2021-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Äntligen får dumle möta Ali som är 100 gånger värre😂

Du jag hittar ingen som helst koppling på internet mellan de där två. Tror du hittar på lite! 👹
Citera
2021-11-01, 21:50
Medlem
Man i 25 årsåldern skjuten i Husby. Samband?
Citera
2021-11-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Nej exakt. Dom har fått vingarna klippta med encro. Sen kanske det hade kommit ändå om Einar varit i samma branch men de hade legat långt i tiden 5-10 år kanske.

Lite roligt tänka vad som hade hänt om Encro inte hade fått fast alla. Så lite av Einars död kan man skylla på polisen och Encro.

Hade inte dom sprängt den hade Einar haft stabilt skydd bland Sveriges värsta mördare och torpeder i Västerås. Med alls deras springpojkar och allierade i Södertälje, May och deras springpojkar.

Det hade varit bäddat för blodbad många år framåt med Einar som en sponsor. Kanske hade den lösningen varit bäst för alla i backspegeln.

Encro kom att knulla Einar på mer än ett sätt.

Hade varit "kul" se oxå om shottaz hade kunnat föda fram May till vnt om dom inte fimpat han själv..och om vnt hade kunnat klippa Sebastian i retur.

Allt det här roliga förstörde fittsnuten och tog bort Einars ärliga beskydd oxå. Säga va man vill om Västerås kurderna men dom är på en hel annan nivå i förtroende och om dom ger sitt ord jämfört med dp..som natt och dag. Einar borde förstått det.

Istället dom lockar han att bli djupt indragen i gänglivet han bara rappade om innan. Dom som vet dom vet.

Hela sthlm vet då borde snuten oxå veta nu. Sen att det inte går bevisa är annan sak.

Den där filmen på Dumle är gammal från Barcelona. Lite roligt att tanterna på detta forum tror mordet kommer lösas men tror inte polisforskaren Leif Gw som brevväxlar med mördare och huggit i flera hundra spaningsmord. Önsketänkande det kallas.

Det kommer kanske ändå komma ut snart att Einar trodde han va Tony Montana efter första kontraktsmordet. Han la sen pengar på fel grabbars huvud som gjorde historien kort med han.

Va han inte visste va att folk nära han körde dubbelspel. Hans misstag va tro att det första mordet svetsa dom sammans med han. Einar är inte heller någon man fruktade pga han är galen, smart på gatan, varit torped osv utan bara för att han började sätta pengar hit och dit. Folk trodde det kunde sluta illa och va tvungna stoppa våldet.

Sen kan man tycka det är fett fult sv aina att inte ta in han och varna honom sista veckorna. Speciellt efter huggningen. Dom visste det här låg i luften och gjorde ingenting. Inte ens varna han för Dumle. Snuten har gjort många fula trix förut så undra om dom inte såg mellan fingrarna för detta kunde hända så dom kan rida på vågen för sina egna behov. Det är ju val snart och dom ska ha högre löner, mera resurser och hårdare lagar. Ett profilerat mord som på Einar blir perfekta "ge oss vad vi behöver annars titta här det här kommer fortsätta".

Underskatta inte hur fula polisen kan vara. För dom va Einar bara en till spelare i gängmiljön.

Det jag fet-stilade är ju intressant. Du kan inte bjussa på mer info?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Det verkar inte som polisen vänt på honom. Blodet under honom talar för att han legat så från att han börjat blöda. Om de skulle vänt på honom från mage till rygg hade det varit blod på t ex mage m.m.
Då enda bild vi har att tillgå (åtminstone jag), så kan man ju inte direkt dra slutsatser av den bilden. Bilden jag menar är den där hans fötter och underkropp syns. Som jag själv spekulerade så passar blodflödet under honom in perfekt, fast kroppen skulle ha blivit vänd efteråt, eftersom i min teori blev han träffad i ryggen medan han sprang, sen vände sig om mot GM då han visste att han inte längre kan fly och fick två skott till ( i bröstet och ansiktet) 30 sek senare och sen föll framstupa. Jag fattar inte varför vissa vill (med allt våld i världen) få in att nån av GM skulle ha stått mellan porten och honom? Helt orimligt.

Om du har tillgång till bättre bilder än de jag sett här, så förstår jag din ståndpunkt, men så länge jag inte ser en enda bild av helheten, så tror jag fortfarande att blodet under honom beror på att ett första skott träffat honom i ryggen, medan han sprang, och att det sedan runnit först efter att polisen svängt honom. Det är ju ändå frågan om bara några minuter sen han blev skjuten.
Senast redigerad av stairox 2021-11-01 kl. 21:55.
Citera
Medlem
Koppling till händelsen?
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-skjuten-i-husby._A4XYpNdm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Off topic: Har Allchronix postat något sedan han misstänktes för att vara polis? Om inte är det intressant. Jag tänkte väl att han var för smart för att vara kriminell.

Låg efter med uppdateringarna och fick läsa ikapp, stod något om att han va inaktiverad eller liknande under hans användarnamn? Skumt iaf, så la märke till de
Citera
2021-11-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isten

Inte varenda skjutning i stockholmsområdet har samband med varandra

Lika lite som att Einars avrättning har samband med alla skjutningar innan honom.
Citera
2021-11-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isten

Citat:
Ursprungligen postat av Cptsnus
Koppling till händelsen?
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-skjuten-i-husby._A4XYpNdm

Endast skjuten i benet dock, verkar väl inte som en grej man gör om man rensar bland inblandade?
Citera
2021-11-01, 21:56
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Endast skjuten i benet dock, verkar väl inte som en grej man gör om man rensar bland inblandade?

eller när man vill ha svar på en fråga
Citera
2021-11-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassssa
Låg efter med uppdateringarna och fick läsa ikapp, stod något om att han va inaktiverad eller liknande under hans användarnamn? Skumt iaf, så la märke till de
(FB) Allchronix69 avstängd för 1.06
Citera
2021-11-01, 21:57
Medlem
killerboots avatar
Citat:

kanske bara ville ha svar på en fråga hur gamal är adel?
Citera
2021-11-01, 21:57
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:

Har vi sån tur att det kan ha varit dumle som var the target?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in