2021-11-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men alla funkar inte som du. Uppenbarligen. Alla tycker inte att det är OK med otrohet och älskare/älskarinnor.

Nu var det ju SD som var otrogen och hade en älskarinna, LW.
SD var gift med HD.
2017/18 var HD otrogen mot SD med en gift/skild man JS.
HD hade en älskare.

Otrohet och älskare/älskarinna förekom inom familjen Davidsson.

LW var skild m tre barn hon hade delad vårdnad med exmaken UW.

Hon blir mördad. SD döms för mordet.

Vad visste HD om mordet? Byken att tvätta var deras gemensamma.
Senast redigerad av Remark 2021-11-02 kl. 00:15.
Citera
2021-11-02, 01:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tja, han tyckte det var okey i flera år.

När tyckte JG att det var OK?
Citera
2021-11-02, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag drar samma slutsatser som du här.

Bestämt sig hade han redan; frågan var bara när, nu när mordplanen hade misslyckats ett par dagar tidigare.
Vad som är konstigt är att hon fortsätter se S:s FTF:er som sina egna, ex MRSS så sent som i mars månad. Hur länge hade hon tänkt fortsätta fusket. - Och gällde det bara L:s cacher?
För hon var ju på S om att skriva in honom med i "Lyssna till livet."

Det finns gott om ageranden och yttranden från hennes sida som inte kan sägas vara annat än moraliskt förkastliga. Finns antagligen ett berg av undertryckt ilska här.
Ingen utomstående har reagerat på att S och H inte passade för varandra; tvärtom så finns vittnesmål på att de var väldigt lika.
Tänkte dela en färsk bild på FTF-jakten (FTF per månad). Har hittat listan de befinner sig på.

Resumé:
HD föll ner till nivå 37, men den heliga sviten blev inte bruten via LWs radering.

LWs svit stannade på 37 i maj 2018.

Nån dag senare är hon en plats före LW och förefaller slicka sig förnöjt om munnen då hon hamnat en plats före "Taggis".

2018-04-26
HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

2018-04-28
" JG: En plats före SP.
Klockrent!
HD: Vad menar Du?

[JG skickar en fil till HD]

HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S."
Ab 165

Trion låg nog högt då det begav sig.

1.
2. JG (95)
3.
4. HTD (som stannat på nivå 71)
5.
6.
7. Hax (61)
8.
9.
10.
11.
12. LW stannade på nivå 37 i maj 2018. För att hon mördades.

Är HDs svit den enda som fortfarande är aktiv?
Den är grön (aktiv) och alla andras är röda (brutna).
Antar detta är vad SD frågar HD om? Pågående (=aktiv?) samt "tog den slut då".

"The meaning of the different colors are:
Green - Active streak
Light green - Streak broken the last month, might be due to late online logging
Red - Broken streak
This data is updated hourly."

Är det nåt extra holy shit att den är grön?
Jag filtrerade via softpocahontas, sweden och Örebro så jag tror inte jag gjort den grön men man vet aldrig - beware, rookie on the road. 😂
Om nu inte alla egentligen är gröna:
Är grönt också nåt att hetsa efter? Som självaste Precious för Gollum. Typ.

https://project-gc.com/Statistics/TopFTFStreakMonth?profile_name=Softpocahontas&prof ile_country=Sweden&profile_region=%C3%96rebro&subm it=Filter
Skärmdump om det mot förmodan inte går att se:
https://www.bildtagg.se/bild/62mn5p93gtzjrbeh10nzms

Jag undrar fortfarande om en radering av mysten "ord som beskriver världen" (FTF av HTD och P84) hade brutit sviten för HD?
Dvs loggremsan hon skickar och mördas kort därefter.

Samt undrar om nån FTF-burk i USA var av vikt eftersom det var så fasansfullt viktigt resa iväg. I nån annan statistiklista?
Senast redigerad av develi 2021-11-02 kl. 02:47.
Citera
2021-11-02, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns ingen preskriptionstid för mord.

Citat:
Det sista är fel.
Det är JG som springer HDs ärenden 3 december 2017 och skvallrar om att SD är otrogen sitt kontaktförbud.

JG fjäskar för HD å det grövsta via att förfasas över att LW raderat loggar och kallat LW "skizofren" när HD pratar om henne som läskig för hon är så labil.
Samma ordval om LW framkommer via JG då han tycker de ska leta i HDs lgh efter kroppen.

När andra gör som LW och raderar loggar hon tar ses samma sak.
HD mailar och sen agerar JG åt HD och försöker övertala att hon ska få loggarna tillbaka:

PJ (man, för att särskilja dem åt) :
"Hanna kontaktade P efter att han tog bort en av Stefans loggar. "

"Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att Lena hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterHax.

Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om Lena eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto.

Hon fick t.om JG att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. "

" Hanna var på honom om just samma sak, det var bara någon vecka efter mordet, att han hade tagit bort en av hennes loggar som hon inte besökt. Inte ett ljud om mordet utan det var viktigt med hennes loggar.
P sa nej till det och sen hörde t.o.m JG av sig om det för Hannas räkning, att hon skulle få den här loggen.
Tydligen var Hanna och Lena väldigt osams om den saken."(Ab 150)

PJ kvinna för att skilja dem åt) :
" Lena skrev, "jag vet att J hatar otrohet", men P skrev att det är ju Stefan som är otrogen. Lena skrev, "jag tror Stefan kommer berätta det på ett sätt som att det är Lenas fel", dessutom skrev Lena till P att Lena vet att J avgudar Hanna och då kommer han inte att välja hennes sida. " Ab 150

Jag har ännu inte fått några svar frå dig på mina frågaor.

Ditt översta inlägg; vad är syftet med att lägga upp den kommentaren?
Du tänker att HD är delaktig i själva mordet?
Eller tänker du på annan medspelare?

Det andra inlägget; vilket ärende har HD bett JG göra 3 dec- 17 och som tydligen avslöjade att SD och Lena ännu umgicks?
Citera
2021-11-02, 12:33
Medlem
Då så, ingen behöver fundera på vart HD tog vägen: skriven på sin gamla adress igen. Hoppas hon kan sova gott där.
Citera
2021-11-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Då så, ingen behöver fundera på vart HD tog vägen: skriven på sin gamla adress igen. Hoppas hon kan sova gott där.
Jahaja. Där ser man. Nöjd och glad då antar jag. Cirkeln är sluten, och hon har lyckats bli av med både LW och SD.
Citera
2021-11-02, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, men det var hennes fel att hon var tillsammans med honom, trots att hon visste att han var en farlig individ.

Hon visste om hans tankar att döda sin familj. Han hade mordhotat hennes son! Hur kan en mamma acceptera något sådant? Även om man inte bryr sig om sig själv så gör man väl allt för att skydda sina barn?

Jag tvivlar starkt på att han skulle ha hittat någon annan "Lena". Att någon annan än LW skulle ha accepterat att bli behandlad som skit av honom i sex år och ändå vägrat släppa honom utan stalkat honom genom sociala media och gett sig på hans fru och försökt psyka ner henne så hon skulle krypa tillbaka in i sitt skal igen och lämna maken och älskarinnan i fred.

Att han överhuvudtaget stötte på LW, när han hade en sjuk fru hemma, visade vilken skitstövel han var.

Det du nämner först; att "det var hennes fel att hon var tillsammans med honom, trots att hon visste att han var en farlig individ", det är något som hon delat med många andra kvinnor (och män) som sedan blivit mördade.

Det är väl det som är dilemmat, att när man väl upptäckt detta, har man blivit fast i den destutiva relationen och att det blir allt svårare att ta sig ur.

Jag vet inte om du har läst, lyssnat, tagit till dig om hur just det här beteendet som SD tydligt visat på; den växelvisa bestraffande, kränkande, hotfulla, våldsamma osv sidan växlar med det exakt motsatta; förlåt, ömhet, närhet, värme, löften, osv?

Om jag har fttat det rätt, är just denna typ av behandling enormt effektiv för att få ett grepp om någon. Detkan vara svårt att förstå, men det blir som en längtan efter de goda stunderna, såsom det varit innan, som man vet finns, och den längtan och lättnaden när det onda/hotfulla och negativ försvinner blir som den längtan en narkotikaberoende har.

Det är inget jag fittar på själv, utan det finns forskning på det här och vi ser tydligt att Lena är utsatt för både hot, bestraffningar, och känslokyla med rt mm, vilket hon försöker styra men lyckas inte.

Jag kan hålla med om det "orimliga" i att Lena inte varken anmäler SD för hoten mot sonen, eller berättar för vänner. Och själv känns det ju som att här är gränsen nådd för min egen del.

Men då utgår vi/jag från våra/mitt egna/eget liv, där vi inte varit med om samma situation, varit Lena.

Nu kan jag enbat spekulera, men jag tror att hon:

- inte trodde att han menade allvar; att han bara sa så i ren frustration för att han inte hade ord nog för att uttrycka vad han kände. En överreaktion helt enkelt.

- inte var mogen och tillräckligt stark att ta steget fullt ut vid tillfället att göra en anmälan, då hon visste att det skulle innebära en risk för att SD blev dömd. Det skulle kunna innebära problem för honom och hans familj, men också för henne.

- hon visste att ett sådant steg, skulle innbära upptrappning i deras konfliktfulla relation, med stora konsekvenser. Särskilt om han blev dömd. Terrorbalansen skulle bli rubbad, vilket den inte fick bli. Kanske visste hon att SD skulle (över)reagera med obalanserade utfall och/eller iskyla, lögner till vänner om Lena och ytterligare utrfysning från geocachinggänget t ex.

- hon visste också att det skulle kunna innbära att relationen tog slut, vilket hon ännu inte var mogen för.

Vi ser dagligen rubriker om mord på personer som levt i kontrollerande förhållanden, där de levt under hot i åratal, barn involverade.

Är alla dessa kvinnor och män helt galna som accepterar sådant? Som bara vänta på döden och välkomnar den?

Tyvärr, det börjar som något som är väldigt romatiskt, en period då förrövaren letar efter dina svagheter, allt för att få ett grepp om dig. Upptrappningen sker smygande.

Lena skerv så sent som i april (mars?) samma år som hon blev mördad, att hon var säker på att SD inte var farlig (till HÅ om jag inte minns fel?).

Så där har du förmodligen fel.
Hon förstod inte hur farlig han var.
Citera
2021-11-02, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så härligt att få vara i barndomshemmet.
Citera
2021-11-02, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har ännu inte fått några svar frå dig på mina frågaor.

Ditt översta inlägg; vad är syftet med att lägga upp den kommentaren?
Du tänker att HD är delaktig i själva mordet?
Eller tänker du på annan medspelare?

Det andra inlägget; vilket ärende har HD bett JG göra 3 dec- 17 och som tydligen avslöjade att SD och Lena ännu umgicks?
Jag hade anstiftan i åtanke relaterat till att LW är mördad. Mord har ingen preskriptionstid.
För att det kommenterades i nåt inlägg innan om preskription.

JG avgudar HD, har allierat sig med HD och ses ränna hennes ärenden.

Han har tydligen identifierat sig med hennes roll som otrohetsoffer. Tveksam till att han ens förmår skilja sitt och hennes så överemotionell och omhuldande som han är.

Han förefaller ha en viss blindhet som överempatiska personer kan drabbas av när subjektivitet dimmar ner ljuset.

Duktigt manipulerande personer får folk att utföra deras ärenden utan att ens mottagaren är medveten. De har oftast fullt sjå att värna om det stackars offret och inte sällan blundar och överser vad som egentligen sker.

Exakt detta är vad jag anser HD sysslar med.

Han intar en beskyddande roll. Så om du menar uttalad order så ses inte det i text men han springer hennes ärenden.

Hon får uppenbart sin krets att agera åt henne när det kommer till otrohet och heliga burkar.

Jag vet inte om det var en direkt order när hennes väninna ringde och fick hotellet att bryta sekretessen för att avslöja otrohet?

Jag vet inte om det var ett uttalat direktiv när JS börjar maila i HDs ärende?

Att JG åker efter SD och snokar härrör jag till att HD inte var på SDs adevent vid midnatt för att hon skulle jobba dagen efter.

Det ligger i högsta grad i HDs intresse om SD bryter mot hennes livslånga kontaktförbud - vilket hon sen har som argument till skilsmässan.

JG pratar om HD i sammanhanget, att hon inte är med på advent. Att LW är elak mot Hanna.
I nästa månad börjar HD prata om fortsatt kontakt (brott mot livslångt kontaktförbud) och JG vet att det är orsak till skilsmässan.

SD och LW verkar snarare prata om hans snokande i mail och LW tror inte hon är del i skilsmässa.
Tar upp den delen också med tanke på manipulation:

"J har uppfattningen att Lena har varit mycket elak mot Hanna efter att relationen mellan Lena och Stefan uppdagades, J lämnar flera exempel på att Lena satt sig själv i centrum
tillsammans med Stefan i Hannas närvaro.

Detta har även hänt när Hanna inte varit med.

På ett advents-event vid Nikolaikyrkan i i december 2017 noterade Jerry att Lena höll sig i närheten av Stefan, hon strök sig mot honom axel mot axel. Efter detta event så följde J
efter Stefans bil till det område där han liksom Lena bor. J kan inte säga hur Lena tog sig
hem. J kan inte säga säkert men han tyckte att han såg Stefans bil vid Lenas adress och att
Lena pratade med honom genom bilrutan.

J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft
med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.
J vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."
ab 150
Citera
2021-11-02, 15:59
Medlem
Citat:
Jag hade anstiftan i åtanke relaterat till att LW är mördad. Mord har ingen preskriptionstid.

Han har tydligen identifierat sig med hennes roll som otrohetsoffer. Tveksam till att han ens förmår skilja sitt och hennes så överemotionell och omhuldande som han är.

Han förefaller ha en viss blindhet som överempatiska personer kan drabbas av när subjektivitet dimmar ner ljuset.

Duktigt manipulerande personer får folk att utföra deras ärenden utan att ens mottagaren är medveten. De har oftast fullt sjå att värna om det stackars offret och inte sällan blundar och överser vad som egentligen sker.

Han intar en beskyddande roll. Så om du menar uttalad order så ses inte det i text men han springer hennes ärenden.

Hon får uppenbart sin krets att agera åt henne när det kommer till otrohet och heliga burkar.

Jag vet inte om det var en direkt order när hennes väninna ringde och fick hotellet att bryta sekretessen för att avslöja otrohet?

Att JG åker efter SD och snokar härrör jag till att HD inte var på SDs adevent vid midnatt för att hon skulle jobba dagen efter.

Det ligger i högsta grad i HDs intresse om SD bryter mot hennes livslånga kontaktförbud - vilket hon sen har som argument till skilsmässan.

JG pratar om HD i sammanhanget, att hon inte är med på advent. Att LW är elak mot Hanna.
I nästa månad börjar HD prata om fortsatt kontakt (brott mot livslångt kontaktförbud) och JG vet att det är orsak till skilsmässan.

SD och LW verkar snarare prata om hans snokande i mail och LW tror inte hon är del i skilsmässa.

"J har uppfattningen att Lena har varit mycket elak mot Hanna efter att relationen mellan Lena och Stefan uppdagades, J lämnar flera exempel på att Lena satt sig själv i centrum

På ett advents-event vid Nikolaikyrkan i i december 2017 noterade Jerry att Lena höll sig i närheten av Stefan, hon strök sig mot honom axel mot axel. Efter detta event så följde J
efter Stefans bil till det område där han liksom Lena bor. J kan inte säga hur Lena tog sig
hem. J kan inte säga säkert men han tyckte att han såg Stefans bil vid Lenas adress och att

J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft
med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
ab 150

Tänk allt detta trams med att försöka dölja förhållandet mellan SD och Lena. Patetiskt. När jag läser vittnesförhör, särskilt från de närmaste vännerna men även andra, så har alla i närmaste geokretsen redan fattat för länge sen hur det låg till med SD och Lena.

Så Lena mördades "i onödan", så att säga.
Citera
2021-11-02, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänk allt detta trams med att försöka dölja förhållandet mellan SD och Lena. Patetiskt. När jag läser vittnesförhör, särskilt från de närmaste vännerna men även andra, så har alla i närmaste geokretsen redan fattat för länge sen hur det låg till med SD och Lena.

Så Lena mördades "i onödan", så att säga.
Fasader om otrohet och jakt på statistik förefaller vara en letal kombination.

Alla mord är onödiga men jag fattar precis vad du menar.
Det är ett enda mischmasch av allt från skam, kränkningar, hot och att vinna gunst till prestige. Intriger till höger och vänster.

Med bas i väldigt förgiftade relationer där SD på ett övervidrigt sätt inbillade sig att han skulle lösa den skit han försatt sig i.
Citera
2021-11-02, 16:29
Medlem
Citat:

ab 150

Visst är det en intressant tanke, men jag skulle säga att det är en som åklagaren med stor sannolikhet verkligen försökt få klarhet i och faktiskt inte lyckats visa. Kan bero på missar i utredningen eller på att den inte stämmer. HDs beteende är udda, men hönan och ägget är inte klart. Det som HovR fastställt är däremot att SD slog ihjäl LW. Det var hans ansvar. Om hon anstiftan, eller om han trodde att hon ville att han skulle, eller om han fattade beslutet helt för egen maskin, verkar omöjligt för oss att få reda i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in