartsjuk på att bli ihjälskjuten vid 19 års ålder då vuxenlivet just börjar? Nä.

Det stod en gangster i SVT Aktuellt och sa rakt ut att den här Einár inte är någon gangster utan en wannabe som hamnat i konflikt med riktiga gangsters då han på sätt och vis inkräktat på deras revir och därför att de inte gillar wannabes som solar sig i deras kriminella glans (lol). Detta är också mitt intryck och jag tror den här killen som intervjuas här har rätt.

Slår vad om att du gillade Einárs "musik" också!

Kolla från 2:20 (om du inte orkar se hela): "Einár var fejk"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in