2021-11-01, 02:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt CRs uppgift.

Men varför utesluter du att Cesary kan ha talat sanning?

Citat:
Han sa inte heller att hon "skulle träffa" en väninna. Utan till sonen sa han att hon TRÄFFAT en väninna, när han kom ensam tillbaka till bilen.

Varför skulle Cesary ljuga om detta? Hon skulle kanske träffa en väninna eller älskare?

Citat:
Jag vet att du har det besvärligt med sanningen, men försök åtminstone.

Men nu vet ingen här i tråden vad som är sanning eller ej för det finns inget FUP än så länge.
Citera
2021-11-01, 06:23
Medlem
Inkognitoariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
I förhör kan de ha sagts att hon eventuellt skulle möta en manlig vän med östeuropeisk koppling, men det sades inget om att denna person kanske eventuellt ingått eller ingår i ett trafficking nätverk. Mycket vagt kan någon nämnt att en bordell med polska damer kan vara en plats där Bea nu avnjuter en stångdans, men inget är säkert

-Kan de ha sagt?
-En östeuropeisk manlig vän?
-Det sades inget om trafficking
-Mycket vagt kan någon ha nämnt bordell?
-Kan vara en plats där Bea är
-Men inget är säkert

Jag är nyfiken, blev du tappad som barn?
Ärligt alltså, blev du det?
Citera
2021-11-01, 08:04
Medlem
Finns de nån chans detta e ett huzzling ärende,att Beata och den häktade har kommit överens om nåt,och Beata håller sig undan för sen plötsligt komma fram efter några månader och den häktades släpps och får stort skadestånd?
Citera
2021-11-01, 08:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
-Kan de ha sagt?
-En östeuropeisk manlig vän?
-Det sades inget om trafficking
-Mycket vagt kan någon ha nämnt bordell?
-Kan vara en plats där Bea är
-Men inget är säkert

Jag är nyfiken, blev du tappad som barn?
Ärligt alltså, blev du det?
Nej,inget är säkert, men OM C fått reda på att B träffat en annan skulle han kanske kunna tycka att det vore ett lämpligt straff. Hur det rent praktiskt skulle kunna genomföras har jag dock inte fantasi nog för att lura ut.
Citera
2021-11-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej,inget är säkert, men OM C fått reda på att B träffat en annan skulle han kanske kunna tycka att det vore ett lämpligt straff. Hur det rent praktiskt skulle kunna genomföras har jag dock inte fantasi nog för att lura ut.
Det räcker med att vilja skiljas. Det är det enda som behövs för vissa män, för att döda sin kvinna. Gäller inte endast muslimer utan i allra högsta grad även europeiska män.
Citera
2021-11-01, 09:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det räcker med att vilja skiljas. Det är det enda som behövs för vissa män, för att döda sin kvinna. Gäller inte endast muslimer utan i allra högsta grad även europeiska män.
Kan så vara. Jag tänker på Cs förnekande av att ha fört bort B och förhör och utredning i Polen. Eftersom det är många år sedan båda lämnade Polen, kan man undra vad som gör det intressant nu.
Citera
2021-11-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kan så vara. Jag tänker på Cs förnekande av att ha fört bort B och förhör och utredning i Polen. Eftersom det är många år sedan båda lämnade Polen, kan man undra vad som gör det intressant nu.
Hon har närstående i Polen kan jag tänka. Likaså han. Och vänner. Alla förhörs precis som man alltid gör vid mord och annat allvarligt. Även om rubriceringen är människorov.
Citera
2021-11-01, 10:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hon har närstående i Polen kan jag tänka. Likaså han. Och vänner. Alla förhörs precis som man alltid gör vid mord och annat allvarligt. Även om rubriceringen är människorov.
Det har du rätt i. Då kan det lika gärna bara handla om kartläggning och att det inte är något spår.
Citera
2021-11-01, 10:28
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vilket är det nya området som polisen letar i nu? Är det fortfarande i Skåne?
Citera
2021-11-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vilket är det nya området som polisen letar i nu? Är det fortfarande i Skåne?
Det berättar man inte. Polisen vill inte ha folk rännande i sökområdet el att eventuell medhjälpare förstör spår.
Citera
2021-11-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men vad är det som säger att den försvunna kvinnan inte kan ha träffat sin älskare EFTER det sista mötet med maken?

Hon skulle enligt uppgift träffa en väninna, kan det ha varit en nödlögn?

Sybel skriver såhär tidigare i tråden: "Enligt någon tidning ska C i förhör först sagt att B skulle träffa en väninna, sedan ändrat sig och sagt att de blev ovänner och att det var därför han körde."

Om dessa uppgifter stämmer har förmodligen B inte träffat någon alls efter mötet med C. Utan de har gått ur bilen och gått iväg från bilen och C och B blivit ovänner (enligt vad C har sagt, enligt tidningsartikeln som Sybel har läst). Enligt C har han sedan satt sig i bilen och kört iväg. Och därefter inte ett enda livstecken från B. Och polisen har hittat "fynd". Bla. något med blod på.

C. har sedan inget alibi under flera timmar. B:s väska hittas i Ystad. Men fortsatt inget livstecken efter henne.

Sedan dyker det upp uppgifter från B:s mor att B har blivit misshandlad och kontrollerad av C. Modern visar även bilder på sin dotters skadade ansikte som dottern har skickat till modern, och som dottern enligt modern uppgett att C är skyldig till.

Du anser inte att samtliga dessa uppgifter gör det mycket rimligt att misstänka C som ansvarig för B:s försvinnande? Människorov?

Jag tror att C har mördat B. Inte planlagt, vore väldigt magstarkt och stört om han planerat något sådant och sedan gjort det medans barnet sitter i bilen. Jag tror att han ville ha tillbaka B. De lämnar bilen och han vädjar om ett nytt försök, han lovar bot och bättring. Enligt hans FaceBook-sida så verkar han ju älska B. Och hon är mor till ett av hans barn. Men hon vill inte. Osämja uppstår. Och han pucklar på henne (vilket han gjort förut, om man ska tro de uppgifterna) men denna gång går det illa och hon blir svårt skadad av våldet, så pass att hon avlider. Han sätter sig i bilen i chock. Säger till deras barn att B har mött upp en väninna. Han kör barnet till soc. Sedan vänder han tillbaka, kanske med en annan bil. Han söker upp B som fortsatt ligger. Han tar henne i bilen och åker planlöst och chockad omkring och funderar över vad han ska göra. Lägger hennes kropp på ett undanskymd ställe och kastar hennes väska i Ystad.

Vi får ju även tänka kring att C har varit utsatt för stor påfrestning en period. B vill skiljas, hon ansöker om kontaktförbud, han blir kallad till polisförhör misstänkt för att ha misshandlat B. Den urladdning det kan ha blivit för honom där vid golfbanan kan man ju lätt föreställa sig...

Så tyvärr. Jag tror att B är mördad. Men jag hoppas givetvis att jag har fel. Vore ju bättre om någon av dina (i sammanhanget) osannolika teorier stämmer. Så att hon är vid liv och kan komma åter och C frias från misstankar. Och deras gemensamma barn får tillbaka mamma och pappa och B:s barn får tillbaka mamma och C:s barn får tillbaka pappa. Och B:s mamma får tillbaka sin dotter osv. Men tyvärr tror jag att det här kommer ha ett mycket olyckligt och tragiskt slut.
Citera
2021-11-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Finns de nån chans detta e ett huzzling ärende,att Beata och den häktade har kommit överens om nåt,och Beata håller sig undan för sen plötsligt komma fram efter några månader och den häktades släpps och får stort skadestånd?
Varför ska mannen vara involverad? han sitter ju häktad.
Däremot det skulle inte förvåna mig om B deltog i missing perople och letade efter sig själv.
Det är nåt lurt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in