2021-11-02, 21:24
Medlem
Kan det vara så här ”enkelt”.

HH är på väg att splittras efter Kard*. Kurd-delen vill hänga med Adel och göra musik med Nisse plus kanske hänga med DP.

Svarta delen av HH lackar ur, de får ju inga pengar och blir även lämnade. Mordhot haglar och bråk utbryter på N&C. De ser Z.E som en del av problemet, han ligger illa till nu också.

Dumle blir kontaktad av någon från HH’s svarta del med ett erbjudande. Han ska få en fin procent på potten som finns på Nisse, i gengäld så ska han bara goa ut Nisse vid rätt tidpunkt.

För att få ut Nisse från lägenheten iscensätter han skjutningen dagen innan, Nisse får höra på telefon att Dumle vet vilka det är (enl. Kvällspressen). Han berättar det ”imorgon, tar det då”.

Einar luras ut tack vare Dumle. Dumle får pengar och slipper bli avrättad av HH.
Citera
2021-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Nej, jag tycker han pratar mycket renare i denna video än i hans låtar.
Jag pratar omedvetet på helt olika sätt beroende på vem jag talar med, skiftar i både dialekt och ordval, kan nätt och jämnt styra över det själv utan det bara händer. Är till viss del musikalisk själv och har hört att det har ofta har med musikalitet att göra när det blir uppenbar förändring i dialekt och annat vid språkning med olika personer.

Sen är det ju som så, att när man ser upp till någon så är man extra benägen att ta till sig just dennes språkföring (fortsatt högst omedvetet).

Jag varken försvarar eller dementerar uppgifter i ärendet Einar, men kan inte låta bli att slänga in några rader kring att när det kommer till talsätt så är det lite mer invecklat än att man drar till med en accent bara för att. Oftast landar ens talsätt i riktning personer man känner sig trygg med/vill höra samman med pga överlevnad. Vissa är bättre på det, andra sämre, men särskilt utstuderat är det sällan
Senast redigerad av TruthSeeker2 2021-11-02 kl. 21:44.
Citera
2021-11-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Angående sällskap.Nu spekulerar jag, men det verkar som att Nisse hade drogproblem som kanske eskalerade på slutet.
En känd/rik person i den situationen hamnar lätt i sällskap med andra med samma intresse. Det är deras intresse att det hela fortgår då de kan hänga där och få sitt eget bruk finansierat. Så sägs det ha varit med Whitney Houston t ex, och hon var ju värre däran efter många hårda år. Att vänner och släktingar hängde där och såg till att livsstilen och leveranserna fortgick, så de kunde leacha på henne.
Einar hade blivit mycket tjock senaste tiden ,han har varit utomlands mycket tror han tog mindre droger än förut. Han va smal förut pga drogerna nu var han tjock
Citera
2021-11-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han var tvungen o stanna ,för han tvungen o vittna på fredag eller va de va men han skulle inte säga nåt. Plus fixa till med albumet lite osv. Han ville få bort henne långt bort så hon inre var i närheten om nåt skulle hända

Fy fan, hoppas rättsstaten får problem nu i så fall. Om de tvingat hem han, men sen lämna honom helt ensam (förstår att han förmodligen fått erbjudande om skydd men tackat nej, de är ju lite som att sätta ett barn i en godisbutik och förklara att ej äta något, med hans missbruk)
Citera
2021-11-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Mest troligt är

Nisse backades av DP

HH genomgår en split.

Hälften av HH på väg in i DP och har stora planer på att göra musiken till ett mer seriöst ben av verksamheten.

Halva HH frontar DP/HH på NC, hot uttalas..

Nisse, Dumlee, Adel försöker lista ut med Spanien hur detta ska hanteras. HH skjuter Nisse.

Brott kommer sannolikt lösas på så vis som någon skrev och som Dumle sa, låt oss bara äta varandra.. Jag ger det 1 vecka tills någon med koppling till mordet plockas.

Är dock fortfarande nyfiken på vilka sorts brott Nisse kan tänkas begått, för allt jag förstått har han ej begått annat brott än att vara något av en skitunge som snackar mycket.

Det där låter nästan lite logiskt. Det är en komplimang i den här tråden.
Hoppas vi får svar.
Citera
2021-11-02, 21:30
Medlem
Citat:
Han var tvungen o stanna ,för han tvungen o vittna på fredag eller va de va men han skulle inte säga nåt. Plus fixa till med albumet lite osv. Han ville få bort henne långt bort så hon inre var i närheten om nåt skulle hända

Men varför snackar du skit för? Hon var i Amsterdam med sin tjejkompis som hon firade för hon fyllt år(tjejkompisen alltså)
Citera
Medlem
Citat:
Einar hade blivit mycket tjock senaste tiden ,han har varit utomlands mycket tror han tog mindre droger än förut. Han va smal förut pga drogerna nu var han tjock

OK, då var det tvärt om. Kanske lättare utomlands om han inte har knarkarpolare med sig vill säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
"Husby folk brukar inte hänga så ofta i Tensta, speciellt inte medlemmar från husbys hyenor då de har "beef" med z.e"

Hittade detta när jag grävde lite bakåt från olika postare i början av tråden...

Dvs HH och Z.E (Tensta) gillade inte varandra sedan tidigare skulle detta kunna vara en anledning till bråket på Nosh and Chow...

Scenario

Einár, Z.E, Adel, Lies K, Victor Leksell, Kr*ST*an, Dumle? (är det klarlagt om dumle var med eller ej) plus ev några hang arounds fester på Nosh and Chow några HH slår sig nere. Allt är lugnt i början, ett sällskap som festar tillsammans som det talas om sedan kommer kanske den gamla beefen upp med Z.E först då kanske ord tjafs mellan mellan Z.E och HH.

Einár full och kanske även hög mfl lägger sig i och stöttar Z.E och säger/gör saker han inte borde gjort tex hotar någon HH eller något liknande sedan när det går över till fist fight hjälper även Leis till och blir tillslut huggen av en HH...

Typ...

Efterspelet av detta leder till dödshot på Einár och ev även Z.E har ju ryktats att även han blivit hotad efter detta.

HH kontaktar DP och vill se Einár död för detta och de bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle.

Dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Resten är historia...

Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kan det vara så här ”enkelt”.

HH är på väg att splittras efter Kard*. Kurd-delen vill hänga med Adel och göra musik med Nisse plus kanske hänga med DP.

Svarta delen av HH lackar ur, de får ju inga pengar och blir även lämnade. Mordhot haglar och bråk utbryter på N&C. De ser Z.E som en del av problemet, han ligger illa till nu också.

Dumle blir kontaktad av någon från HH’s svarta del med ett erbjudande. Han ska få en fin procent på potten som finns på Nisse, i gengäld så ska han bara goa ut Nisse vid rätt tidpunkt.

För att få ut Nisse från lägenheten iscensätter han skjutningen dagen innan, Nisse får höra på telefon att Dumle vet vilka det är (enl. Kvällspressen). Han berättar det ”imorgon, tar det då”.

Einar luras ut tack vare Dumle. Dumle får pengar och slipper bli avrättad av HH.

Intressant det du säger. Gick tillbaka till ett inlägg jag tidigare hade kommenterat, och de går ju ungefär lite hand i hand med varandra. Såklart en del ”detaljer” som diffar dock

Nedan känns dock hetast

Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Mest troligt är

Nisse backades av DP

HH genomgår en split.

Hälften av HH på väg in i DP och har stora planer på att göra musiken till ett mer seriöst ben av verksamheten.

Halva HH frontar DP/HH på NC, hot uttalas..

Nisse, Dumlee, Adel försöker lista ut med Spanien hur detta ska hanteras. HH skjuter Nisse.

Brott kommer sannolikt lösas på så vis som någon skrev och som Dumle sa, låt oss bara äta varandra.. Jag ger det 1 vecka tills någon med koppling till mordet plockas.

Är dock fortfarande nyfiken på vilka sorts brott Nisse kan tänkas begått, för allt jag förstått har han ej begått annat brott än att vara något av en skitunge som snackar mycket.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-02 kl. 21:34.
Citera
2021-11-02, 21:31
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Jag pratar omedvetet på helt olika sätt beroende på vem jag talar med, skiftar i både dialekt och ordval, kan nätt p jämnt styra över det själv utan det bara händer. Är till viss del musikalisk själv och har hört att det har ofta har med musikalitet att göra när det blir uppenbar förändring i dialekt och annat vid språkning med olika personer.

Sen är det ju som så, att när man ser upp till någon så är man extra benägen att ta till sig just dennes språkföring.

Jag vaken försvarar eller dementerar uppgifter i ärendet Einar, men kan inte låta bli att slänga in några rader kring att när det kommer till talsätt så är det lite mer invecklat än att man drar till med en accent bara för att. Oftast landar ens talsätt i riktning personer man känner sig trygg med/vill höra samman med pga överlevnad. Vissa är bättre på det, andra sämre, men särskilt utstuderat är det sällanz

Instämmer och kan fungera på liknande sätt själv. Jag har inte menat något ”illa” i mina inlägg kring detta utan mer pekat på att det är hans image som rapartist att bryta. Alltså inte för att han ska ”spela tuff” som vissa påstår då de skriver negativt och kränkande om hans sätt att tala.
Citera
Medlem
Citat:
Oj, E har sagt att Adel funnits där för honom och gett goda råd inann han slog igneom men trodde inte det var så tidigt. Håller med. Har hoppats att han inte var skyldig me det ser inte bra ut.... kan tänka mig att han kanske inte själv goade honom men eventuellt är indirekt skyldig genom att inte varna/hjälpa honom. Men man ska väl inte döma på förhand då vi inte vet vad som hände. Men om han sålde ut en grabb han känt som barn och varit som en storebror, så instämmer jag med vad du sa.

Det som talar emot A*del är att han tar tydligt avstånd från Einar och är väldigt ivrig med att få förnedringsbilderna skickat till sig i Encrobilagan från kidnappnings-FUP:en.

Någon av Vårbygrabbarna bollar även iden med att få A*del att hämta Einar då han tydligen undviker dem, för att lämna över andra saker som de vill tvinga till sig, efter kidnappningen. Är man någons vän eller "storebror" så kan man väl minst undvika med att aktivt söka upp ens kompis fiender och vilja gotta sig i dennes olycka?

Vårby fick ju både Y*asin och H*aval att lura Einar, två personer han kände någon grad av förtroende för. De lyckades en gång och ville återigen använda någon i Einars närhet att locka ut honom för att få en pistol och klocktillbehör, A*del.

Så varför skulle de inte använda A*del denna gång? Det var ju ett beprövat koncept och det skär lite i hjärtat att Einar var så naiv att han återigen litade på människor som har tvivelaktiga bakgrunder när det kommer till lojalitet gentemot honom. Tyvärr var han bara ett barn, i ett enormt pressat livsläge, så det är ju förståeligt. Man blir äcklad av att läsa hur de pratade om honom i FUP:en, hur de säkert har pratat om andra också.

Att han blev go:ad av någon kvällen han blev mördad är ju rätt så spikat.

Jag är fortfarande väldigt intresserad av händelsen på Nosh & Chow, undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som egentligen hände där och stärkte hotbilden mot Einar.
Citera
Medlem
Einar konkurrerade med invandrare i rapmusik-genren, invandrarna blev sin vana trogen kränkta (lättkränkta invandrarmän, klanbeteende).
De mördade Einar för att de blev kränkta av honom. Invandrarrapparna vet också att svensk media skyddar dem.
Citera
2021-11-02, 21:33
Medlem
Citat:
Angående sällskap.Nu spekulerar jag, men det verkar som att Nisse hade drogproblem som kanske eskalerade på slutet.
En känd/rik person i den situationen hamnar lätt i sällskap med andra med samma intresse. Det är deras intresse att det hela fortgår då de kan hänga där och få sitt eget bruk finansierat. Så sägs det ha varit med Whitney Houston t ex, och hon var ju värre däran efter många hårda år. Att vänner och släktingar hängde där och såg till att livsstilen och leveranserna fortgick, så de kunde leacha på henne.

Oavsett bakgrund har man drogproblem så dras man till andra med drogproblem. Lika barn leka bäst.
Däremot är knarkare sällan att lite på. Umgänge byts ofta osv ene dagen bror nästa kniv i ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in