2021-11-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Det faktum att bilden finns med i en tidigare artikel och att lappen från "polisen" ser ut som att den är gjord i Word på 5 minuter pekar på att det är samnytt själva som fabricerat den.

Precis det jag syftar på! Tur att det finns andra med lite vett i skallen

Men vänta bara, nu blir det en trådsanning att 16-åringen blir jagad av DP.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-01 kl. 11:22.
Citera
2021-11-01, 11:14
Medlem
Sjukhus bevakas för skottskadade 16 åringen tydligen https://www.instagram.com/p/CVupfBeITFXDLKSFFUL1f1R29G8tE9Rm25L8m00/?utm_medium=copy_link
Citera
2021-11-01, 11:17
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag citerar konventionen vi hade;

"
Jag citerar ur en artikel som diskuterats här flera gånger, men vad jag vet har en specifik sak missats i tråden;

"Efter mordet på Nils ”Einár” Grönberg punktmarkerar polisen nu de inblandade i ett knivbråk på nattklubben Nosh and Chow:

En rappare som greps tillsammans med Einár för dådet, hans släkting och mannen som knivhöggs.

Totalt finns sex personer – varav tre rappare – på polisens fokuslista."

"Fokuslistan med de sex männen har tagits fram efter Einármordet"

"De tre andra männen på fokuslistan har kopplingar till skottlossningarna veckan efter knivbråket på nattklubben. I den sista av de skjutningarna dog Einár."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...efter-mordet-/

Att Adel och Dumle är kopplade till de omtalade skottlossningarna vet vi. Vem är den tredje? Det är alltså inte Leis, inte Z-E och inte släktingen till Z-E. Det är "släktingen till Dumle", och hur är han kopplad till skottlossningar efter N&C, där NG dog i den sista?

Var NG endast 1 av 3 (NG, Z-E och "vännen/ släktingen till Z-E) som de fick tag i?"

"Den okände av de sex har kopplingar till en skjutning efter N&C och fram till mordet
Det måste inte vara kopplingar till mordet eller skjutningen i Sätra, men vilken skjutning vore intressant att veta"

Läs artikeln ser du att det stämmer!

Edit;
Spännande att du hellre ser diverse sidodiskussioner i tråden.
Det är fel tråd. Skriv här istället:
(FB) Ung man knivhuggen, mordförsök, Nosh&Chow Stockholm morgonen 2021-10-09

Edit: ännu bättre här (FB) Polisen punktmarkerar sex män efter mordet på Nils Grönberg
Senast redigerad av yessyy 2021-11-01 kl. 11:38.
Citera
2021-11-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Att Polisen har gått ut och varnat sjukhuset för Dumlee efter att 16-åringen från Akalla blivit inlagd efter sin skada är dock väldigt intressant.

"Samnytt kan berätta att den skadskjutne 16-åringen hade erhållit skyddade personuppgifter efter sin kontakt med polisen. Vidare hade polisen – samma dag som 16-åringen inkom med skottskada i ansiktet – informerat sjukhuset om att Mehdi Sachit eller Abdulmahdi Baker Hedi (reds. anm. Mehdis tidigare namn) kan komma att försöka söka vård på det aktuella sjukhuset."

https://samnytt.se/polisen-varnar-sjukhus-for-expressens-valdtaktsgangster-dumlee-farlig-och-ute-efter-skjuten-patient/

Visst, man bör nog vara källkritisk mot Samnytt, men snart kan inte PK-media förneka Dumlees eventuella inblandning.

Det är alldeles för många märkliga saker som kopplas till Dumlee.

Om det här stämmer ” Samnytt kan berätta att den skadskjutne 16-åringen hade erhållit skyddade personuppgifter efter sin kontakt med polisen. Vidare hade polisen – samma dag som 16-åringen inkom med skottskada i ansiktet – informerat sjukhuset om att Mehdi Sachit eller Abdulmahdi Baker Hedi (reds. anm. Mehdis tidigare namn) kan komma att försöka söka vård på det aktuella sjukhuset.
Enligt informationen som har gått ut på papper till vårdpersonalen är Mehdi ’Dumle’ Sachit ute efter en patient som inkom den 28 oktober. Det framgår även att Sachit kan vara farlig och man ska tillkalla både polis och väktare vid iakttagelser.”

Då kan det vara Polisens och Aftonbladets klantighet som får ynglingen skjuten! Att Åklagare snabbt nekar är ju för att skydda ynglingen.
Citera
2021-11-01, 11:34
Medlem
Citat:
Snälla, håll käften ditt luder.

Att du har mage att försöka smutsa ner Nisses flickvän säger snarare mer om vilket luder du är.

Att du påstår att Alexandra gick runt och skrattade under minnesceromin är bara löjligt.

Kan ju vara så att dom pratar gamla minnen om Nils som dom skrattar åt samtidigt som tårarna rinner.
Citera
2021-11-01, 11:39
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Kan ju vara så att dom pratar gamla minnen om Nils som dom skrattar åt samtidigt som tårarna rinner.
Ja, det är inte alls osannolikt.

Men användaren jag citerade har skrivit att hon är respektlös osv, allt för att smutskasta henne.

Det är därför hon i mina ögon är ett luder.
Citera
2021-11-01, 11:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Lustigt nog använde Samnytt samma bild i en artikel för 2 dagar sedan. https://samnytt.se/dodspatrullens-mehdi-dumlee-sachit-glorifieras-i-expressen-gruppvaldtog-flicka-blodig-under-pistolho t/

Samnytt är inget mer än en skitblaska. Inget skulle förvåna mig. Speciellt inte om de skrivit meddelandet själva.
Jag ser inget foto på något meddelande till sjukhuset i den tidigare artikeln. Varför skulle det vara konstigt att använda samma foto på Dumle i båda artiklarna?
Citera
2021-11-01, 11:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Det är fel tråd. Skriv här istället:
(FB) Ung man knivhuggen, mordförsök, Nosh&Chow Stockholm morgonen 2021-10-09

Edit: ännu bättre här (FB) Polisen punktmarkerar sex män efter mordet på Nils Grönberg
Nej, det är rätt tråd eftersom det som diskuteras är motiv samt vilka som kopplas till skottlossningar efter N&C som slutar i mordet.

Så nu är jag istället i fel tråd enligt dig. Det är så att man kan tro att vi faktiskt är inne på någonting..
Citera
2021-11-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag ser inget foto på något meddelande till sjukhuset i den tidigare artikeln. Varför skulle det vara konstigt att använda samma foto på Dumle i båda artiklarna?

Skrolla ned i artikeln.
Hur som, Samnytt har ingen trovärdighet. Bara en jävla massa svammel & ett ”polismeddelande” som ser ut som att det ihoppkluddat i Word på 5 minuter. Så inofficiellt som det bara kan bli

Lägg ingen vikt i detta, bara massa strunt
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-01 kl. 12:00.
Citera
2021-11-01, 12:01
Medlem
Efter allt man läst hittills så skulle jag lägga mina pengar på att mordet på Einar är en hämnd på Havals bror. Haval förlorar sin rapkarriär. Jag har svårt att tro att han kommer accepteras igen efter hoten mot P3 och han förlorar dessutom sin bror. Även om Einar inte låg bakom mordet på Dara, så har Haval alla anledningar i världen att hata Einar. Om det dessutom stämmer att skjutningen har filmats så tror jag än mer på personlig hämnd. Jag tror att Einar hann fram till porten men när han förstod att att inte skulle komma in (tappat taggen?) så vänder han sig om och kanske ber för sitt liv samtidigt som han säger förlåt (trådsanning. I know)

Dumle och Adel har goat Einar. Finns ingen tvivel på det. Kanske var Adel omedveten, men bara det att okände Dumle helt plötsligt har en Premiumintervju och dessutom var på plats när Einar dog är ganska talande. Och ”beskjuten” dagen innan. Nej, men vem tror på slumpen i det här fallet?

Vem är Havals advokat? Tidigare advokater har gjort bort sig, kanske har han fått info via advokaten.

Mycket ”jag tror” från min sida. Men, ja, vad mer kan man göra just nu…
Citera
2021-11-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ja, det är inte alls osannolikt.

Men användaren jag citerade har skrivit att hon är respektlös osv, allt för att smutskasta henne.

Det är därför hon i mina ögon är ett luder.
Det är en vanlig missuppfattning att om inte anhöriga är extremt ledsna så är de inblandade eller hånar offret osv.
Denna missuppfattningen är EXTREMT vanligt i uppmärksammade mord.

Sanningen är att anhöriga som drabbas reagerar väldigt olika kring att hantera sorg.
Att någon skrattar osv betyder absolut ingenting, och detta har jag hört utredare nämna säkert upp mot hundratals gånger i olika fall tidigare.

Bara att lägga ner detta trams direkt
Citera
2021-11-01, 12:10
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Skrolla ned i artikeln.
Hur som, Samnytt har ingen trovärdighet. Bara en jävla massa svammel & ett ”polismeddelande” som ser ut som att det ihoppkluddat i Word på 5 minuter. Så inofficiellt som det bara kan bli

Lägg ingen vikt i detta, bara massa strunt

Men om det stämmer, och om det stämmer som någon skrev här att en mobilman skjutits så ser det ut som att D lurat ut honom. Det är han ju iaf bevisligen inte för fin för. Vad får man för straff för sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in