2021-11-01, 11:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tottenham har för höga tankar om sig själva. Nivån dom är på nu är ungefär den nivån klubben historiskt sett mäktar med. Går väl att spela mer offensivt inriktad fotboll än man gjort under Nuno iofs.

Koeman är ledig
Citera
2021-11-01, 11:30
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tottenham har för höga tankar om sig själva. Nivån dom är på nu är ungefär den nivån klubben historiskt sett mäktar med. Går väl att spela mer offensivt inriktad fotboll än man gjort under Nuno iofs.

Koeman är ledig
Man ska inte hälla friyrolja på de som redan ligger ner🤣🤣
Citera
2021-11-01, 11:38
Medlem
Valvantos avatar
Conte verkar vara nära att ta över. Känns inte alls som ett lag i hans stil, de är långt från kompletta och han har inte massa pengar att spendera. Om det blir av så lär ialf Kane vakna till liv igen.
Citera
2021-11-01, 11:38
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Man ska inte hälla friyrolja på de som redan ligger ner🤣🤣

Syftar du på Koeman eller Tottenham då?

Men som sagt. Enbart för att klubben råkade överprestera tabellmässigt ett par säsonger under Poch så är självbilden numera att Spurs är ett topplag. 10:e plats är deras historiska nivå. Dom kan säkert hitta en manager som står för en positivare fotboll dock det är jag säker på. Resultatmässigt kan inte kraven vara högre än så utan en skev självbild.
Citera
2021-11-01, 11:42
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Syftar du på Koeman eller Tottenham då?

Men som sagt. Enbart för att klubben råkade överprestera tabellmässigt ett par säsonger under Poch så är självbilden numera att Spurs är ett topplag. 10:e plats är deras historiska nivå. Dom kan säkert hitta en manager som står för en positivare fotboll dock det är jag säker på. Resultatmässigt kan inte kraven vara högre än så utan en skev självbild.
Jag är Spurs supporter och jag har aldrig hävdat att vi varit ett "topp topp" lag även om vi haft ett par riktigt bra perioder. 2010/11 samt CL final året. Men som helhet kan ingen säga att vi är bland "eliten".
Citera
2021-11-01, 11:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Koeman är ledig
Exakt. Tottenham, och deras fans, gillar att tro att de är en big-boys klubb. Men man kan inte prisa Kane till £150m när han i realiteten inte ens är i närheten av att vara värd de summorna. Man kan inte anställa och sen sparka en mid table manager och låtsas att man inte är en mellanmjölksklubb.
Citera
2021-11-01, 11:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag är Spurs supporter och jag har aldrig hävdat att vi varit ett "topp topp" lag även om vi haft ett par riktigt bra perioder. 2010/11 samt CL final året. Men som helhet kan ingen säga att vi är bland "eliten".

Nej, det är ju främst eran ledning som verkar ha en skev självbild då dom sparkar tränare på löpande band trots fullgoda tabellplaceringar. Även om Spurs spelade rätt kass fotboll under Mourinho så är en 7:e plats historiskt sett en framgång för klubben. Men det var man alltså inte nöjda med.
Citera
2021-11-01, 11:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det lär säkert gå ett tag, men jag tror att Ramsdale är Englands nya nr 1 inom ett år.

Vilka andra (engelska) målisar är det som har visat samma klass som det Ramsdale har gjort i the Gunners under den sista tiden? Ramsdale är den bästa målvakten som England har haft sedan Seaman, även om Hart (i sin prime) var oxå rätt bra.
Nu kommer ju inte southgate ta ut en målis baserat på ett par matcher bara.
Citera
2021-11-01, 11:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nej, det är ju främst eran ledning som verkar ha en skev självbild då dom sparkar tränare på löpande band trots fullgoda tabellplaceringar. Även om Spurs spelade rätt kass fotboll under Mourinho så är en 7:e plats historiskt sett en framgång för klubben. Men det var man alltså inte nöjda med.
Den där Levy är en konstig prick. Han tog in Poch som gjorde ett dunder jobb förädla talanger, det gjorde han även i Saints. Han tog oss till CL men fick inte vara kvar länge efter det. Levy inbillade sig själv att med en meriterade tränare som Mourinho så skulle vi få en titel, men han glömde bort att truppen är högst medioker med undantag för ett par spelare som höll världsklass.
Citera
2021-11-01, 11:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu kommer ju inte southgate ta ut en målis baserat på ett par matcher bara.
Givetvis inte.. men fortsätter Ramsdale såhär, så tror jag att han kommer peta Pickford inom några mndr.
Citera
2021-11-01, 12:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Conte verkar vara nära att ta över. Känns inte alls som ett lag i hans stil, de är långt från kompletta och han har inte massa pengar att spendera. Om det blir av så lär ialf Kane vakna till liv igen.

Det vore hysteriskt kul om Conte tar Spurs asap och ordnar en fjärdeplats på Arsenals och Uniteds bekostnad, medan United sparkar Ole och saknar alternativ.

Säger jag som... neutral?
Citera
2021-11-01, 12:11
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det vore hysteriskt kul om Conte tar Spurs asap och ordnar en fjärdeplats på Arsenals och Uniteds bekostnad, medan United sparkar Ole och saknar alternativ.

Säger jag som... neutral?

Även som MU supporter så håller jag med då det är riktigt bisarrt egentligen.

Hela situationen är ju väldigt "Spurs" egentligen. De kunde inte komma överens med Conte under sommaren, satsade på budget alternativet Nuno (som var #6 eller något i rangordningen) och 4 månader senare är han sparkad och de kryper tillbaka till Conte.

Det värsta är att skulle det bli Conte så slutar nog Spurs högre upp än vad vi (Man Utd) gör. En riktigt bra tränare gör större skillnad än att vår trupp är starkare IMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in