Citat:
Ursprungligen postat av
Eviie
Det verkar inte som polisen vänt på honom. Blodet under honom talar för att han legat så från att han börjat blöda. Om de skulle vänt på honom från mage till rygg hade det varit blod på t ex mage m.m.
Då enda bild vi har att tillgå (åtminstone jag), så kan man ju inte direkt dra slutsatser av den bilden. Bilden jag menar är den där hans fötter och underkropp syns. Som jag själv spekulerade så passar blodflödet under honom in perfekt, fast kroppen skulle ha blivit vänd efteråt, eftersom i min teori blev han träffad i ryggen medan han sprang, sen vände sig om mot GM då han visste att han inte längre kan fly och fick två skott till ( i bröstet och ansiktet) 30 sek senare och sen föll framstupa. Jag fattar inte varför vissa vill (med allt våld i världen) få in att nån av GM skulle ha stått mellan porten och honom? Helt orimligt.
Om du har tillgång till bättre bilder än de jag sett här, så förstår jag din ståndpunkt, men så länge jag inte ser en enda bild av helheten, så tror jag fortfarande att blodet under honom beror på att ett första skott träffat honom i ryggen, medan han sprang, och att det sedan runnit först efter att polisen svängt honom. Det är ju ändå frågan om bara några minuter sen han blev skjuten.