2021-10-31, 22:33
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
L som var där med Einar, Adel och co. Dvs Einar var med BO.

Le*s ja. Tack.

Men från det ena till de andra, detta med att mordet på E ska vara en hämnd för mordet på D, det är väl ändå något av en trådsanning? Hur sannolikt är det att E skulle beställa mord på H’s brorsa? Ok, han var något av en smågangster, småkriminell och vältra sig i pengar men anstifta mord? Äee
Citera
2021-10-31, 22:35
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Men varför grips Nisse (och Z.E+nån Kristian va?) Som gärningsmän och utreds för mordförsök?

De måste ju funnits massor med vittnen och konstapel griper väl ej folk till höger och vänster bara sådär?

De släpptes ju typ direkt också, något missförstånd från polisens sida antagligen
Citera
2021-10-31, 22:36
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är det någon som har fått någon mer information gällande mordförsöket på en tonåring i Akalla?

Jag har sökt runt men inte hittat något nytt uttalande från Polisen överhuvudtaget, bortsett från själva rapporteringen av händelsen.

Jag tycker att Polisen borde lätt kunna få en bild på en gärningsmannen med tanke på att det skedde vid en tunnelbanestation?

Väldigt märkligt. Kanske är det så att Polisen lägger mycket resurser på få detaljer från brottsoffret och är därav väldigt selektiv med vad dom vill ge ut för information till media?

Det är verkligen ett sammanträffande att tonåringen blev skjuten någon timma efter att Aftonbladet gick ut med att en tonåring har erkänt för inblandning av mordet på Einar.

Känns väldigt skumt. Att det finns någon slags koppling mellan mordförsöket på tonåringen och skjutningen av Einar är enligt mig väldigt sannolikt.

Precis tills vidare tror jag på de uppgifter som kommit att det är kopplat till Einár mordet säker därför också som det är locket på.

Ryktet var ju att personen som blev skjuten skulle gjort skenanfallet på Dumle och/eller Adel dagen innan för att lock in Einár (som nu ligger lågt efter nosh and Chow) i falsk säkerhet Min fiendens fiende...

Det var ju enligt uppgift därför de träffades dagen efter...

Mäster goaren Dumle at work så att säga...

Om nu detta stämmer
Citera
2021-10-31, 22:37
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

”Jag hänvisar till åklagarmyndighetens pressmeddelande och kommenterar inte utredningen i övrigt”, skriver åklagaren Marina Chirakova i ett mejl till Aftonbladet.

Polisen ska enligt uppgifterna ha hämtat in en tonåring på förhör
Jo, jag vet.

Men jag tänker att mycket kan ha hänt innan åklagaren uttalade sig.

Jag tänker att tonåringen i frågan kan ha hunnit blivit skjuten innan informationen kom fram till gärningsmännen att uppgifterna rörande ett erkänande var felaktiga.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
De släpptes ju typ direkt också, något missförstånd från polisens sida antagligen

Jag tror att de greps för att de vägrade svara på frågor om vad som hänt. Alltså tog polisen in dem för förhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Polisen uppgav att hotet i blodet inte var riktat mot Nils.

Samtidigt uppges att hotbilden mot Nils ökade efter händelsen på N&C. Frågan blir varför.

En gissning; hotbilden mot Einar ökade då bråket troligtvis handlade om honom. Någon/några har, för någon anledning, pressat honom på Nosh & Chow. L*eis står upp för Einar, som nu är en möjlighet för en bättre framtid för deras gruppering inkl. A*del och Dumle, och blir knivad.

Från den 9/10 till den 20/10 förekommer det säkert kommunikation mellan de två grupperingarna som slutar med en skottlossning mot en studio där A*del och Dumle befinner sig i.

Skottlossningen kan vara arrangerad, som ett alibi, eller är en markering och ett hot om mer våld mot personerna som "skyddar" Einar. De har redan en förlust från N&C.

Einar mördas efterföljande kväll, i samband med en träff med samma personer som har befunnit sig med honom på N&C samt blivit beskjutna kvällen innan. Blev han go:ad så blev han det pga. att de sålt honom rent ut eller så var hotbilden mot dem själva så pass stark att de var tvungna.
Citera
2021-10-31, 22:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det står inget om "förlåt" i artikeln.

Detta var en trådsanning som spreds av ett numera bannlyst troll. Trollet hatade av någon anledning Einar och spred all möjlig dynga om honom.
Citera
2021-10-31, 22:39
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att de greps för att de vägrade svara på frågor om vad som hänt. Alltså tog polisen in dem för förhör.

Ja mycket möjligt. Antingen det eller så var det sådant tumult att de grep dom som de fick tag i och efter första förhör insåg vilka som spelade i vilka lag
Citera
2021-10-31, 22:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis tills vidare tror jag på de uppgifter som kommit att det är kopplat till Einár mordet säker därför också som det är locket på.

Ryktet var ju att personen som blev skjuten skulle gjort skenanfallet på Dumle och/eller Adel dagen innan för att lock in Einár (som nu ligger lågt efter nosh and Chow) i falsk säkerhet Min fiendens fiende...

Det var ju enligt uppgift därför de träffades dagen efter...

Mäster goaren Dumle at work så att säga...

Om nu detta stämmer
Allt rimligt.
Antar Dumle inte var på Nosh & Chow men kanske ändå möjligt att bråket handlade om att han mördade Havals bror för att imponera på och sätta Einár i skuld till sig själv för att senare kunna kassera in gentjänster.

Detta brast då han kände sig tvingad att sälja Einár i så fall, kanske det rådde delade meningar gällande detta inom HH men frågan är fortfarande men som är motparten.

Har en känsla av att Sebbe sitter på mycket information här och bör nog gå under jorden ett tag då detta med att han är frälst kanske inte ses på med blida ögon av alla.
Citera
2021-10-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Men varför grips Nisse (och Z.E+nån Kristian va?) Som gärningsmän och utreds för mordförsök?

De måste ju funnits massor med vittnen och konstapel griper väl ej folk till höger och vänster bara sådär?

Det har väl inte stått någonstans att Einar och co är misstänkta GM? Snarare att dom var på platsen och hördes inledningsvis?
Citera
2021-10-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
En gissning; hotbilden mot Einar ökade då bråket troligtvis handlade om honom. Någon/några har, för någon anledning, pressat honom på Nosh & Chow. L*eis står upp för Einar, som nu är en möjlighet för en bättre framtid för deras gruppering inkl. A*del och Dumle, och blir knivad.

Från den 9/10 till den 20/10 förekommer det säkert kommunikation mellan de två grupperingarna som slutar med en skottlossning mot en studio där A*del och Dumle befinner sig i.

Skottlossningen kan vara arrangerad, som ett alibi, eller är en markering och ett hot om mer våld mot personerna som "skyddar" Einar. De har redan en förlust från N&C.

Einar mördas efterföljande kväll, i samband med en träff med samma personer som har befunnit sig med honom på N&C samt blivit beskjutna kvällen innan. Blev han go:ad så blev han det pga. att de sålt honom rent ut eller så var hotbilden mot dem själva så pass stark att de var tvungna.

Detta är en rimlig teori tycker jag också.
Citera
2021-10-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Allt rimligt.
Antar Dumle inte var på Nosh & Chow men kanske ändå möjligt att bråket handlade om att han mördade Havals bror för att imponera på och sätta Einár i skuld till sig själv för att senare kunna kassera in gentjänster.

Detta brast då han kände sig tvingad att sälja Einár i så fall, kanske det rådde delade meningar gällande detta inom HH men frågan är fortfarande men som är motparten.

Haha. Så han blev tvungen att locka fram Einar pga han dödade havals bror? Vilken soppa han hamnat i. Han mår säkert så dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in