2021-11-02, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Visst är det en intressant tanke, men jag skulle säga att det är en som åklagaren med stor sannolikhet verkligen försökt få klarhet i och faktiskt inte lyckats visa. Kan bero på missar i utredningen eller på att den inte stämmer. HDs beteende är udda, men hönan och ägget är inte klart. Det som HovR fastställt är däremot att SD slog ihjäl LW. Det var hans ansvar. Om hon anstiftan, eller om han trodde att hon ville att han skulle, eller om han fattade beslutet helt för egen maskin, verkar omöjligt för oss att få reda i.
Tror de sonika kastade ut barnet med badvattnet för att målet i sig är så stort och komplicerat. Det har ju knappast blivit bättre av alla sena insatser, en utredning som i mångt och mycket är beklaglig ända från start och spaning.
Det känns inte bättre av att det luktar kontakter relaterat till utredningen.

Barnet i det här fallet menar jag både HD och GC, om det så är bråk och påstått hot ang raderade loggar i tiden upp till mordet och heliga sviter.
IMO är det i sig märkligt eftersom loggremsan är det sista digitala spåret, sista livstecknet som direkt faller tillbaka på dessa intriger.
Intriger som i sig är upphettade via ett mångårigt förgiftat triangeldrama.

Jag tror att omöjligt är fel ansats, det stänger dörren direkt och kan cold cases lösas åratal senare så kan sanning komma fram.
Det tar bara mer tid. Anstiftan är i sig ett välkänt svårt brott att kartlägga och med det menar jag för min del tanken kring team än att stå med en piska mot nån om lyder som en underhuggare.

Så jag säger hellre att OM det finns inblandning så hoppas jag det kommer fram.
OM nån vet når mer belastade och/eller kan kartlägga indicier så hoppas jag samma sak.

För LWs skull.
Citera
2021-11-02, 18:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Då så, ingen behöver fundera på vart HD tog vägen: skriven på sin gamla adress igen. Hoppas hon kan sova gott där.

Bra! "Borta bra men hemma bäst".
Citera
2021-11-02, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Bra! "Borta bra men hemma bäst".
Så du ser lgh som en temporär lösning.

Efter skilsmässa, mord och självmord så är det borta bra men hemma bäst.

Intressant.
Citera
2021-11-02, 20:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du ser lgh som en temporär lösning.

Efter skilsmässa, mord och självmord så är det borta bra men hemma bäst.

Intressant.

Jag tycker väl att HD borde ha slängt ut SD från början, istället för att flytta själv.

Hon var väl rädd att han skulle springa till LW. Det kanske hade varit det bästa. De hade aldrig stått ut med att leva med varandra. Han hade snart kommit hemkrypande igen.
Citera
2021-11-02, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker väl att HD borde ha slängt ut SD från början, istället för att flytta själv.

Hon var väl rädd att han skulle springa till LW. Det kanske hade varit det bästa. De hade aldrig stått ut med att leva med varandra. Han hade snart kommit hemkrypande igen.
Huset var oavsett kvar.
Via en något krokigare väg och med två antagonister borta ur bilden.

Hon ville ju bli av med SD; att han skulle åka in för mord.
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Huset var oavsett kvar.
Via en något krokigare väg och med två antagonister borta ur bilden.

Hon ville ju bli av med SD; att han skulle åka in för mord.

Så blev det. Men minsta lilla delaktighet i mordet på Lena, även om det "bara" gällde att preparera SDs hjärna med hat mot Lena och en önskan att hon måste försvinna för alltid - det kommer HD i så fall tvingas leva med att det kommer fram förr eller senare. Troligen förr..

Det skulle inte förvåna mig det minsta om det redan nu sker en utredning i detta ärende.
Citera
2021-11-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så blev det. Men minsta lilla delaktighet i mordet på Lena, även om det "bara" gällde att preparera SDs hjärna med hat mot Lena och en önskan att hon måste försvinna för alltid - det kommer HD i så fall tvingas leva med att det kommer fram förr eller senare. Troligen förr..

Det skulle inte förvåna mig det minsta om det redan nu sker en utredning i detta ärende.

Finns ingen startad utredning av HD och finns inga planer på det heller i överskådlig framtid, Bara att maila polisen eller åklagarämbetet i Örebro så får du samma svar jag fick när jag mailade dom.
HD är friad från alla misstankar gällande mordet på LW och är så fram till motsatsen bevisas.
Ända sättet att kunna åtala HD för inblandning i mordet på LW är att mordvapnet dyker upp med HDs DNA eller att HDs DNA återfinns på brottsplatsen eller på LWs kropp eller kläder. I dagsläget så räcker det inte med ett erkännande från HD om det inte backas upp av teknisk bevisning.

Och så vitt jag vet så begicks inte mordet på LW eller för den del SDs självmord i HDs hus så ja jag ser inget problem med att HD kommer att sova gott om natten.
Citera
2021-11-02, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:

Smoke skrev:
"Hon var väl rädd att han skulle springa till LW."

Hon var VÄLDIGT rädd att han skulle springa till LW - såsom hon ältar till JS innan mordet.

Om SD valt LW vore detta det värsta som kunnat hända enligt JS.
HD tyckte så illa om LW att enbart cacher fick henne att få reaktioner.

Om nu SD valt LW som flyttat in i huset, och HDs barn varit där varannan vecka, hade hon väl leviterat eller gått upp i småatomer.
Tror det scenariot var väldigt hårdsmält.
Senast redigerad av develi 2021-11-02 kl. 23:22.
Citera
2021-11-02, 23:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Det har inte kommit fram på 3 1/2 år så varför tror du att det skulle komma fram nu?

Hur skulle en utredning gå till tror du? Vad kan de utreda som de inte redan gjort? Givetvis utredde de det när HD satt häktad. De hittade inga bevis mot henne och hon avskrevs från utredningen.

Det här är inte en saga där du får det slut du vill ha. Det här är verkligheten, som du verkar ha svårt att leva i och acceptera.

Det är helt normalt att frun hatar älskarinnan och snackar skit om henne. Det är inte något konstigt med det.

Jag tror att SD mördade LW för att han ville ha tillbaka HD och han visste att LW aldrig skulle ha tillåtit det. Det finns inget behov att dra in HD i någon mordkomplott. Eller någon hatkampanj. Bara för att LW hatade henne så behöver du inte fortsätta hennes hatkampanj här i all evighet.
Citera
2021-11-03, 01:33
Medlem
Citat:
Det har inte kommit fram på 3 1/2 år så varför tror du att det skulle komma fram nu?

Hur skulle en utredning gå till tror du? Vad kan de utreda som de inte redan gjort? Givetvis utredde de det när HD satt häktad. De hittade inga bevis mot henne och hon avskrevs från utredningen.

Det här är inte en saga där du får det slut du vill ha. Det här är verkligheten, som du verkar ha svårt att leva i och acceptera.

Det är helt normalt att frun hatar älskarinnan och snackar skit om henne. Det är inte något konstigt med det.

Jag tror att SD mördade LW för att han ville ha tillbaka HD och han visste att LW aldrig skulle ha tillåtit det. Det finns inget behov att dra in HD i någon mordkomplott. Eller någon hatkampanj. Bara för att LW hatade henne så behöver du inte fortsätta hennes hatkampanj här i all evighet.

Den som hatar hela tiden är du och återigen projicerar och applicerar du dina egna tillkortakommanden typ hat, på mig...

Du hatar en kvinna som mördades för 3,5 år sen och du kan fortfarande inte släppa det.

Självklart var HD förbannad på Lena, det begriper väl vem som helst!!!

Men det som jag och minst 80% av övriga som skriver här i tråden vill veta är det som inte är ordentligt utrett om ev medgärningsskap, eller anstiftan.

Åklagaren släppte den delen av fallet, troligen pga allt strul och jäv i början. Det blev för mycket, för tungt och fÖr många lösa trådar att nysta i och kunde riskerat att få hela målet att falla även i Hovrätten, så att mördaren SD skulle ha gått fri. Antar att du hade gillat det.

Seså. Spring nu iväg till någon annan skribent ett tag så att jag slipper ta all din skit hela tiden.
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-03 kl. 01:49.
Citera
2021-11-03, 02:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Den som hatar hela tiden är du. Du hatar en kvinna som mördades för 3,5 år sen och du kan fortfarande inte släppa det.
Självklart var HD förbannad på Lena, det begriper väl vem som helst!!!
Men det som jag och minst 80% av övriga som skriver här i tråden vill veta är det som inte är ordentligt utrett om ev medgärningsskap, eller anstiftan.

Åklagaren släppte den delen av fallet, troligen pga allt strul och jäv i början. Det blev för mycket, för tungt och fÖr många lösa trådar att nysta i och kunde riskerat att få hela målet att falla även i Hovrätten, så att mördaren SD skulle ha gått fri. Antar att du hade gillat det.

Seså. Spring nu iväg till någon annan skribent ett tag så att jag slipper ta all din skit hela tiden.

Citat:
vill veta är det som inte är ordentligt utrett om ev medgärningsskap, eller anstiftan.

Och varför inbillar du dig att det inte är ordentligt utrett? Givetvis är det utrett. Men om det inte finns några bevis för det så får du acceptera det och släppa det även om du vill att HD ska vara skyldig till något. Varför är du så fylld med hat mot henne? Är det för att din älskade LW hatade henne?

Eller är det för att du älskar att hänga här i tråden och posta skit om HD tillsammans med dina vänner? För att få någon sorts bekräftelse? Har du samma yttre bekräftelsebehov som LW hade? Är det därför du identifierar dig så mycket med henne? Är du rädd för att tråden ska dö ut? Är det därför du fortsätter hatkampanjen mot HD? Är inte det orättvist mot HD? Ska hon ältas i evigheter här i tråden för att du inte har något liv utan sitter här och hittar på sagor om hur du vill att det ska vara?

Citat:
falla även i Hovrätten, så att mördaren SD skulle ha gått fri. Antar att du hade gillat det.

Varför skulle jag ha gillat det? Nu hittar du på igen.

Citat:
Den som hatar hela tiden är du. Du hatar en kvinna som mördades för 3,5 år sen och du kan fortfarande inte släppa det.

Återigen, du bestämner inte vad jag känner. Sluta hitta på saker om mig. Du verkar inte heller klara av att släppa det här trots att du flera gånger skrivit att du ska göra det.

Citat:

Om du tycker att jag svarar dig ofta så kanske det beror på att du är så provocerande dum när du diktar ihop dina sagor.
Citera
2021-11-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Finns ingen startad utredning av HD och finns inga planer på det heller i överskådlig framtid, Bara att maila polisen eller åklagarämbetet i Örebro så får du samma svar jag fick när jag mailade dom.
HD är friad från alla misstankar gällande mordet på LW och är så fram till motsatsen bevisas.
Ända sättet att kunna åtala HD för inblandning i mordet på LW är att mordvapnet dyker upp med HDs DNA eller att HDs DNA återfinns på brottsplatsen eller på LWs kropp eller kläder. I dagsläget så räcker det inte med ett erkännande från HD om det inte backas upp av teknisk bevisning.

Och så vitt jag vet så begicks inte mordet på LW eller för den del SDs självmord i HDs hus så ja jag ser inget problem med att HD kommer att sova gott om natten.

Förstår vad du menar, Hans, men känslan av att det fattas en viktig och outredd del i fallet vill inte riktigt lämna mig. Dock tror jag att det var SD som slog ihjäl Lena, eftersom han hade mist kontrollen över både henne och HD.

Självklart att HD är glad och nöjd (som det verkar). Hon har blivit av med båda de 2 personer som förmodligen har sårat och kränkt henne å det grövsta under så många år.

Det som är så himla tråkigt är att det gick så långt som till mord. Sammanlagt 5 barn i mkt känslig ålder har mist en förälder. Man får hoppas att detta elände inte stör deras utveckling för all framtid. Att de får hjälp att ta sig igenom sorgearbetet och att HD därför prioriteraratt ägna tiden åt barn istf geocaching.
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-03 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in