2021-11-02, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Samnytt…. De har med all säkerhet plockat någon teori från FB och kört på med det. Att Dumle/Adel goat är väl det mest sannolika de skrivit.

Även om en tonårspojke skulle ha erkänt inblandning i mordet (vi vet att åklagarmyndigheten dementerat uppgiften), vad är det som säger att killen i Akalla är samma grabb?

Gällande det meddelande, som enligt Samnytt (och endast Samnytt!?!), gått ut till anställda på Karolinska gällande dumle, luktar så fake så att det skriker om det. Nog för att man inte kan lita på MSM, men jag tvekar inte en sekund på att de hade kört den storyn också, om det fanns någon som helt tyngd i det. Så kåta som de varit på att skriva om mordet och händelser kring det, inte en chans att de inte hade skrivit om det?

Kan inte bara vara jag som tänker så?

Nu kommer någon komma och säga att personalen på sjukhuset ”hellre kanske går till Samnytt med den informationen”, men hur hjärndött låter inte det?

Nej jag håller med dig, det är helt hjärndött.

Varför skulle sjukhuset varna för specifikt Dumle? Haha!
Varför skulle de som ligger bakom skicka DUMLE av alla människor till sjukhuset? Som dessutom är punktmarkerad för tillfället.

Vill man skydda patienten så gör man det på annat sätt än ett mail med bild på Dumle.

Eller så har Samnytt rätt och då blir jag på riktigt mörkrädd över hur säkerheten på sjukhus ser ut.
Citera
2021-11-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Einar skriver jo selv at han påbegynte låten i Spania på høsten og har et opptak av det her. :https://www.instagram.com/p/CN-qqWXpLrv/

Ikke vet jeg om det er vanlig at rapgangsterne i Sverige dreper brødre og stikker på VOI og lager musikk ut av akkurat det..
Det har väl aldrig funnits någon rappare som har blivit mördad (eller mördat någon annan för den delen) i Sverige tidigare. Det har bara förekommit i USA. Men Sverige blir tyvärr alltmer lika urspårat som Amerika.
Citera
2021-11-02, 20:10
Medlem
Många vänner från dalen la upp om nisse,han,som han fortfarande hängde med ,samt pakis lillebror malak som han var nära med oxå ,var där på minnesplatsen oxå. Han hängde sista tiden med hans vänner från dalen som är kriminella äldre grabbar som han har känt sen liten, som hängde med thrife oxå. Dem var tillsammans i Spanien
Citera
2021-11-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willythefox
Många här skriver att Haval är inblandad i mordet på något vis. Bl.a att Einar hade gjort den där Voi-låten där han skändar Havals döde brors minne. Men, varför ville Einar göra det? Vad hade Haval eller Havals brorsa gjort honom?
Någon nämner kidnappningen/förnedringen, men är det bevisat att Haval var inblandad i den? Är han med i det sk Vårbynätverket då och eller/alla de andra (bl.a. Yasin som iofs inte alls är från Vårby men ändå…) som har varit i rättegång för kidnappningen och annat?
Är det någon Beef mellan Dalenfolk och Skarpnäckfolk t. Ex. I så fall som ligger (långt) bakom?

Men hade låten handlat om Havals bror så hade Dani M med blivit klippt då han också sjunger i låten Voi och inte bara Einar
Citera
2021-11-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Men hade låten handlat om Havals bror så hade Dani M med blivit klippt då han också sjunger i låten Voi och inte bara Einar
Den låten voi gjorde dem förra hösten 2020 så låten är gammal o är inte om haval.
Citera
2021-11-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Mest troligt är

Nisse backades av DP

HH genomgår en split.

Hälften av HH på väg in i DP och har stora planer på att göra musiken till ett mer seriöst ben av verksamheten.

Halva HH frontar DP/HH på NC, hot uttalas..

Nisse, Dumlee, Adel försöker lista ut med Spanien hur detta ska hanteras. HH skjuter Nisse.

Brott kommer sannolikt lösas på så vis som någon skrev och som Dumle sa, låt oss bara äta varandra.. Jag ger det 1 vecka tills någon med koppling till mordet plockas.

Är dock fortfarande nyfiken på vilka sorts brott Nisse kan tänkas begått, för allt jag förstått har han ej begått annat brott än att vara något av en skitunge som snackar mycket.

Helt klart troligt, tror du Z.E som nu verkar vara mordhotad hade tänkt joina ”nya DP”?

Hans inblandning är lite dolt i dimma.

Många i tråden säger att gatan VET att Dumle goat, och nu Samnytts artikel på det som förstärker den teorin.

Men du tror inte det?
Citera
2021-11-02, 20:16
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Sorry, jag var otydlig.
Avsnittet med Einar..

Ok. Var inte Einars uppväxt bra alltså?
Citera
2021-11-02, 20:18
Medlem
Frickys avatar
Einar hade planerat att befinna sig i Dubai idag (02/11) då hans album varit planerat att släppas idag.

Har inte lyckats få fram någon konkret information om vilka Einar hade planerat ta med sig till Dubai.

Adel & Dumlee's låt "Burj Khalifa" släpps snart.
Med andra ord gillar förmodligen dessa två råttor Dubai.

Jag lider med Nisse om han var så naiv att han planerat ta med Adel & Dumlee till Dubai för att fira sitt nya album, för att sedan två veckor innan resan bli goad av dom.
Citera
2021-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ok. Var inte Einars uppväxt bra alltså?
Nej hans föräldrar var alkolister o pundare. Han brukade hitta mamma på soffan helt borta ofta. Pappan var inte alltid där ,drf han drog sig till dem äldre I dalen för uppmärksamhet, dem gav han uppmärksamhet som han inte fick hemma ,sen droger fucka han helt
Citera
2021-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Mest troligt är

Nisse backades av DP

HH genomgår en split.

Hälften av HH på väg in i DP och har stora planer på att göra musiken till ett mer seriöst ben av verksamheten.

Halva HH frontar DP/HH på NC, hot uttalas..

Nisse, Dumlee, Adel försöker lista ut med Spanien hur detta ska hanteras. HH skjuter Nisse.

Brott kommer sannolikt lösas på så vis som någon skrev och som Dumle sa, låt oss bara äta varandra.. Jag ger det 1 vecka tills någon med koppling till mordet plockas.

Är dock fortfarande nyfiken på vilka sorts brott Nisse kan tänkas begått, för allt jag förstått har han ej begått annat brott än att vara något av en skitunge som snackar mycket.

Mycket trolig teori. Har på ett ungefär varit känslan jag haft också!

Däremot tror jag att Dumle & Adel goat Einar (som majoriteten av FB då alltså)

Citat:
Ursprungligen postat av Anonforhud
Nej jag håller med dig, det är helt hjärndött.

Varför skulle sjukhuset varna för specifikt Dumle? Haha!
Varför skulle de som ligger bakom skicka DUMLE av alla människor till sjukhuset? Som dessutom är punktmarkerad för tillfället.

Vill man skydda patienten så gör man det på annat sätt än ett mail med bild på Dumle.

Eller så har Samnytt rätt och då blir jag på riktigt mörkrädd över hur säkerheten på sjukhus ser ut.

Det är ju skönt att veta att det är fler som tycker att det luktar pyrt om det där
Vill man skydda patienten så gör man det i form av patruller på plats 24/7 utanför rummet, om hotbilden var såpass grav alltså.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-02 kl. 20:32.
Citera
2021-11-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Einar hade planerat att befinna sig i Dubai idag (02/11) då hans album varit planerat att släppas idag.

Har inte lyckats få fram någon konkret information om vilka Einar hade planerat ta med sig till Dubai.

Adel & Dumlee's låt "Burj Khalifa" släpps snart.
Med andra ord gillar förmodligen dessa två råttor Dubai.

Jag lider med Nisse om han var så naiv att han planerat ta med Adel & Dumlee till Dubai för att fira sitt nya album, för att sedan två veckor innan resan bli goad av dom.

Finns inga bevis för att einar blivit goad. Råder en total besatthet i tråden om att alla blir goade 100% av gångerna. Hur vet vi att det inte va när adressen framkom som de fick nys om vart han bodde?
Senast redigerad av P11235 2021-11-02 kl. 20:25.
Citera
2021-11-02, 20:23
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Om det nu är SAMMA person i Samnytts artikel, alltså tonåringen som kontaktade Polisen (publicerad i AB och sen dementerar Åklagare, kanske av säkerhetsskäl för både pojken och utredningen) och den 16-åring som blev skjuten.

Polisen antar alltså att Dumle KANSKE är farlig för 16-åringen enligt artikeln. Detta stämmer säkert, om inte en källa ljuger för att håna Dumle ännu mer. Annars gör sig Samnytt skyldiga till förtal och Dumle kan casha in på det.

Men OM lappen och ovan stämmer – att det är samma person, då ringer han ju knappast in och vill prata med polisen om det hade varit en RIKTIG skjutning dagen innan.

Är det däremot en fejkskjutning han fått i uppdrag att utföra av Dumle utan att veta varför, ja då är det ju troligt att han kontaktar Polis när han upptäcker sin oväntade funktion i Einar-mordet.

Menar alltså att han INTE hade kontaktat Polien om skjutningen dagen innan var på riktigt. Då håller man väl käften.

Edit: Samtidigt kan ju denna tonåring som kanske är hotad på sjukhuset av Dumle ha annan intel kring Einar och brottet. Vad det nu skulle vara vet vi ju inte men lutar väl åt att det har med Dumles del i brottet att göra.

Det kan såklart även vara som du säger. Dumle kanske vill hämnas på 16-åringen för Einar, men det verkar lite långsökt. Då har ju 16-åringen berättat för polisen att han är inblandad skarpt i Einars mord.

Ja det är ju mest att vi inte vet alls. Jag valde att tolka kontaktat brett. Från att han ringt själv , till att polisen låtit honom få veta att han är på väg att bli mördad och bör höra av sig a s a p. Jag vet inte hur dom gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in