2021-11-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Vad snackar du om? Finns ju massor av sätt att få ut pengar från företag. Man investerar i inventarier som man sedan säljer, flyttar pengar till ett moderbolag utomlands, låter företaget betala för smycken, klockor, kläder etc. då dessa räknas som props. i Einars fall. Slå igen din j-vla kursbok och kom in i matchen. Verkligheten fungerar inte så.

Hur ska han få fram 3 millar från sina investeringar som e utomlands inom några månader?
Revisor skulle aldrig rekkomendera honom än sån grej!
Snabbaste sättet skulle vara anställa människor som sedan tar ut hans pengar men ingen skulle gå med på det utan o inte ta en del av det!
Det skulle kosta honom många många miljonär innan 3 millar i kontanter framme du ska inte förklara nåt Till mig när jag vet hur det fungerar på snabbaste sättet investeringar utomlands e långvariga investeringar

Hans företag betalade för hans kläder redan!
Citera
2021-11-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Hur ska han få fram 3 millar från sina investeringar som e utomlands inom några månader?
Snabbaste sättet skulle vara anställa människor som sedan tar ut hans pengar men ingen skulle gå med på det utan o inte ta en del av det!
Det skulle kosta honom många många miljonär innan 3 millar i kontanter framme du ska inte förklara nåt Till mig när jag vet hur det fungerar på snabbaste sättet investeringar utomlands e långvariga investeringar

Du vet väl inte vad han hade för investeringar. Han kan ha haft X miljoner utomlands. Han kan ha haft bolag utomlands oxå för den delen - som tar in vinsterna från Spotify & Youtube t.ex. Tror du att ABBA har alla sina pengar i Sverige? Att det sedan florerar svarta pengar inom musikindustrin är heller ingen hemlighet. Ett bokslut är ingen absolut sanning. Jag har examen i både företagsekonomi och nationalekonomi, så sluta prata strunt. Du vet inte ett skit om hans ekonomi. Och är det inte ett AB så behöver han inte ha nån revisor. Denna diskussion är OT, så jag lämnar den nu.
Citera
2021-11-02, 15:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
De satte företaget i konkurs för öppna nytt o redan tagit ut pengarna som gick o ta ut
Ja
Citera
2021-11-02, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Jag tänker att NG Kan ha gjort det själv, skulle inte vart omöjligt. Om inte annat hade han mycket guld och sånt där hemma han kunde erbjuda, guld är verkligen inte svårt att sälja.. Droger..
NG var knappast "tung" inom kriminell verksamhet. Hans pengar var vita. Det inkluderar guldet han ägde, det var vitt.
Citera
2021-11-02, 15:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad snackar du om? Finns ju massor av sätt att få ut pengar från företag. Man investerar i inventarier som man sedan säljer, flyttar pengar till ett moderbolag utomlands, låter företaget betala för smycken, klockor, kläder etc. då dessa räknas som props. i Einars fall. Slå igen din j-vla kursbok och kom in i matchen. Verkligheten fungerar inte så.
NGs bolag styrs av hans föräldrar, och modern vägrade betala de tre miljonerna.

Om istället ZE och KE hjälpte NG att få loss pengarna blir det inte så svårt för NG att betala tillbaka till dessa genom deras respektive bolag.

Det var ju inte pengarna i sig som NG saknade.
Citera
2021-11-02, 15:22
Medlem
Citat:
Du vet väl inte vad han hade för investeringar. Han kan ha haft X miljoner utomlands. Han kan ha haft bolag utomlands oxå för den delen - som tar in vinsterna från Spotify & Youtube t.ex. Tror du att ABBA har alla sina pengar i Sverige? Att det sedan florerar svarta pengar inom musikindustrin är heller ingen hemlighet. Ett bokslut är ingen absolut sanning. Jag har examen i både företagsekonomi och nationalekonomi, så sluta prata strunt. Du vet inte ett skit om hans ekonomi. Och är det inte ett AB så behöver han inte ha nån revisor. Denna diskussion är OT, så jag lämnar den nu.

Jag pratade om hans företag som finns i Sverige va han hade utomlands eller inte vet jag inte!

Men däremot vet jag att staten skulle få upp ögonen om han börja flytta pengarna utomlands från svenska företaget!
Helt plötsligt från ingenstans han har köpt 5 lägenheter i tyskland skulle inte se bra ut i årsboken!
Men om pengarna stannar i Sverige o betalas ut i löner Till svenska folket då håller staten stängda ögon för pengarna stannade i Sverige o anställda behöver inte ens vara på jobbet!

Du har examen o jag har företag skillnaden allt funkar inte som man tror lärt sig i skolan måste spela under bordet ha en fint dag!
Citera
2021-11-02, 15:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag pratade om hans företag som finns i Sverige va han hade utomlands eller inte vet jag inte!

Men däremot vet jag att staten skulle få upp ögonen om han börja flytta pengarna utomlands från svenska företaget!
Helt plötsligt från ingenstans han har köpt 5 lägenheter i tyskland skulle inte se bra ut i årsboken!
Men om pengarna stannar i Sverige o betalas ut i löner Till svenska folket då håller staten stängda ögon för pengarna stannade i Sverige o anställda behöver inte ens vara på jobbet!

Du har examen o jag har företag skillnaden allt funkar inte som man tror lärt sig i skolan måste spela under bordet ha en fint dag!
NG styrde inte sitt bolag själv.
Citera
2021-11-02, 15:27
Medlem
WIGGE666s avatar
Jag tror Z.E är tyst för han vill hålla sig utanför konflikterna? Sen lyckas han ju ändå bli indragen som på nosh and show. Men skumt är det iallafall.
Citera
2021-11-02, 15:33
Medlem
Citat:

Om jag vill ha tre miljoner från dig så kanske jag inte behöver ta hela summan på en gång. Jag ger dig kanske en avbetalningsplan, tar en Rolex ibland och fakturerar påhittade tjänster till ditt bolag.
Citera
2021-11-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vad har du för källa som gör dig så säker eller antar du mera?

Är det helt klarlagt att de förnedrade Nils med flaskor och "våldtog" honom? Länk?

Jag vet inte hur snabbt rappare jobbar i studio och hur lång produktionstid de har men jag är övertygad om att låtar spelas in avsevärt längre än "några dagar" innan de släpps. Någon på denna nivå som jobbar med gangsterrap får gärna rätta mig om jag har fel.

Men har du belägg för detta med låten så gärna en länk där också då.

Gällande text två där så kan det handla om i stort sett vad som helst, det finns en väldigt massa liknande ordflöden och "bror" används ju 14 gånger i samma mening i deras vokabulär så det behöver inte betyda någonting. Om du nu inte har någon länk som belägger detta också?

Självklart kan något av dina antaganden landa till slut men det kan lika gärna, med det vi vet, vara något helt annat.

Att lägga upp en låt på Spotify brukar ta en vecka. Man skickar in den klara och får ett datum när den släpps. Brukar vara fredagar.
Citera
2021-11-02, 15:38
Medlem
darkSkyes avatar
Kan mod rensa upp lite här? 50% av alla kommentarer är OT & bara massa jidder. Blir svårt att hålla koll på vad som är vad
Citera
2021-11-02, 15:41
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIGGE666
Jag tror Z.E är tyst för han vill hålla sig utanför konflikterna? Sen lyckas han ju ändå bli indragen som på nosh and show. Men skumt är det iallafall.

Jag hade gjort samma. Låst båda låsen och levt på konserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in