2021-11-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Vilket vårdslösa beteende? Hur påverkar det dig ifall jag vaccinerar mig?

Det är bara ren statistik. Om du har biverkningar som drabbar 1/100 000 och ger läkemedlet till miljontals människor kommer det bli många fall, även om det procentuellt är väldigt få.

1/100000 är emellertid orealistiskt, då det skulle innebära några dussin drabbade i Sverige. Bara i den här tråden måste det vara betydligt fler än så som har beskrivit hur de eller anhöriga har drabbats av uppenbara och allvarliga biverkningar.
2021-11-01, 14:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Du är helt ute och cyklar. Det som är helt nytt, under de gångna nio månaderna, är den gigantiska omfattningen av hjärtproblem hos unga, vältränade idrottsmän. Frekvensen har tusenfaldigats vilket saknar motstycke i världshistorien. Har aldrig tidigare hänt. Helt nytt, sedan vax-kampanjen inleddes.

Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Säkert? Du spekulerar alltså? Vad får dig att tro att någon är intresserad av dina personliga antaganden och gissningar? Länka till källor som stödjer dina påståenden istället, tack.

Så du är bergssäker på det du påstår? Eftersom du inte ger källor menar jag. Fram med källa som visar på den gigantiska omfattningen av hjärtproblem hos unga, vältränade idrottsmän. Tusenfaldigt mer än normalt måste det ha skrivits spaltmeter om.
2021-11-01, 18:03
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Jag har gjort en djupdykning i VAERS i syfte att kontrollera vad som finns rapporterat rörande de batcher av Pfizers vaccin som används i Sverige. Av de batcher jag känner till så hittar jag alla utom två i databasen.

Det varierar stort mellan batcherna hur "säkra" de är. Vissa batcher har tusentals anmälningar med över hundra rapporterade dödsfall medans andra har något hundratal anmälningar med enstaka rapporterade dödsfall.

Av de som rapporterats avlida av vaccinet har i medeltal 38% dött inom 1 dag efter vaccinering och 82% inom 30 dagar.

Batcher som börjar med EJ, EK, EL, EP, ER och ET verkar generellt mer frekventa bland anmälningarna, om det beror på att dessa använts i större omfattning eller ej hittar jag tyvärr ingen information om.

Batcher som börjar med EW är de som har flest anmälningar i USA men den enda batch som jag sett användas i Sverige har få antal anmälningar i VAERS. Även batcher som börjar med EN har många fall i VAERS men jag har inte sett dessa användas i Sverige.

De "säkraste" batcherna verkar vara de som börjar med FA, FC, FD och FE.

---
Vill du hjälpa till med kartläggningen och har data att dela med dig av? Skicka pm.

Ditt arbete är minst sagt viktigt. Det var ju tex. batchen från belgien el. nederländerna?
Kommer ej i håg land och namnet på fabriken, som dödade folk som flugor.

Hoppas att du får fram massor av info! En egen tråd äro starkt motiverad.
2021-11-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
1/100000 är emellertid orealistiskt, då det skulle innebära några dussin drabbade i Sverige. Bara i den här tråden måste det vara betydligt fler än så som har beskrivit hur de eller anhöriga har drabbats av uppenbara och allvarliga biverkningar.
Ja, men så är ju ca 97,46% av alla inlägg i den här tråden fantasier, lögner och trollerier.
2021-11-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är endast anekdoter. I så fall kan jag lika gärna säga att man inte får några biverkningar alls av vaccinet, för jag känner ingen som fått några biverkningar och har heller inte hört om någon som känner någon som fått biverkningar.

Förlåt om jag ställer mig skeptisk till att just vaccinmotståndarna råkar känna flera stycken som drabbats av allvarliga biverkningar eller t.o.m. avlidit.

Jag tror absolut att det händer, men hade det varit hälften så vanligt som ni påstår hade jag garanterat också känt eller känt till någon som drabbats.
2021-11-01, 20:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Så det är drygt 2,4 miljoner rapporterade misstänkta allvarliga biverkningar på drygt 7 miljarder doser.

Och 5 miljoner döda i/med corona globalt på nästan 2 år.
2021-11-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester2021
Jag har aldrig hört tidigare att folk har fått tillbaks mens och mensvärk efter de passerat klimakteriet. Jag har aldrig tidigare hört att så många fått mens rubbningar som nu. Jag har aldrig heller hört att någon haft mensvärk dagligen i flera månader som i mitt fall. Så man börjar ju undra..

Jag känner också personer som fått påverkade symptom vid menstruation. Tex ökad eller extrem smärta (i ett fall upprepat första mens efter varje spruta), ovanliga mängder blod, tidsrubbningar. Detta är från personer som aldrig upplevt problem tidigare.
2021-11-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Och 5 miljoner döda i/med corona globalt på nästan 2 år.
Fördelat på ca 247 miljoner bekräftade fall.

Det ger att det är ca 2 % som avlidit med bekräftad sjukdom kontra ca 0,034 % som fått misstänkta allvarliga biverkningar efter vaccinering.
2021-11-01, 20:38
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Fördelat på ca 247 miljoner bekräftade fall.

Det ger att det är ca 2 % som avlidit med bekräftad sjukdom kontra ca 0,034 % som fått misstänkta allvarliga biverkningar efter vaccinering.

Du vet mycket väl att det är fler som har varit smittade men inte känt av det och därför inte testat sig.
2021-11-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Du vet mycket väl att det är fler som har varit smittade men inte känt av det och därför inte testat sig.
Så är det garanterat, men det är även säkert att många av de rapporterade biverkningarna inte har något alls att göra med vaccinet.

Spekulera kan man alltid göra, men dessa är de siffror vi har att förhålla oss till just nu.
2021-11-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Trodde först det skulle välla in folk i denna tråd med diverse biverkningar men det verkar inte vara så farligt som jag befarade först. Vaccinet känns nu endast verkningslöst men kanske inte jättefarligt

Med tanke på att man sannolikt skulle frysas ut som förnekare, alternativt inte bli trodd, om man skulle erkänna att man fått biverkningar, så minskar nog chansen att man hört om detta eller att biverkningar registrerats. Men det finns ändå ingen anledning att tro att det är jättehöga siffror för allvarliga biverkningar, för jag hoppas och tror att vården ändå hade varit ärlig nog och lyft detta om så var fallet.

Däremot har jag hört om ganska många kvinnor (i min närhet) som har påverkad menstruation. Ändå märkligt, har svårt att se någon uppenbar verkningsmekanism för påverkad menstruation. Dessa är allihop garanterat oanmälda som biverkningar.
2021-11-01, 21:08
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Med tanke på att man sannolikt skulle frysas ut som förnekare, alternativt inte bli trodd, om man skulle erkänna att man fått biverkningar, så minskar nog chansen att man hört om detta eller att biverkningar registrerats. Men det finns ändå ingen anledning att tro att det är jättehöga siffror för allvarliga biverkningar, för jag hoppas och tror att vården ändå hade varit ärlig nog och lyft detta om så var fallet.

Däremot har jag hört om ganska många kvinnor (i min närhet) som har påverkad menstruation. Ändå märkligt, har svårt att se någon uppenbar verkningsmekanism för påverkad menstruation. Dessa är allihop garanterat oanmälda som biverkningar.

Du har helt rätt. Det är så fascinerande är att många plötsligt är läkare, kemister, biologer och allmänna experter. Man menar att biverkningarna kommer om flera år, hur kan man veta det när man samtidigt hävdar att det är ett otestat vaccin som man inte vet biverkningarna av

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in