Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Om ClLe hade varit svarttaxiförare så hade det gjort honom högintressant i Helena-fallet: Helena har uppmanats ta taxi och ClLe var taxiförare som polisen säger sig veta var ute den natten.
Men polisen nämner inte ClLe som svarttaxiförare. Tvärtom är han omnämnd som stalkare.
Jag tror att den som är stalkare inte anlitas som svarttaxiförare och att den som anlitas som svarttaxiförare förmodligen skulle köra tjejer till en billig peng snarare än stalka på dem. Dvs det finns en inre motsättning i att vara både stalkare och svarttaxiförare. Går tjejer in frivilligt i bilen är det bara dumt och helt onödigt att stalka.
Nu kan någon säga att det är just Helena han fattat tycke för. Man kan då säga så här: ClLe är svarttaxiförare och har kört Ulrika och Helena från Töreboda, förstått att de är systrar och lämnat av Ulrika vid hemmet. Han kan då tänkas positionera sig för att stalka på Helena lagom vid utgången från Stadt, vid Ekuddenvägen eller på cykelvägen. Vill man spetsa till det kan man säga att han kört hem Ulrika via cykelvägen och då iakttagits av det andra vittnet som Ugglan nämner, det vittne som tidigare på kvällen såg en vit bil. Xeitum har rätt i att det är meningslöst att köra på cykelbanan söderut, men undantaget från den regeln är om man är en svarttaxiförare som vill in till centrum efter att ha avlämnat någon i bostadsområdet utmed cykelvägen.
Man kan resonera som i föregående stycke, men problemet är att polisen nämner ClLe just som stalkare och inte som taxiförare. Om ClLe kört Helena från Töreboda så hade det varit detta som gjorde honom intressant.
Även om det är roligt att fantisera om att ClLe varit taxiförare så är det i själva verket ett resonemang som strider mot kända fakta från polisen. Hela resonemanget används för att koppla ihop ClLe med sin egen favoritgärningsman:
ClLe körde BW,
ClLe körde PU,
ClLe körde Pilot,
ClLe körde PeNi
osv osv...
dvs det går att koppla honom till vem som helst som taxiförare men det är också helt ologiskt.
Jag tänker likadant🥸
C.L väntar på sitt byte som han sedan länge spanat in...även denna kväll, speciellt denna kväll!
Han får dock sällskap av kanske P.U kanske B.W...Helena får oxå åka med eftersom de ska åt det hållet ändå.
Jag får inte ihop detta konstiga pussel...blir nästan galen på denna skit!!
Jag är dock övertygad om att Peter Agent på KallaFall har koll på läget...de har ju nånting på C.L helt klart...de vet även vilka ”främlingar” som stod i baren på stadt vid stängning...som fick vattenglas av Helena...de kommer nog lösa detta...hoppas och tror🕵️♂️