Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Nej, det finns inget vetenskapligt stöd för vad du påstår. Vaccin har ingen statistiskt signifikant effekt på gruppen som har naturlig immunitet. Återinfektioner är under 1%, och har varit det hela tiden. Både innan och efter vaccinen kom.
Hybridimmunitet finns inte då vaccinen inte gör något som infektion inte gör. Naturlig immunitet är starkare än vaccin med bara 5% av antikroppskoncentrationen som vaccin ger.
Antikroppar är inte ett mått på immunitet hos naturligt immuna.
Du vet, lika väl som jag, att återinfekrioner förekommer. Bara i denna tråd finns flera som berättat om sina återinfektioner och vilka symptom de haft.
Men nu är, iof, inte risken för återinfektion eller genombrottsinfektion så intressant. Det är däremot risken för att drabbas allvarlig Covid-19. Och där har CDC, visat genom en, ,(,ej ännu granskad), studie, att risken för svår sjukdom vid genombrottsinfektion respektive återinfektion, är betydligt mindre för vaccinerade än för ovaccinerade med "naturlig" immunitet.
Så jag, vidhåller att bästa skyddet, både emot att smittas av SARS-COV2 och att få svår sjukdom i Covid-19, är hybridimmunitet. Detta har också visat sig, empiriskt, genom Sverige, i dagsläget,relativt goda SARS-COV2/covid 19 i situation, i jämförelse med nästan alla andra europeiska länder. Vi har, iof, fått betala ett högt pris i avlidna med/i Covid-19,för vår, relativt, höga hybridimmunitet hos befolkningen.
Nu återstår det att se om alla de andra europeiska länderna kommer att, i längden, få betala ett lika högt, som vi fått göra. Redan har många länder, redan, fått gjort det, men ännu inte våra nordiska grannländer. Jag hoppas att de slipper det, tack vare vaccinet!