2021-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor kan självklart stå på egna ben, men de behöver lika självklart samma grundförutsättningar till detta som män genom alla patriarkala tider glatt gett sig själva men inte! till kvinnor.

Kvinnor kommer i alla tider ha ett högre urval av sexpartners än vad män har, eftersom kvinnor i regel är betydligt mer kräsna än vad män då de utkommer till sex och har rejält goda skäl till detta både biologiska dito samt rent "praktiska" vilket män har mindre av.
Sex är ingen biologisk kostnad för män, det är och har varit en FET biologisk kostnad för kvinnor. Kvinnor kan dö av sex, det kan mycket sällan män.

Betydligt fler kvinnor är ex. så brända och traumatiserade av sexuellt våld att de aldrig i hela sitt liv vill eller ens kan ha sex mer, i de fall detta yttrar sig fysiskt.

Betydligt fler kvinnor har så dåliga erfarenheter av sex, att de helt enkelt tappat lusten att bara ligga för att det är skönt, eftersom det mer sällan är just "skönt" för kvinnor eftersom hela bilden av vad sex ska vara bygger på den manliga sexualitet. För att en kvinna ska få det skönt krävs oftast en stadigvarande och bra, erfaren man samt definitivt" en man som gillar kvinnor.

Kvinnor tillhör det kön i världen som av tradition fått "betala" svindyrt för att de haft sex, via skambeläggning, att ensamma stå med riskerna, rätt många har tom fått offra livet på kuppen, eftersom
hatet mot kvinnor som uppvisar nån form av egen sexuell vilja är så massiv på flera platser att de dödas.

Så no wonder! att kvinnor inte är lika "på" som män är.

Skyll er själva kunde man ju faktiskt hävda.

Så verkligen??? Kvinnor står på en piedestal sexuellt?

Ja du har många bra poänger. Kvinnor står på en piedestal sexuellt utifrån den manliga synen på sexualitet, inte den kvinnliga.

Men samtidigt så köper jag inte offerkortet riktigt. Jag tror inte att kvinnans egen säkerhet styr valet av liggpartner speciellt mycket. Alls. Har du sett vilka som släpar hem flest damer från krogen? De mest aggressiva, narcissistiska testoknuttarna man kan tänka sig. Vandrande våldtäkter waiting to happen. Genom en tusenårig historia har de härjat, plundrat och våldtagit och lämnat en DNA-stig av bastarder efter sig som själva vuxit upp och fortsatt i pappas fotspår.

Snabbspola fram till 2021 så tycks gamle Darwin fortfarande viska i örat på kvinnor att ”vad sägs om godbiten med ansiktstatueringen där borta i baren?”.

Män som GARANTERAT skulle fråga både 3 och 4 gånger ”är det här skönt?” ”Känns det här ok?” i sänghalmen - samtyckeskompatibla män - har givetvis 0 värde på marknaden. Det borde väl tom en feminist kunna se? ☺️
Citera
2021-10-31, 21:44
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
""Det kallas misandri": En perspektivanalys på manligt motstånd mot feminism och kvinnliga feminister via ett mansrättsaktivistiskt internetforum

Abstract [sv]
Syftet med denna studie har varit att undersöka mäns reaktioner på feminism med utgångspunkt från ett mansrättsaktivistiskt internetforum. Intentionen har varit att granska hur männen talar om sina rättigheter visavi feminism och kvinnliga feminister samt deras upplevelse av feminismens effekt på individ och samhälle. Målsättning har varit att expandera insikter kring problembeskrivningar formulerade av män och vidare att föranleda insyn kring varför motstånd mot feminism ideligen manifesterar sig i en trivialisering av kvinnors utsatthet.

Studien utgår ifrån en socialkonstruktivistisk ansats med perspektivanalys som både teoretiskt och metodologiskt verktyg. Ett konkret teoretiskt förankrat analysschema har använts i syfte att säkerställa ett systematiskt tillvägagångssätt för att öka studiens transparens. Som komplement lutar sig studien mot teorier om genus och maskuliniteter. Detta sammantaget, tillsammans med tidigare forskning, har utgjort en solid kombination av relevanta analysverktyg i förhållande till empiri.

Studiens övergripande resultat har visat att motståndet manifesterar sig i att feminism beskrivs vara en hatideologi som äventyrar en av naturen given samhällsordning där manliga och kvinnliga roller och egenskaper är åtskilda och en ojämn maktfördelning mellan könen, män hierarkiskt överordnade, evident är, och behöver förbli, intakt. Män framställs utsättas för hat och diskriminering på sociala, politiska och ekonomiska arenor.

Könsdiskrimineringen, även omnämnt som manshat, gestaltas vara av omvänd karaktär där mannen, till följd av en resultatrik statsfeminism, har kommit att bli det andra könet. Feminismen framhålls ge upphov till ett problematiskt kvinnligt beteende vilket har en negativ effekt på var enskild mans liv med hänvisning till minskat manligt handlingsutrymme samt inskränkt åsikts- och yttrandefrihet. Kvinnor som är influerade av feminismen åläggs med misogyna epitet som en form av motstånd. Sexistiskt ad-hominenvokabulär och bemötande används som verktyg för att misskreditera kvinnor som förespråkar feminism och/eller beträder traditionellt mansdominerade områden.

Kvinnohat framställs som en regelrätt motmanifestation mot den kvinnliga feministen med hänvisningar till att hon sprider manshat. Följaktligen framhålls det som legitim motståndsstrategi i en strid om fortsatt åtnjutande av mänskliga rättigheter för män. I talet om rättigheter framhålls fler än vad som ingår i definitionen av dem. Resultaten har visat att rösterna i studien anser män äga naturbunden rätt till den kvinnliga kroppen, rätt att tala om kvinnan på ett nedsättande vis, rätt att vara domare över vad som är acceptabelt kvinnligt beteende och rätt till hierarkiskt rangordnad makt, till överordnad.

Sett ur ett maktperspektiv, och kategorisk sortering utifrån normativa uppfattningar om kvinnor och män, är denna studie av hög relevans för socialt arbete."

Källa http://esh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1067508&dswid=-5803

Vad vill du ha sagt med en högskoleuppgift som någon sorglig feminist lämnat in?

Angående högskoleuppsatsen du länkade så är det helt otorligt att det där kan räknas som en "analys" på högskolenivå. Men det säger allt om nivån på högskolorna idag. Fakta och forskning får stå åt sidan åt känslor och tyckande.
Citera
2021-10-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Finns ju statistik från USA åtminstone där antalet gifta par och folk som lever tsm med en partner är rekordlåga. USA och Sverige är de två länder där feminismen fått härja och förstöra som mest.

Ehhhh USA och Sverige går väl inte ens jämföra i form av feministiskt inflytande i samhället. Snarare ett tecken på att teorin inte stämmer skulle jag säga utan att det förmodligen finns globala faktorer som påverkar mer. Skulle inte förvåna mig om samma trend går att finna i Asien, Afrika, Latinamerika osv också.
Citera
2021-10-31, 21:48
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Ehhhh USA och Sverige går väl inte ens jämföra i form av feministiskt inflytande i samhället. Snarare ett tecken på att teorin inte stämmer skulle jag säga utan att det förmodligen finns globala faktorer som påverkar mer. Skulle inte förvåna mig om samma trend går att finna i Asien, Afrika, Latinamerika osv också.

Du har uppenbarligen noll koll på vad som händer i USA.

USA och Sverige har alltid legat jämte varrandra i den kulturella utvecklingen. Feminismen är gigantisk i USA. Precis som i Sverige. Woke, cancel culture fenomenen. Det är ju från USA detta kommer.. I USA är dock motståndet också väldigt stort.

Snälla uttala dig inte om saker du uppenbarligen har noll koll på.
Citera
2021-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med en högskoleuppgift som någon sorglig feminist lämnat in?

Angående högskoleuppsatsen du länkade så är det helt otorligt att det där kan räknas som en "analys" på högskolenivå. Men det säger allt om nivån på högskolorna idag. Fakta och forskning får stå åt sidan åt känslor och tyckande.

Jag tyckte att den behövdes för att den sorgliga feministen beskriver hela den här situationen på ett utomordentligt sätt. Det är alltså bara en sammanfattning av uppsatsens innehåll, tyvärr fanns inte hela uppsatsen tillgänglig så vi får nöja oss med det här.
Citera
2021-10-31, 21:51
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Varför skulle det betyda det? Däremot dras många av den typen av människor till Flashback. Men att tro att alla på Flashback skulle ha misslyckade sexliv är ju bara efterblivet med tanke på att det är flera hundratusen aktiva här dagligen.

Majoriteten är bara människor som tycker om att diskutera samhällsfrågor. Vilken plats är bättre att göra det på än Sveriges största forum?

"Lyckade" människor hänger inte här någon större del av sin tid. Varför skulle de göra det?
Citera
2021-10-31, 21:51
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag tyckte att den behövdes för att den sorgliga feministen beskriver hela den här situationen på ett utomordentligt sätt. Det är alltså bara en sammanfattning av uppsatsens innehåll, tyvärr fanns inte hela uppsatsen tillgänglig så vi får nöja oss med det här.

Den hade ju ingenting med misandri att göra.
Hur beskriver eller har den något som helst att göra med tråden i sig?

Så nej?
Citera
2021-10-31, 21:53
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
"Lyckade" människor hänger inte här någon större del av sin tid. Varför skulle de göra det?

Av just det skälet jag skrev.
De är samhällsintresserade. Det handlar mer om intresse.

Sen tror inte jag heller att lyckade människor sitter o degar här varje dag, flera timmar. Men det är inget som den vanliga flashbackaren heller gör.
Citera
2021-10-31, 21:59
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Du skrev "Tror inte jag sett kvinnor skriva liknande TS". Som att det skulle var ett tecken på ett mindre aktivt sexliv.

Ditt ursprunginlägg, citerat här ovanför, hade ingenting med det att göra.

Du som har tusentalsinlägg på Flashback o hänger här som en alkis utanför systemet. Förklara varför du skulle ha ett mer aktivt sexliv bara för du inte gör TS som denna?

Vissa människor har svårt att attrahera en partner, du verkar vara en av dem. Eftersom du ger uttryck för svårighet som man. Antal inlägg i alla möjliga trådar är inte synonymt med det.
Citera
2021-10-31, 22:04
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Av just det skälet jag skrev.
De är samhällsintresserade. Det handlar mer om intresse.

Sen tror inte jag heller att lyckade människor sitter o degar här varje dag, flera timmar. Men det är inget som den vanliga flashbackaren heller gör.

Den "typiske" medlemmen här är full av ressentiment och skulle aldrig våga göra något mer än att gnälla anonymt och rösta på SD.
Citera
2021-10-31, 22:08
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen noll koll på vad som händer i USA.

USA och Sverige har alltid legat jämte varrandra i den kulturella utvecklingen. Feminismen är gigantisk i USA. Precis som i Sverige. Woke, cancel culture fenomenen. Det är ju från USA detta kommer.. I USA är dock motståndet också väldigt stort.

Snälla uttala dig inte om saker du uppenbarligen har noll koll på.

USA är ett stort land. Den typen av rörelser är stor i vissa delstater, med viss kultur och politiskt ledarskap och betydligt mindre i andra delstater. Med din logik borde sexlivet i de sistnämnda delstaterna frodas i jämförelse. Har du någon data på det?
Citera
2021-10-31, 22:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag har pratat om detta med äldre män och har därav fått mig den bilden att fenomenet är hyfsat konstant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in