2021-11-02, 20:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Tagga ner dig, du sticker dig själv.

Jag offergör ingen så sluta vänd på saker för du förvränger saker till något annat. De som bortser från fakta är du och gräsklipparen.

Ingen här har sagt att Beata har gjort rätt eller fel men mot barnen är det fel, oavsett vad du anser så är barnen de som lider mest av det men det ändrar inte fakta att det är deras mamma och hon förtjänar väl fan inte bli mördad. Hon är trots allt en människa som har ensamrätt för livet hon lever och bestämmer över, vill hon rymma så rymmer hon, punkt slut. Oavsett om det är rätt eller fel sätt enligt dig eller mig. Vem är vi att döma? Vem fan är du döma om någon äter p-piller eller inte? Det har INGET med saken att göra!

Nu ska jag förklara något som vissa inte verkar få in i era små fossilhjärnor.
Att Beata rymde från sin förra man och lämnar barnen, men sedan hämtar barnen för att ge de ett bättre liv i Sverige. Har ni tänkt på att denna planen kanske var enda lösningen hon kom fram till?
Fungerade det? Ja det gjorde det för hon hade sina barn i Sverige, tanken var väl inte att nästa man skulle misshandla henne (vilket det FINNS bevis för) och samma historia utspelar sig här men i detta fallet klarar hon sig inte som det mest troliga just nu är, att hon inte kommer undan från honom.

Beata har valt att göra något av livet hon levde i Polen som inte var hållbart och ge barnen bättre liv på det sätt som hon ansåg hon hade möjlighet att ändra det på, rätt eller fel? Det kan inte vi veta. När ingen vet exakta omständigheter hon levde under men hon visste/vet. Barnen tog klart säkerligen skada av det med stor sannolikhet men de fick tillbaka sin mamma oavsett vad.
Detta skulle jag inte tro hon gör igen för har man inga barn själv så kan man inte förstå vad hon gått igenom eller?

Här i Sverige lever svenskar odramatiserade liv så vissa suedi gubbar som taggen och gräsklipparen fattar inte vad folk går igenom. Alla sover inte ostört 8 Tim, går upp dricker en kopp kaffe, jobbar 8 timmar och kommer hem och pelar navel framför tv:n, går en bajsrunda med hundjäveln och avslutar dagen med en jävla kamomill te och lägger sig med sin sovmask.

Hur fan ska ni förstå vad folk kan gå igenom men sitta här på flashback så är det lätt att gömma sig bakom era tangentbord och skriva efterblivna kommentarer om helt faktalösa uppgifter.

Jag har försökt förklara det med men de tar ingen argument.
Kan lägga till. Enligt Beatas bror så har hon kämpat de 2 sista åren i polska domstolen för att de 2 yngsta ska komma till Sverige.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-02 kl. 20:27.
Citera
2021-11-02, 20:38
Medlem
Inkognitoariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag har försökt förklara det med men de tar ingen argument.
Kan lägga till. Enligt Beatas bror så har hon kämpat i 2 år i polska rätten för att de 2 yngsta ska komma till Sverige.

Jag har faktiskt missat detta ursäkta.

Det är inte konstigt att missa saker när vissa fobeck spammar tråden med repeat inlägg och inte fattar vad bevis och fakta är och anser det är befogat och döda en kvinna för att någon inte kan kontrollera känslorna av att bli lämnad.

Ja jag tror inte hon är kvar i livet men det är vad jag tror. Men det är inte vad jag vill tro. Jag hade önskat att barnen får träffa sin mamma igen.
Citera
2021-11-02, 20:52
Medlem
Jag tycker att Beata skulle avsluta först sitt äktenskap med sin make och efter gå i nya relationer. Jag menar både hennes första och andra äktenskap.
Citera
2021-11-02, 21:02
Medlem
Inkognitoariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tycker att Beata skulle avsluta först sitt äktenskap med sin make och efter gå i nya relationer. Jag menar både hennes första och andra äktenskap.

Det tycker man är mest korrekt, i en perfekt värld.
Men dessa män tar ju hellre livet av kvinnan än att de ska gå vidare i livet.
Citera
2021-11-02, 21:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Absolut!
En emotionell störning är ett måste om man kan behandla småbarn så oerhört iskallt utan att förgås själsligt.

Hon har med största sannolikhet blivit behandlad lika hemskt och hjärtlöst och genom att upprepa den grymma behandlingen låter det gå i arv till dom traumatiserade barnen. Så startar allt om med 4 pojkar som växer upp till män med en grundmurad syn på kvinnor som falska, lättfotade och opålitliga.

Att den blåsta pappan Piotr är en av dom som förhörs i Polen kan vi nog utgå från.

Om du försöker bortse från din emotionella bindning till det aktuella fallet: Om en kvinna är utsatt för fysiskt eller psykiskt våld i ett förhållande, skulle du då anse det vara skäl för henne att lämna förhållandet? Och är det i så fall rimligt att hon inte talar om för partnern var hon tar vägen förrän hon inleder vårdnadstvisten för att även få bort barnen från partnern?
Citera
2021-11-02, 21:26
Medlem
Citat:
Hon blev tydligen misshandlad och jag tvivlar på att hon tillfogat sig själv skadorna. Hon har lämnat in skilsmässoansökan, fått skyddade uppgifter mm. Det är inte säkert att hon träffat den nye killen länge. Eller ens OM hon träffat nån. Men med en misshandlande make är det inte konstigt om hon råkat på en vänligare man.
Citera
2021-11-02, 21:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt Beatas bror så har hon kämpat de 2 sista åren i polska domstolen för att de 2 yngsta ska komma till Sverige.

Varför ska vi lita på hennes bror? Han är väl partisk ända in i benmärgen?

Vi kan nog vara övertygade om att de har det bättre hos exmannen, han har väl ingen historik att överge barnen likt den försvunna kvinnan.
Citera
2021-11-02, 21:29
Medlem
Citat:
Visst men det är ju inte särskilt ovanligt att äktenskap tar slut, ibland för att någon har träffat en ny. Det är såklart inte optimalt men vanligt helt utan att något större drama behöver utspelas. Definitivt inte en anledning till våld/kidnappning/mord el dyl.
Citera
2021-11-02, 21:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon blev tydligen misshandlad och jag tvivlar på att hon tillfogat sig själv skadorna. Hon har lämnat in skilsmässoansökan, fått skyddade uppgifter mm. Det är inte säkert att hon träffat den nye killen länge. Eller ens OM hon träffat nån. Men med en misshandlande make är det inte konstigt om hon råkat på en vänligare man.

Men nu finns det väl inga bevis för att hon överhuvudtaget blivit misshandlad av sin make?

Har du någon dom att visa upp som stärker dina påståenden?

Hur vet du förresten att hon inte varit delaktig i eventuella bråk med sin make? Destruktiva relationer har ofta två motpoler som behandlar varandra illa.

Dina fördomar för inte debatten framåt.
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska vi lita på hennes bror? Han är väl partisk ända in i benmärgen?

Vi kan nog vara övertygade om att de har det bättre hos exmannen, han har väl ingen historik att överge barnen likt den försvunna kvinnan.
Varför ska vi lita på hennes fd man i Polen?
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
Förresten, i den butiken som Beata brukade handla finns det kameran. Då kan polisen få bilder på hur hon ser ut nu. Om ni kommer ihåg skrev jag tidigare att hon ändrade sitt utseenden .
Citera
2021-11-02, 21:42
Medlem
Citat:
Förresten, i den butiken som Beata brukade handla finns det kameran. Då kan polisen få bilder på hur hon ser ut nu. Om ni kommer ihåg skrev jag tidigare att hon ändrade sitt utseenden .

Kan du inte berätta hur hon ser ut nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in