Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men vad är det som säger att den försvunna kvinnan inte kan ha träffat sin älskare EFTER det sista mötet med maken?
Hon skulle enligt uppgift träffa en väninna, kan det ha varit en nödlögn?
Sybel skriver såhär tidigare i tråden:
"Enligt någon tidning ska C i förhör först sagt att B skulle träffa en väninna, sedan ändrat sig och sagt att de blev ovänner och att det var därför han körde."
Om dessa uppgifter stämmer har förmodligen B inte träffat någon alls efter mötet med C. Utan de har gått ur bilen och gått iväg från bilen och C och B blivit ovänner (enligt vad C har sagt, enligt tidningsartikeln som Sybel har läst). Enligt C har han sedan satt sig i bilen och kört iväg. Och därefter inte ett enda livstecken från B. Och polisen har hittat "fynd". Bla. något med blod på.
C. har sedan inget alibi under flera timmar. B:s väska hittas i Ystad. Men fortsatt inget livstecken efter henne.
Sedan dyker det upp uppgifter från B:s mor att B har blivit misshandlad och kontrollerad av C. Modern visar även bilder på sin dotters skadade ansikte som dottern har skickat till modern, och som dottern enligt modern uppgett att C är skyldig till.
Du anser inte att samtliga dessa uppgifter gör det mycket rimligt att misstänka C som ansvarig för B:s försvinnande? Människorov?
Jag tror att C har mördat B. Inte planlagt, vore väldigt magstarkt och stört om han planerat något sådant och sedan gjort det medans barnet sitter i bilen. Jag tror att han ville ha tillbaka B. De lämnar bilen och han vädjar om ett nytt försök, han lovar bot och bättring. Enligt hans FaceBook-sida så verkar han ju älska B. Och hon är mor till ett av hans barn. Men hon vill inte. Osämja uppstår. Och han pucklar på henne (vilket han gjort förut, om man ska tro de uppgifterna) men denna gång går det illa och hon blir svårt skadad av våldet, så pass att hon avlider. Han sätter sig i bilen i chock. Säger till deras barn att B har mött upp en väninna. Han kör barnet till soc. Sedan vänder han tillbaka, kanske med en annan bil. Han söker upp B som fortsatt ligger. Han tar henne i bilen och åker planlöst och chockad omkring och funderar över vad han ska göra. Lägger hennes kropp på ett undanskymd ställe och kastar hennes väska i Ystad.
Vi får ju även tänka kring att C har varit utsatt för stor påfrestning en period. B vill skiljas, hon ansöker om kontaktförbud, han blir kallad till polisförhör misstänkt för att ha misshandlat B. Den urladdning det kan ha blivit för honom där vid golfbanan kan man ju lätt föreställa sig...
Så tyvärr. Jag tror att B är mördad. Men jag hoppas givetvis att jag har fel. Vore ju bättre om någon av dina (i sammanhanget) osannolika teorier stämmer. Så att hon är vid liv och kan komma åter och C frias från misstankar. Och deras gemensamma barn får tillbaka mamma och pappa och B:s barn får tillbaka mamma och C:s barn får tillbaka pappa. Och B:s mamma får tillbaka sin dotter osv. Men tyvärr tror jag att det här kommer ha ett mycket olyckligt och tragiskt slut.