Citat:
Ursprungligen postat av
GangstaVaxxer
Du vet väl inte vad han hade för investeringar. Han kan ha haft X miljoner utomlands. Han kan ha haft bolag utomlands oxå för den delen - som tar in vinsterna från Spotify & Youtube t.ex. Tror du att ABBA har alla sina pengar i Sverige? Att det sedan florerar svarta pengar inom musikindustrin är heller ingen hemlighet. Ett bokslut är ingen absolut sanning. Jag har examen i både företagsekonomi och nationalekonomi, så sluta prata strunt. Du vet inte ett skit om hans ekonomi. Och är det inte ett AB så behöver han inte ha nån revisor. Denna diskussion är OT, så jag lämnar den nu.
Jag pratade om hans företag som finns i Sverige va han hade utomlands eller inte vet jag inte!
Men däremot vet jag att staten skulle få upp ögonen om han börja flytta pengarna utomlands från svenska företaget!
Helt plötsligt från ingenstans han har köpt 5 lägenheter i tyskland skulle inte se bra ut i årsboken!
Men om pengarna stannar i Sverige o betalas ut i löner Till svenska folket då håller staten stängda ögon för pengarna stannade i Sverige o anställda behöver inte ens vara på jobbet!
Du har examen o jag har företag skillnaden allt funkar inte som man tror lärt sig i skolan måste spela under bordet ha en fint dag!