2021-11-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet du förresten att hon inte varit delaktig i eventuella bråk med sin make? Destruktiva relationer har ofta två motpoler som behandlar varandra illa.

Dina fördomar för inte debatten framåt.

Det stämmer! Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte. Jag berättade om bilden för polisen. Polisen förhörde mig igår.
Citera
2021-11-02, 21:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Om du försöker bortse från din emotionella bindning till det aktuella fallet: Om en kvinna är utsatt för fysiskt eller psykiskt våld i ett förhållande, skulle du då anse det vara skäl för henne att lämna förhållandet? Och är det i så fall rimligt att hon inte talar om för partnern var hon tar vägen förrän hon inleder vårdnadstvisten för att även få bort barnen från partnern?

Är det inte dags att du slutar att tro så gott om alla kvinnor som befinner sig i vårdnadstvister och bittra skilsmässor?

Den försvunna kvinnan kan mycket väl ha varit en riktig pain in the ass för båda männen, du låter som någon sorts aktivist som gör allt för att misskreditera män i allmänhet.

Det finns dessutom inget säger att även den försvunna kvinnan kan ha utövat både psykiskt och fysiskt våld mot sin häktade make? Han måste alltså inte ensam bära skulden för all skit som hänt paret emellan.

"Vi har svårt att förstå allvaret i psykisk misshandel och i kvinnors våld mot män. En ny studie från Lunds universitet visar på stora skillnader i hur den våldutsatte respektive omgivningen värderar olika typer av misshandel.
– Vi hoppas att studien kan ligga till grund för en mer rättvis bedömning av våldsbrott, säger forskningsledaren"

https://www.vetenskaphalsa.se/valdet-vi-inte-tar-pa-allvar-psykisk-misshandel-och-kvinnor-som-slass/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-02 kl. 22:01.
Citera
2021-11-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan du inte berätta hur hon ser ut nu?

Det vet jag inte. Jag hörde bara att hon ändrade färg på håret. Ändringen var så stort att mannen som känner henne kände inte igen henne.
Citera
2021-11-02, 21:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det stämmer! Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte. Jag berättade om bilden för polisen. Polisen förhörde mig igår.

Är det sant? Hon slog den häktade maken?

I så fall har min hypotes bekräftats om att båda både parter slagit varandra.

Jag har åtskilliga gånger i den här debatten påpekat att destruktiva relationer har ofta två motparter som behandlar varandra som skit där båda parter utövar psykiskt och fysiskt våld.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-02 kl. 22:03.
Citera
2021-11-02, 21:57
Medlem
Citat:
Det vet jag inte. Jag hörde bara att hon ändrade färg på håret. Ändringen var så stort att mannen som känner henne kände inte igen henne.

Vet du vilken färg? Vilken affär brukade hon handla i?
Citera
2021-11-02, 21:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Varför ska vi lita på hennes fd man i Polen?

Därför att det var den fd mannen i Polen fick ta det tunga lasset när frugan rymde till Malmö.

Hade han varit lika egoistisk och egotrippad som henne så hade väl också han dragit?

Han verkar vara någon att lita på till skillnad från den"försvunna kvinnan"
Citera
2021-11-02, 22:03
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Är det sant? Hon slog den häktade maken? I så fall har min hypotes bekräftats om att båda både parter slagit varandra. Jag har åtskilliga gånger i den här debatten påpekat att destruktiva relationer har ofta två motparter som behandlar varandra som skit och utövar både psykiskt och fysiskt våld.

Men hennes bilder var ju fejk sa du, hur ska du ha det?
Citera
2021-11-02, 22:04
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Därför att det var den fd mannen i Polen fick ta det tunga lasset när frugan rymde till Malmö.

Hade han varit lika egoistisk och egotrippad som henne så hade väl också han dragit?

Han verkar vara någon att lita på till skillnad från den"försvunna kvinnan"

Han bodde väl kvar hos sin "gammelmor" som du brukar uttrycka dig...Hans syn på saken är säkerligen väldigt självcentrerad. Förmodligen är det gammelmor som tar hand om barnen och inte gammelfar...jag tror att han sitter med sin vodka o tycker synd om sig själv....
Citera
2021-11-02, 22:07
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Du som berättat tidigare om att han blev utlåst. Då sa du att han hade ett av barnen med sig som inte heller släpptes in. Sov barnet också utanför dörren den natten?
Citera
2021-11-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vet du vilken färg? Vilken affär brukade hon handla i?

Jag vet inte. Röd eller rosa. Vad spelar det för roll. Det finns det kameran i butiken. Polisen får kolla på den. Viktigast att den mannen sett henne i torsdag och hon försvann i fredags. Kan det vara att hon ändrade färgen på sina hår speciellt för att rymma från Sverige utan problem?
Citera
2021-11-02, 22:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Röd eller rosa. Vad spelar det för roll. Det finns det kameran i butiken. Polisen får kolla på den. Viktigast att den mannen sett henne i torsdag och hon försvann i fredags. Kan det vara att hon ändrade färgen på sina hår speciellt för att rymma från Sverige utan problem?

Det spelar roll för att det blir lättare att känna igen henne om man vet vilken hårfärg hon har.
Tycker inte du att det vore smartare att färga håret efter den påstådda flykten?
Inget bra val av färg för övrigt om man vill hålla sig under radarn.
Citera
2021-11-02, 22:18
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Intressant att polisen förhörde dig trots att ni kände inte så väl varann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in