Nedanstående av Prinzezzan är väl relevant i nuvarande diskussion. HG=He*rik Gustafsso* (n), nu C*rdesjö (a)
Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Ja, troligen är det så att den femte personen är taxiföraren, åtminstone i den taxi som H och U åkte i. (Det kan ju även ha gått en annan bil till Mariestad vid tillfället, det vet vi inte).
De i taxin som vi VET (genom radioserien) är:
* Helena
* Ulrika
* Mannen med pilotglasögon
* ?
HG ska ha "placerats" i taxin med H av en säker källa, så så länge inte detta dementeras så får det bli min utgångspunkt.
OM nu MMPG är KM, och denna källas uppgift är korrekt, då blir "laguppställningen":
* Helena
* Ulrika
* KM
* HG
Åtminstone tillsvidare (i mina tankar).
Det är en trådsanning utan något som helst stöd i externa källor att ClLe skulle vara (svart)taxichaufför.
För egen del har jag hävdat att den andre mannen skulle vara ThSt eftersom förhören 2017 antyder att Pilot och ThSt hade kontakt med varandra. Men jag böjer mig för Prinzezzans bättre källor. ThSt var säkert med Helena på Stadt men kan ha anlänt i annan bil.
Om mer än en bil åker upp till Mariestad kan det bli problematiskt för Ulrika att minnas exakt vilka som var i hennes bil. Wadebäck har dock kontaktat folk som journalist och kan därför ha bättre koll.