2021-10-30, 16:12
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Var hittar du daglig uppdatering av spot-priset på uran? Jag har letat men har fortfarande inte hittat det.

https://twitter.com/numerco

Bra memes också.
Citera
2021-10-31, 13:36
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Var hittar du daglig uppdatering av spot-priset på uran? Jag har letat men har fortfarande inte hittat det.
Edit:
Nu hittade jag en...
https://tradingeconomics.com/commodity/uranium

Numerco på Twitter är bra på att uppdatera.
Citera
2021-10-31, 20:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Sput verkar styra priset. Spotpriset faller dagligen. Oroande, på kort sikt, att inte efterfrågan är större just nu.
Faller som en sten.... va fan....blir väl -5 till -10% på allt uran på Måndag igen
Citera
2021-11-01, 15:38
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Faller som en sten.... va fan....blir väl -5 till -10% på allt uran på Måndag igen

Det mesta ser ut att studsa upp rätt fint idag, hoppas det håller i sig. Hade man väntat en dag med senaste köpet hade jag prickat rabatten perfekt, men så är det. Räknar med hög volatilitet i uranaktierna ett rätt bra tag framöver.
Citera
2021-11-01, 16:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det mesta ser ut att studsa upp rätt fint idag, hoppas det håller i sig. Hade man väntat en dag med senaste köpet hade jag prickat rabatten perfekt, men så är det. Räknar med hög volatilitet i uranaktierna ett rätt bra tag framöver.
Nirvana var förstegnällare även förra blowofftoppen. Om det kommer en nergång till och ett par nytillkomna börjar pipa är det en solklar indikator på att sälja bilen och köpa mer axier. Jag jobbar mkt med såna indikatorer.

Precis som det här inlägget som fick mig att snyta ut morgonkaffet genom näsan den 17e September:
Citat:
jajjamen det är blancolån dipp i uran idag!
Total säljindikator. 2 dagar innan opex och quadwitch och fan vet allt.

Jag fomoade härom dan som en idiot vilket syns på mitt offentliga memekonto. Men jag har en del ammo liggande och samhall skickar mig mer pengar varje månad. Det är bara bra om det man vill köpa går ner i pris. Så tänker jag.

Denna månaden är både opex och vomex den 19e, för den som tror på sånt.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-01 kl. 16:20.
Citera
2021-11-01, 19:18
Medlem
smoerreboms avatar
Vore rätt Flashback dase att swinga ett par hundra tusen, sälj dieselbilen casha hem en elmerca, sen kan man skrävla bland pk och nimby asen i suburben att man gjort sitt
Citera
2021-11-01, 21:51
Medlem
Inthemoves avatar
Western Uranium & Vanadium Corp har tagit (oförtjänt?) stryk de senaste dagarna, relativt de flesta uranaktierna. Funderar på att ta in den. Någon som har bra koll på WUC?
Citera
2021-11-02, 08:01
Medlem
Citat:
Western Uranium & Vanadium Corp har tagit (oförtjänt?) stryk de senaste dagarna, relativt de flesta uranaktierna. Funderar på att ta in den. Någon som har bra koll på WUC?

Forum energy har också fått åka, vad tror vi om den ?
Citera
2021-11-02, 13:31
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

De har en gruva som är redo att startas om priserna gör att det är motiverat. Som jag förstår det kommer de få kassaflöde från några oljebrunnar som de har royalty på i väntan på prisstegringar. Dock oklart för mig hur stora dessa inkomster kan tänkas vara då jag inte har någon koll på olja, mer än att priset har stigit. Hur mycket det rör sig om verkar bli klart H12022, kanske är så lite att det är oviktigt. Du har en powerpoint du kan läsa igenom här:

https://western-uranium.com/corporate-presentation/Western_Corporate_Presentation_Jan_2021.pdf
Citera
2021-11-02, 13:47
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
De har en gruva som är redo att startas om priserna gör att det är motiverat. Som jag förstår det kommer de få kassaflöde från några oljebrunnar som de har royalty på i väntan på prisstegringar. Dock oklart för mig hur stora dessa inkomster kan tänkas vara då jag inte har någon koll på olja, mer än att priset har stigit. Hur mycket det rör sig om verkar bli klart H12022, kanske är så lite att det är oviktigt. Du har en powerpoint du kan läsa igenom här:

https://western-uranium.com/corporate-presentation/Western_Corporate_Presentation_Jan_2021.pdf

Tack, intressant öppning väntar. WUC dök 5% sista handelsminuten igår. Knappast motiverat. Ska nog hugga lite.
Citera
2021-11-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vore rätt Flashback dase att swinga ett par hundra tusen, sälj dieselbilen casha hem en elmerca, sen kan man skrävla bland pk och nimby asen i suburben att man gjort sitt
Done and done.
Dock saknar jag flashbackdase och kör Volvo. Ingen hög profil utåt med mina pengar. Mest för min skull.
Citera
2021-11-03, 11:37
Medlem
En fundering som jag tänkt på. Hur tror ni uranaktier håller sig vid en börskrasch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in