2021-11-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan du lenke til saken? Finner den ikke. Vil gjerne lese den 🙂

Det er en Dagbladet+ artikkel datert 23. oktober 2021. Sist oppdatert 31. oktober.
– Jeg hadde ikke skjært hånda av ham uansett om han var skyldig – som jeg vet at han ikke er. Et vennskap er et vennskap.

Det sier Tom Nilsen (74). Han er en av Tom Hagens (71) nærmeste naboer og kamerater.
Link.
Bestevennen: Samtalen etter pågripelsen
Citera
2021-11-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er lite tvil om at telefonen med MB var viktig å få gjennomført før aksjonen ble iverksatt. 0856-bilen var i bevegelse i samme minutt som samtalen ble avsluttet, om forsinkelsen skyldtes surr med sommertid er en hypotese.

Jeg tror ikke den samtalen var av viktighet og planlagt endt kl 08.56 eller der omkring og samtidig som denne bilen beveger seg. Men jeg hører gjerne mer om hvorfor du mener det?
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-02 kl. 01:06. Anledning: Feil i tekst
Citera
2021-11-02, 00:25
Medlem
.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-02 kl. 01:09. Anledning: Feilsitering
Citera
2021-11-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Dersom man antar muligheten for at både Futurummenn/mann og bil 07.56 var involvert i dette synes jeg noe kan tyde på at det kan være noe surr hos noen med omstilling til ny tid.

Jeg tenker at for kidnappere ville det være av stor viktighet å iverksette når TH reiser på jobb til vanlig, altså planlegge for nettopp dette. For TH, dersom involvert, også av viktighet. Og i følge TH har de overvåket han i lengre tid og dermed kan man anta at de vet når han reiser på jobb til vanlig.

Hvis Futurum-mennene og bilobservasjonene ble gjort etter sommertid. Feks fordi de brukte armbåndsur som ikke var korrigert for slutt på sommertid. ST.

Luemannen utenfor Futurum 07:36, (ST 08:36) og Telefonmannen 08:00 (ST 09:00). Og hvis vanlig tid for TH å dra til jobb var ca 08:15 skulle han normalt ha vært på jobb 08:25. Da ville det stemme litt bedre at Futurum-mennene så etter bilen til TH, for å se om han var kommet til jobb.

Så er det bilene langs gangveien. Det første lyset 07:56 (ST 08:56), da burde TH ha dratt fra S4 for ca 40 min siden. Men TH dro ikke før litt over 9. Det andre billyset 08:56 (ST 09:56). Fremdeles var ikke TH kjørt til jobben, det skulle gå 5-10 minutter til før han dro.

Jeg vet ikke om det kan ha noe for seg å forutsette at disse observasjonene kan ha blitt gjort én time tidligere enn planlagt, fordi GM ikke hadde stilt klokkene sine etter slutt på sommertiden.
Citera
2021-11-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
En av de Nokas-dømte har interesse i saken JT. Han kaller Hagen en luring og som ikke ønsker å finne sin kone. Var ikke imponert over dusøren som kom et par år for sein.

Hva mener du at JT har interesse i saken?
Har du link/skjermdump til hans uttalelser i Hagen-saken?
Citera
2021-11-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Etter det jeg leste var Holden THs bistandsadvokat før han ble THs advokat.

Men fortsatt ikke familien sin bistandsadvokat. Det er St*le K*ile. Han, og ikke SH som skal uttale seg på vegne av familie. Ellers blir det en feil rollefordeling, når man blander GM og Offer/Etterlatte inn i samme interesse.
Citera
2021-11-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den russiske serverparken på Alvdal, angivelig satt opp for mining av bitcoins, det var innbrudd på sist lørdag og datamaskiner ble stjålet, politiet har pågrepet en tyv. Så antar jeg at politiet har beslaglagt datamaskinen(e) som ble stjålet. Og dermed har fått anledning til å undersøke datautstyret.Kan det finnes informasjon på datamaskiner og eller servere som kan være avslørende for kryptotransaksjoner? Kanskje også i Hagen-saken. Eller vedrørende stjålen sørlendings id. Bare en sykt søkt idé jeg fikk. Det er sikkert bare tull. Men.

Innbruddet har nok ingenting med AEH saken å gjøre og at politiet ser på datamaskiner heller ikke.
Når det er sagt er spørsmålet ikke helt så dumt. Netverk noder er de som går gjennom alle innkomne transaksjoner for at de skal bli validert (godkjent), og disse noder får IP nummere osv, og evt logfører disse. Det har alltid overrasket meg at tilsynelatende politiet ikke kjørte en full bitcoin node i perioden okt 2018 til så lenge det var nødvendig for å kunne plukke opp IP nummere bak de insendte transaksjoner fra kryptogm. Den type info havner ikke i blockchainen, der er det kun adresser og beløp osv. Men altså, alvdal innbrudd og politiets etterforskning har ingenting med det å gjøre.

Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Hagen har kanskje lurt politiet, pressen, sine venner, familie og det norske rettsvesen - men flashback-detektivene er ikke SÅ dumme…

Morsomt... FB-krimforfatterne er bedre sagt. I mangel av nye konkrete opplysninger virker det mest om forumet begynner å spore av i en retning t.o.m. Jorn L.Horst aldri kunne ha funnet på. Men alle har vel lov å ha så sin mening, og ytre den såklart.

En oppfordring til detektivene er å avsløre der hvor falske ID'n til sørlendingen (kopi av pass) ble forhandlet på det mørke nettet. For la vi si det sånn, det er ikke bare bare det heller.
Citera
2021-11-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Innbruddet har nok ingenting med AEH saken å gjøre og at politiet ser på datamaskiner heller ikke.
Når det er sagt er spørsmålet ikke helt så dumt. Netverk noder er de som går gjennom alle innkomne transaksjoner for at de skal bli validert (godkjent), og disse noder får IP nummere osv, og evt logfører disse. Det har alltid overrasket meg at tilsynelatende politiet ikke kjørte en full bitcoin node i perioden okt 2018 til så lenge det var nødvendig for å kunne plukke opp IP nummere bak de insendte transaksjoner fra kryptogm. Den type info havner ikke i blockchainen, der er det kun adresser og beløp osv. Men altså, alvdal innbrudd og politiets etterforskning har ingenting med det å gjøre.

Morsomt... FB-krimforfatterne er bedre sagt. I mangel av nye konkrete opplysninger virker det mest om forumet begynner å spore av i en retning t.o.m. Jorn L.Horst aldri kunne ha funnet på. Men alle har vel lov å ha så sin mening, og ytre den såklart.

En oppfordring til detektivene er å avsløre der hvor falske ID'n til sørlendingen (kopi av pass) ble forhandlet på det mørke nettet. For la vi si det sånn, det er ikke bare bare det heller.

Det lå til salgs på Berlusconi market, som har blitt stengt av Italiensk Politi. De skal visstnok sitte på kundelistene, og igjen delt dette med Norsk politi i Lørenskogsaken. Men om politiet har kommet noen annen vei enn å finne et bitcoin wallet og en kryptert mailadresse vites ikke.
Senast redigerad av exsvogeren 2021-11-02 kl. 11:42.
Citera
2021-11-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Det lå til salgs på Berlusconi market, som har blitt stengt av Italiensk Politi. De skal visstnok sitte på kundelistene, og igjen delt dette med Norsk politi i Lørenskogsaken. Men om politiet har kommet noen annen vei enn å finne et bitcoin wallet og en kryptert mailadresse vites ikke.

«The cryptocurrency exchange requests the account holder send a scan of their ID to prove their identity before resetting the 2FA on the account. In many cases, companies will require the person take a selfie while holding the ID, hence the higher price for passport scans with selfies.»

https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/passports-on-the-dark-web-how-much-is-yours-worth/
Citera
2021-11-02, 12:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Interessant. Den siden er vel mest kjent for narkosalg.

Tenker det burde gå an å bruke slike "kundeopplysninger" til å sammenligne
med datatrafikk og nettvaner fra gitte personer som politiet måtte ha i søkelyset.

Det kan vel være at folk som stoler på at de er skjult bak kryptering, kan tenkes
å avsløre seg selv på andre måter, f.eks. ved at de endrer atferd på nett i lys
av at politiet redegjør for etterforskningsfremskritt i media. Det er vel flere
slike "markører" politiet følger med på. Hvis de gjør jobben sin, da.
Citera
2021-11-02, 14:48
Medlem
Citat:
Men fortsatt ikke familien sin bistandsadvokat. Det er St*le K*ile. Han, og ikke SH som skal uttale seg på vegne av familie. Ellers blir det en feil rollefordeling, når man blander GM og Offer/Etterlatte inn i samme interesse.

TH har en advokat og det er SH.

Barna har en bistandsadvokat og det er SK.

Og de kan ikke ha samme advokat ellers....

Bistandsadvokat for Hagen-barna, Ståle Kihle, sier at de er lettet over kjennelsen, men bekymret for hvem som leter etter Anne-Elisabeth.

Link

https://www.dagbladet.no/nyheter/barna-er-bekymret/72442557
Citera
2021-11-02, 14:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH har en advokat og det er SH.

Barna har en bistandsadvokat og det er SK.

Og de kan ikke ha samme advokat ellers....

Bistandsadvokat for Hagen-barna, Ståle Kihle, sier at de er lettet over kjennelsen, men bekymret for hvem som leter etter Anne-Elisabeth.

Link

https://www.dagbladet.no/nyheter/barna-er-bekymret/72442557

Ja, de kan være så bekymret de bare vil over at politiet forsøker å løse saken. Hjelpe meg.
Spørsmålet er jo om de da har lagt ned noen innsats selv for å finne sin mor, siden de
åpenbart ikke mener politiet har gjort nok. Frivillig leteinnsats er vanlig når folk er savnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in