2021-11-02, 12:24
Medlem
early.birds avatar
Är detta ett nytt sosse-grepp? Jag liter inte ett dugg på den kvinnan.
Citera
2021-11-02, 12:24
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Då hade vi nog haft 50-100 covid-döda om dagen nu.

nej
Citera
2021-11-02, 12:28
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Vad skyddar vaccinet emot då?
Allvarlig sjukdom och död var det senaste jag hörde.
Citera
2021-11-02, 12:30
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fast den rapporten handlade inte om vaccinets tillförlitlighet. Märkligt hur många som inte kan fatta att vaccinet inte är 100% effektivt. Runt 80% i början, för att sedan sjunka efter ett antal månader. Så är det och det måste vi förhålla oss till.

Rapporten handlar om hur regeringen hanterat pandemin. Där ingår såklart åtgärder som beslut att vaccinera olika grupper av befolkningen etc.
För övrigt handlar det inte om ett vaccin i traditionell mening, du vet ett sånt som använder avdödade virus och ger en livslång immunitet. Dessa s.k. vacciner använder genterapi som programmerar om cellerna att börja producera spikproteiner, och det fungerar ju sådär. Tvärtom har man sett en abnorm ökning av blodproppar, hjärtmuskelinflammation mm.
Citera
2021-11-02, 12:46
Medlem
Antivaxxers och faktaresistenta idioter precis överallt.

Hur fan förklarar ni att ca 9/10 på IVA är ovaccinerade samtidigt som ca 80% av befolkningen är vaccinerad? Det torde inte kräva en IQ på mer än 85 för att se sambandet? Begåvningshandikapp förklarar inte alla fall här inne dock. Jag kommer säkert få en massa idiotiska svar på detta. Någon kommer att påpeka att mina siffror inte är exakta och någon annan kommer att skriva om någon konspiration. Att komma runt det faktum som finns kring inlagda på IVA går dock inte. Det är bara faktaresistens.
Citera
2021-11-02, 12:54
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Mindre benägen att smitta andra, hmm... det mesta pekar på att det är precis tvärtom. Vaccinerade invaggas i en falsk känsla av säkerhet som gör att man inte är lika försiktig som tidigare, och kommer följaktligen vara de som sprider smittan. Ovaccinerade känner sig mer sårbara och är betydligt försiktigare, håller den sociala distansen etc. Det finns gott om exempel på att smittan tagit fart när vaccinationerna har inletts.
Nej, smittan har tagit fart eftersom vaccinationer ofta skett i samband med restriktionslättnader. Skitiga och själviska antivaxxers har enbart bidragit med att sprida smittan.
Citera
2021-11-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Antivaxxers och faktaresistenta idioter precis överallt.

Hur fan förklarar ni att ca 9/10 på IVA är ovaccinerade samtidigt som ca 80% av befolkningen är vaccinerad? Det torde inte kräva en IQ på mer än 85 för att se sambandet? Begåvningshandikapp förklarar inte alla fall här inne dock. Jag kommer säkert få en massa idiotiska svar på detta. Någon kommer att påpeka att mina siffror inte är exakta och någon annan kommer att skriva om någon konspiration. Att komma runt det faktum som finns kring inlagda på IVA går dock inte. Det är bara faktaresistens.

Du är lurad på statistiken! Men jag håller med dig om det fetade.
Endast 61% är ovaccinerade på IVA och 31% av inlagda på IVA är fullständigt vaccinerade.

Andel vaccinerade mot Covid-19 (fr.o.m 2021-03-02)
Period 2021-10-01 - 2021-10-31
Vaccinerad Andel vtf (%)
Nej: 60,5
Ja, fullständigt: 30,9
Ja, ofullständigt: 2,5
Okänt: 6,2

Källa:
https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid
Senast redigerad av 4shoshin 2021-11-02 kl. 13:13.
Citera
2021-11-02, 13:02
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
undrar vad som kommer hända med alla som tog vaccinet egentligen?

hur dum får man va?

Jag tog mitt redan för 5mån sen. Inget har hittills hänt mig varken mig eller någon jag känner

Hur dum kan du egentligen vara?
Citera
2021-11-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur många har dött i Sverige av hjärtmuskelinflammation?
Hon har inte fått smaka på sitt vaccin. Däremot har hon fått smaka på Covid 19.
Otur att hon blev sjuk, men bra att hon var dubbelvaccinerad så att sjukdomsförloppet blir mildare.
Vilket är allmänt vedertaget
utom i konspiratoriska kretsar.
Precis, allmänt vedertaget utan några som helst studier.
Tror du på tomten också?

Topic: Ägd blev hon.
Citera
2021-11-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du är lurad!
Endast 61% är ovaccinerade på IVA och 31% av inlagda på IVA är fullständigt vaccinerade.

Andel vaccinerade mot Covid-19 (fr.o.m 2021-03-02)
Period 2021-10-01 - 2021-10-31
Vaccinerad Andel vtf (%)
Nej: 60,5
Ja, fullständigt: 30,9
Ja, ofullständigt: 2,5
Okänt: 6,2

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

1. Siffrorna som produceras av systemet är väldigt osäkra i och med att det är bara är 44 vårdtillfällen de senaste tre dagarna. Av dessa är 4 gravida kvinnor. Tar man bort alla överambitiösa klassificeringar typ "(fördolt) HIV smittade", "(multifunktionsnedsatta barn) "CP-ungar", "fetma-fettmonster", gravida så är av de som är kvar så kallade naturliga riskgrupper runt 65% fullvaccinerade.

2. Huruvida folk hamnar på IVA har alltså inget med vaccinationen att göra överhuvudtaget. Snarare är det andra faktorer som skickar folk till IVA, ändock att en 44 personer och en skillnad på 1-2 personer i förhållande till vaccinationsgraden knappast är signifikant i vetenskaplig betydelse. Eller som i studien som hänvisades av någon i tråden upphör vaccinen att ha effekt efter typ 200-300 dagar (variationen är antagligen stor från person till person).

3. Däremot kan man fortfarande hålla dörren öppen för att vaccinen har någon betydelse för överlevnaden, dvs. att vaccinerade överlever bättre än ovaccinerade - något man får titta på i framtiden.

4. SD borde ha en översyn över Karlssons förehavanden så att han inte bara vill ha mediebevakning utan råkar bli ännu ett Bonnier-kreatur utan egen vilja som skadar partiet likt Ebba Busch Thor, eller Hanif Bali. Likadant borde S göra med Anna Ekström. Bonniermedias ägare har exempelvis både ägande intressen i vaccin och politiska intressen i att vaccinera - det är inte oberoende och opartiska studier och nyheter som visas i Bonniermedia i vaccinationssammanhang.
Senast redigerad av BehindRayban 2021-11-02 kl. 13:20.
Citera
2021-11-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Siffrorna som produceras av systemet är väldigt osäkra i och med att det är bara är 44 vårdtillfällen de senaste tre dagarna. Av dessa är 4 gravida kvinnor. Tar man bort alla överambitiösa klassificeringar typ "(fördolt) HIV smittade", "(multifunktionsnedsatta barn) "CP-ungar", "fetma-fettmonster", gravida så är av de som är kvar så kallade naturliga riskgrupper runt 65% fullvaccinerade.

2. Huruvida folk hamnar på IVA har alltså inget med vaccinationen att göra överhuvudtaget. Snarare är det andra faktorer som skickar folk till IVA, ändock att en 44 personer och en skillnad på 1-2 personer i förhållande till vaccinationsgraden knappast är signifikant i vetenskaplig betydelse. Eller som i studien som hänvisades av någon i tråden upphör vaccinen att ha effekt efter typ 200-300 dagar (variationen är antagligen stor från person till person).

3. Däremot kan man fortfarande hålla dörren öppen för att vaccinen har någon betydelse för överlevnaden, dvs. att vaccinerade överlever bättre än ovaccinerade - något man får titta på i framtiden.

4. SD borde ha en översyn över Karlssons förehavanden så att han inte bara vill ha mediebevakning utan råkar bli ännu ett Bonnier-kreatur utan egen vilja som skadar partiet likt Ebba Busch Thor, eller Hanif Bali. Likadant borde S göra med Anna Ekström. Bonniermedias ägare har exempelvis både ägande intressen i vaccin och politiska intressen i att vaccinera - det är inte oberoende och opartiska studier och nyheter som visas i Bonniermedia i vaccinationssammanhang.

81 vårdtillfällen under oktober, och 6 vårdtillfällen de senaste tre dagarna.

Med tanke på att att du redan på de första raderna är så långt ute och cyklar så gissar jag att resten av det du skriver också är påhittade siffror. Någon källa anger du ju inte.
Citera
2021-11-02, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Vad skyddar vaccinet emot då?

Det kan man faktiskt fråga sig.

Om ministern är dubbelvaccinerad och åker på Covid-19 trots detta så är nåt oerhört fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in