2021-11-02, 09:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Lite väl ofta för ett "fungerande" vaccin?

Eller ska du fortsätta med din lögner och förnekelser...
TBE vaccin har vi lärt oss att äldre behöver 4 doser.

Kallar du det också för icke fungerande vaccin?
Det är inte heller 100% skydd.

Du verkar hoppas på jorden undergång och att vaccinet inte ska hjälpa oss ur pandemin.
Citera
2021-11-02, 09:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Nu är ju inte detta något unikt för liknande vaccin.

Influensa-vaccin får också tas om och om igen.

Nu ljuger du allt...

Jag har tagit influensavaccin.. och det räckte med en shot
Citera
2021-11-02, 09:53
Medlem
Citat:
Nu ljuger du allt...

Ja - och för många "räcker" det med att vaccinera sig en gång för Covid 19.

Tro inte för ett ögonblick att ditt influensa-vaccin fortfarande ger ett lika bra skydd om det gått mer än 4-5 månader.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/influensa/skyddseffekt-av-vaccination-mot-sasongsinfluensa/

Citat:
Effekten av influensavaccin avtar successivt. Om man smittas flera månader efter det att man vaccinerades kan effekten ha avtagit, speciellt vid dålig matchning med säsongens virus. Det är en anledning till att man behöver vaccinera sig varje år.

Betyder det här att alla vaccinerar sig mot influensa varje år? Nej.
Citera
2021-11-02, 09:59
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ja - och för många "räcker" det med att vaccinera sig en gång för Covid 19.

Tro inte för ett ögonblick att ditt influensa-vaccin fortfarande ger ett lika bra skydd om det gått mer än 4-5 månader.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/influensa/skyddseffekt-av-vaccination-mot-sasongsinfluensa/

Betyder det här att alla vaccinerar sig mot influensa varje år? Nej.

Hur ska ni ha det... räcker det med en shot bara? Varför då en tredje inom 1 år nu?

Nä du, den här giriga kampanjen har bara gjort att det inte blir fler influensavaccin överhuvudtaget... och allra minst C19 shots.

Dessutom kommer jag använda min röstsedel mycket mer taktiskt än tidigare.
Citera
2021-11-02, 10:02
Medlem
Citat:
Hur ska ni ha det... räcker det med en shot bara? Varför då en tredje inom 1 år nu?

Nä du, den här giriga kampanjen har bara gjort att det inte blir fler influensavaccin överhuvudtaget... och allra minst C19 shots.

Dessutom kommer jag använda min röstsedel mycket mer taktiskt än tidigare.

Vad jag vet så är det inte aktuellt med en tredje dos till den breda allmänheten under 65 år.

Den tredje dosen går till de som vanligtvis tar influensa-vaccinet varje år.
Citera
2021-11-02, 10:03
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nu ljuger du allt...

Perfekt bevis på hur korkat du tänker.

Vad är din uppgift här?
Att föröka förstöra för samhället som gärna ser att vaccinet hjälper oss ut ur pandemin?
Citera
2021-11-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har helt fel.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/pandemin-orsakade-overdodlighet-2020--vissa-utrikesfodda-mer-drabbade/

Söta rara. Dom tar inte med att befolkningen har ökat. Så dom räknar inte % av befolkningen. Så nej, hela 2000-2010 hade högre % dödlighet av befolkningen. Men ingen bajsade på sig då.

0.94% av befolkningen dog 2020. Det är inte överdödlighet.

Vakna upp kära barn
Citera
2021-11-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Anklaga inte andra för att vara korkade när du själv är monumentalt dum. Vilket du är om du tror att vaccinet är räddaren i nöden. Pandemin klingar av alldeles själv, vilket den har gjort. Nu är viruset endemiskt och i samma klass som den vanliga årsinfluensan. Vaccinet har bara marginelt hjälpt vissa utsatta grupper. That's it.

Det som förstört samhället är idiotiska restriktioner och lockdowns. Tacka gudarna för att Sverige valt en mer mjuk linje än vissa andra länder som fortfarande sysslar med ren fascism.

Ja - pandemin har ju verkligen "klingat av" nu när Delta kommit i länder som har en ganska låg vaccineringsgrad.

Nu ser vi hårda nedstängningar igen i länder men i de flesta västländer med hög vaccinationstäckning så är samhällena i princip öppna som vanligt igen med mycket låga dödstal.

Bulgarien och Rumänien har nästan högst dödssiffror i världen (plats 3 och 13 för tillfället) och där rasar smittan och dödsfallen som aldrig förr.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-11-02 kl. 11:01.
Citera
2021-11-02, 10:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Anklaga inte andra för att vara korkade när du själv är monumentalt dum. Vilket du är om du tror att vaccinet är räddaren i nöden. Pandemin klingar av alldeles själv, vilket den har gjort. Nu är viruset endemiskt och i samma klass som den vanliga årsinfluensan. Vaccinet har bara marginelt hjälpt vissa utsatta grupper. That's it.

Det som förstört samhället är idiotiska restriktioner och lockdowns. Tacka gudarna för att Sverige valt en mer mjuk linje än vissa andra länder som fortfarande sysslar med ren fascism.
Du är alltså av samma korkade inställning att det räcker med 1 gång influensavaccin som skydd för kommande år.
Det var det som fanns i inlägget jag kommenterade.

Citera
2021-11-02, 11:08
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ja - pandemin har ju verkligen "klingat av" nu när Delta kommit i länder som har en ganska låg vaccineringsgrad.

Nu ser vi hårda nedstängningar igen i länder men i de flesta västländer med hög vaccinationstäckning så är samhällena i princip öppna som vanligt igen med mycket låga dödstal.

Bulgarien och Rumänien har nästan högst dödssiffror i världen (plats 3 och 13 för tillfället) och där rasar smittan och dödsfallen som aldrig förr.
Här har du mortaliteten för Europa som helhet. https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Visa mig varför jag ska vara orolig?
Att länder får sina vintervågor är inget konstigt. Precis som det alltid har varit och alltid kommer vara.
Tekniskt sätt kan det inte längre kallas en pandemi eftersom viruset har blivit endemiskt.

Nu är det bara att leva med det som vilken influensa som helst. Vaccin bör bara ges till riskgrupper som med vanlig influensa, frivilligt såklart.
Citera
2021-11-02, 11:10
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du är alltså av samma korkade inställning att det räcker med 1 gång influensavaccin som skydd för kommande år.
Det var det som fanns i inlägget jag kommenterade.

Har jag sagt det?

Om gamlingarna vill ta sitt årliga vaccin får dom väl göra det. Men det finns ingen anledning för oss andra att vaccinera sig varenda år. Du skrev att vaccin kommer ta oss ur det här. Vilket är samma sak som att tro att man får bort influensan med influensavaccin.

Vad är det ni inte förstår? Covid kommer aldrig försvinna
Citera
2021-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Här har du mortaliteten för Europa som helhet. https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Visa mig varför jag ska vara orolig?
Att länder får sina vintervågor är inget konstigt. Precis som det alltid har varit och alltid kommer vara.
Tekniskt sätt kan det inte längre kallas en pandemi eftersom viruset har blivit endemiskt.

Nu är det bara att leva med det som vilken influensa som helst. Vaccin bör bara ges till riskgrupper som med vanlig influensa, frivilligt såklart.

Ja - mortaliteten i Europa är normal nu FÖR ATT STÖRRE DELEN AV EUROPA ÄR VACCINERADE.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-06-23..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+de aths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~NOR~DNK~FIN~AUT~BE L~HRV~CYP~CZE~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~ITA~LIE~LUX~ MLT~NLD~POL~PRT~BGR~ EST~LVA~LTU~ROU~SVK~SVN~ESP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in