2021-11-01, 18:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag fokuserar verkligen på rätt saker.

Läste du tex att en anledning till att medellivslängden är så låg i Rumänien är att livmoderhalscancer är så vanligt.
Tycker du det verkar smart att inte ta ”Big pharmas” mördarvaccin mot just livmoderhalscancer?

Är det för att de är så ”starka” och modiga som de dör som flugor av något man kan vaccinera bort med lätthet?

Bertil.. du är inte dum i huvudet.. men varför svarar du som en pappskalle?

Vi snackar om PowerGrab projektet C19.. inte vaccin mot HPV.
Är HPV vaccin ett mRNA vaccin? Behöver du HPV-Vaccinpass för att få jobb eller kunna handla?

Vart är den massiva kampanjen för HPV?

Fler frågor?
Citera
2021-11-01, 18:07
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tycker det verkar minst sagt dumt att "stå upp för frihet" när det slutar med att man dör.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=USA~GBR~CAN~DEU~ITA~RO U~SWE

Gör man?

I vilken omfattning?

Och jag är inte intresserad i absolut tal utan proportion till befolkningsmängd eller smittade
Citera
2021-11-01, 18:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Hur många fullvaccinerade kändisar tror du det är som blivit exponerade till smitta, men som inte har fått covid? Den där artikeln du länkar till säger ju inget.

Om man säger att ett vaccin minskar symptomatisk smitta med exempelvis 70%, vad kallar du då den gruppen som utgör 30%?
Jag kallar gruppen socialdemokrater på kongress!
Unna mig lite skadeglädje nu, det är ju inte precis som att någon kommer dö, de är ju vaccinerade...

Underhållande ändå att vaccinerade springer omkring och smittar varandra med viruset de vaccinerat sig mot.
Begreppet vaccin är ju för helvete fullständigt urvattnat idag!
Citera
2021-11-01, 18:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Gör man?

I vilken omfattning?

Och jag är inte intresserad i absolut tal utan proportion till befolkningsmängd eller smittade
Statistiken jag länkat till visar exakt det du efterfrågar; hur många som dör i förhållande till befolkningsmängd. Du missade det?
Citera
2021-11-01, 18:15
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag kallar gruppen socialdemokrater på kongress!
Unna mig lite skadeglädje nu, det är ju inte precis som att någon kommer dö, de är ju vaccinerade...

Underhållande ändå att vaccinerade springer omkring och smittar varandra med viruset de vaccinerat sig mot.
Begreppet vaccin är ju för helvete fullständigt urvattnat idag!
Man kan tänka sig att det dyker upp ytterliggare en drös fullvaccinerade covid-sossar som har varit på kongress. Dom testar positivt, men ingen får några värre symptom.

Jämför detta med Mattias Karlsson, som var ovaccinerad och fick svåra problem.

Inget ont sagt om Mattias och hans politiska gärning i stort, men vad beträffar vaccinationer hamnade han fel.
Citera
2021-11-01, 18:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Gör man?

I vilken omfattning?

Siffrorna finns ju i länken. 7-dagars rullande medelvärde är strax över 20 döda/1 000 000 invånare.
Citera
2021-11-01, 18:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Statistiken jag länkat till visar exakt det du efterfrågar; hur många som dör i förhållande till befolkningsmängd. Du missade det?

Jo då.. jag har järnkoll på alla siffror... så vad är de din ljusskygga slamkrypare?
Citera
2021-11-01, 18:21
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Man kan tänka sig att det dyker upp ytterliggare en drös fullvaccinerade covid-sossar som har varit på kongress. Dom testar positivt, men ingen får några värre symptom.

Jämför detta med Mattias Karlsson, som var ovaccinerad och fick svåra problem.

Inget ont sagt om Mattias och hans politiska gärning i stort, men vad beträffar vaccinationer hamnade han fel.
Jag tänker inte sätta mig till doms över vare sig ena eller andra partiets politiska gärning här, men du får nästan hålla med om att det vore oerhört komiskt att få läsa Aftonblaskan om de tvingas konstatera hur S-kongressen blev ett superspridar-event. Ber verkligen om ursäkt om någon tar illa vid sig, men jag skulle tycka det vore hysteriskt kul.
Citera
2021-11-01, 18:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo då.. jag har järnkoll på alla siffror... så vad är de din ljusskygga slamkrypare?
Det ser du om du tittar på den statistik som jag länkade till.
Citera
2021-11-01, 18:27
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Bertil.. du är inte dum i huvudet.. men varför svarar du som en pappskalle?

Vi snackar om PowerGrab projektet C19.. inte vaccin mot HPV.
Är HPV vaccin ett mRNA vaccin? Behöver du HPV-Vaccinpass för att få jobb eller kunna handla?

Vart är den massiva kampanjen för HPV?

Fler frågor?
Till skillnad från den massiv kampanjen för c19-vaccin då, där exempelvis AstraZeneca säljer vaccin till kostnadspris med noll vinst.

Intressant att du drog upp HPV-vaccin. HPV är ett exempel på ett virus där vaccination ger ett mycket bättre skydd än naturligt immunitet från infektion.
Citera
2021-11-01, 18:28
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Det ser du om du tittar på den statistik som jag länkade till.

Ja... jag har koll på siffrorna.. men jag vill se dig skriva dem.. det är alltid nyttigt att peka på proportionen.. och peka ut de alarmistiska pappskallarna
Citera
2021-11-01, 18:36
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tänker inte sätta mig till doms över vare sig ena eller andra partiets politiska gärning här, men du får nästan hålla med om att det vore oerhört komiskt att få läsa Aftonblaskan om de tvingas konstatera hur S-kongressen blev ett superspridar-event. Ber verkligen om ursäkt om någon tar illa vid sig, men jag skulle tycka det vore hysteriskt kul.
Det vore komiskt, men dock inte värt det eftersom många som läser Aftonbladet inte kan tillgodogöra sig data och dra logiska slutsatser.

Det skulle kunna få till följd att folk felaktigt tror att vaccinet inte är effektivt och att det inte är lönt att vaccinera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in