Citat:
Tror de sonika kastade ut barnet med badvattnet för att målet i sig är så stort och komplicerat. Det har ju knappast blivit bättre av alla sena insatser, en utredning som i mångt och mycket är beklaglig ända från start och spaning. Visst är det en intressant tanke, men jag skulle säga att det är en som åklagaren med stor sannolikhet verkligen försökt få klarhet i och faktiskt inte lyckats visa. Kan bero på missar i utredningen eller på att den inte stämmer. HDs beteende är udda, men hönan och ägget är inte klart. Det som HovR fastställt är däremot att SD slog ihjäl LW. Det var hans ansvar. Om hon anstiftan, eller om han trodde att hon ville att han skulle, eller om han fattade beslutet helt för egen maskin, verkar omöjligt för oss att få reda i.
Det känns inte bättre av att det luktar kontakter relaterat till utredningen.
Barnet i det här fallet menar jag både HD och GC, om det så är bråk och påstått hot ang raderade loggar i tiden upp till mordet och heliga sviter.
IMO är det i sig märkligt eftersom loggremsan är det sista digitala spåret, sista livstecknet som direkt faller tillbaka på dessa intriger.
Intriger som i sig är upphettade via ett mångårigt förgiftat triangeldrama.
Jag tror att omöjligt är fel ansats, det stänger dörren direkt och kan cold cases lösas åratal senare så kan sanning komma fram.
Det tar bara mer tid. Anstiftan är i sig ett välkänt svårt brott att kartlägga och med det menar jag för min del tanken kring team än att stå med en piska mot nån om lyder som en underhuggare.
Så jag säger hellre att OM det finns inblandning så hoppas jag det kommer fram.
OM nån vet når mer belastade och/eller kan kartlägga indicier så hoppas jag samma sak.
För LWs skull.