Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Den russiske serverparken på Alvdal, angivelig satt opp for mining av bitcoins, det var innbrudd på sist lørdag og datamaskiner ble stjålet, politiet har pågrepet en tyv. Så antar jeg at politiet har beslaglagt datamaskinen(e) som ble stjålet. Og dermed har fått anledning til å undersøke datautstyret.Kan det finnes informasjon på datamaskiner og eller servere som kan være avslørende for kryptotransaksjoner? Kanskje også i Hagen-saken. Eller vedrørende stjålen sørlendings id. Bare en sykt søkt idé jeg fikk. Det er sikkert bare tull. Men.
Innbruddet har nok ingenting med AEH saken å gjøre og at politiet ser på datamaskiner heller ikke.
Når det er sagt er spørsmålet ikke helt så dumt. Netverk noder er de som går gjennom alle innkomne transaksjoner for at de skal bli validert (godkjent), og disse noder får IP nummere osv, og evt logfører disse. Det har alltid overrasket meg at tilsynelatende politiet ikke kjørte en full bitcoin node i perioden okt 2018 til så lenge det var nødvendig for å kunne plukke opp IP nummere bak de insendte transaksjoner fra kryptogm. Den type info havner ikke i blockchainen, der er det kun adresser og beløp osv. Men altså, alvdal innbrudd og politiets etterforskning har ingenting med det å gjøre.
Citat:
Ursprungligen postat av
CptHastings
Hagen har kanskje lurt politiet, pressen, sine venner, familie og det norske rettsvesen - men flashback-detektivene er ikke SÅ dumme…
Morsomt... FB-krimforfatterne er bedre sagt. I mangel av nye konkrete opplysninger virker det mest om forumet begynner å spore av i en retning t.o.m. Jorn L.Horst aldri kunne ha funnet på. Men alle har vel lov å ha så sin mening, og ytre den såklart.
En oppfordring til detektivene er å avsløre der hvor falske ID'n til sørlendingen (kopi av pass) ble forhandlet på det mørke nettet. For la vi si det sånn, det er ikke bare bare det heller.