2021-10-31, 20:39
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Tja, vet inte om jag sett liknande ts från kvinnor här.

Fast det du skrev hade ju inget att göra med vem som skriver såna TS...? Men fin efterhandskonstruktion!
Citera
2021-10-31, 20:40
Medlem
Och?
Det finns viktiare saker att ägna sin tid åt.
Citera
2021-10-31, 20:42
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTellus
Och?
Det finns viktiare saker att ägna sin tid åt.

Typ som att lära sig stava då, t.ex?
Citera
2021-10-31, 20:52
Medlem
asolut
Citera
2021-10-31, 20:56
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlatlinedSvensson
Varför det har blivit så är för att all manlig sexualitet är stigmatiserad och kan lätt bli olaglig. Vad som kan göras åt det vore kommunalt drivna bordeller med frikort.
Politiker och allmänhet ska inte klaga när bilar brinner och skott avlossas... Det blir så då.

Det är inga problem att köpa sexuella tjänster som det är nu så länge som man är någorlunda försiktig.
Citera
2021-10-31, 20:58
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Fast det du skrev hade ju inget att göra med vem som skriver såna TS...? Men fin efterhandskonstruktion!

Jag tycker att jag var glasklar i min respons på ts om mäns obefintliga sexualliv. Eller skriver vi inte i samma tråd?
Citera
2021-10-31, 21:09
Medlem
Emolls avatar
Citat:
På fb är nog män med "aktivt sexliv" lika ovanliga som en enhörning. Alltså är det högre nivåer i samhället i stort.

Citat:
Jag tycker att jag var glasklar i min respons på ts om mäns obefintliga sexualliv. Eller skriver vi inte i samma tråd?

Du skrev "Tror inte jag sett kvinnor skriva liknande TS". Som att det skulle var ett tecken på ett mindre aktivt sexliv.

Ditt ursprunginlägg, citerat här ovanför, hade ingenting med det att göra.

Du som har tusentalsinlägg på Flashback o hänger här som en alkis utanför systemet. Förklara varför du skulle ha ett mer aktivt sexliv bara för du inte gör TS som denna?
Citera
2021-10-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ne, för feminismen har ju garanterat inte haft någon som helst påverkan på att yngre människor inte ligger lite ofta med varrandra idag.... Det tror du inte ens själv på.
Menar du att femisninen skulle lett till motsatsen eller? Du kan ju inte mena allvar.

Feminismen har ju nått olika långt i olika länder så det vore förmodligen enkelt att ta fram data som visar huruvida er tes stämmer. Är det statistiskt säkerställt att mer/mindre feminism ger sämre/bättre sexliv?

Eller finns det andra faktorer som påverkar mer?
Citera
2021-10-31, 21:14
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Du skrev "Tror inte jag sett kvinnor skriva liknande TS". Som att det skulle var ett tecken på ett mindre aktivt sexliv.

Ditt ursprunginlägg, citerat här ovanför, hade ingenting med det att göra.

Du som har tusentalsinlägg på Flashback o hänger här som en alkis utanför systemet. Förklara varför du skulle ha ett mer aktivt sexliv bara för du inte gör TS som denna?

Det är nog ganska troligt att de flesta män här har ett bristfälligt sexualliv. Det är nog också troligt att kvinnor här har det bättre i det avseendet, även om de flesta på forumet oavsett kön inte direkt är så kallade lyckade människor. Men jag avundas knappast någon här oavsett.
Citera
2021-10-31, 21:21
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Det är nog ganska troligt att de flesta män här har ett bristfälligt sexualliv. Det är nog också troligt att kvinnor här har det bättre i det avseendet, även om de flesta på forumet oavsett kön inte direkt är så kallade lyckade människor. Men jag avundas knappast någon här oavsett.

Varför skulle det betyda det? Däremot dras många av den typen av människor till Flashback. Men att tro att alla på Flashback skulle ha misslyckade sexliv är ju bara efterblivet med tanke på att det är flera hundratusen aktiva här dagligen.

Majoriteten är bara människor som tycker om att diskutera samhällsfrågor. Vilken plats är bättre att göra det på än Sveriges största forum?
Citera
2021-10-31, 21:22
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Feminismen har ju nått olika långt i olika länder så det vore förmodligen enkelt att ta fram data som visar huruvida er tes stämmer. Är det statistiskt säkerställt att mer/mindre feminism ger sämre/bättre sexliv?

Eller finns det andra faktorer som påverkar mer?

Finns ju statistik från USA åtminstone där antalet gifta par och folk som lever tsm med en partner är rekordlåga. USA och Sverige är de två länder där feminismen fått härja och förstöra som mest.
Citera
2021-10-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isislisasfisa
En motreaktion mot utdragen systematisk misandri.
Kära nån då!
Hur kunde detta ske?

""Det kallas misandri": En perspektivanalys på manligt motstånd mot feminism och kvinnliga feminister via ett mansrättsaktivistiskt internetforum

Abstract [sv]
Syftet med denna studie har varit att undersöka mäns reaktioner på feminism med utgångspunkt från ett mansrättsaktivistiskt internetforum. Intentionen har varit att granska hur männen talar om sina rättigheter visavi feminism och kvinnliga feminister samt deras upplevelse av feminismens effekt på individ och samhälle. Målsättning har varit att expandera insikter kring problembeskrivningar formulerade av män och vidare att föranleda insyn kring varför motstånd mot feminism ideligen manifesterar sig i en trivialisering av kvinnors utsatthet.

Studien utgår ifrån en socialkonstruktivistisk ansats med perspektivanalys som både teoretiskt och metodologiskt verktyg. Ett konkret teoretiskt förankrat analysschema har använts i syfte att säkerställa ett systematiskt tillvägagångssätt för att öka studiens transparens. Som komplement lutar sig studien mot teorier om genus och maskuliniteter. Detta sammantaget, tillsammans med tidigare forskning, har utgjort en solid kombination av relevanta analysverktyg i förhållande till empiri.

Studiens övergripande resultat har visat att motståndet manifesterar sig i att feminism beskrivs vara en hatideologi som äventyrar en av naturen given samhällsordning där manliga och kvinnliga roller och egenskaper är åtskilda och en ojämn maktfördelning mellan könen, män hierarkiskt överordnade, evident är, och behöver förbli, intakt. Män framställs utsättas för hat och diskriminering på sociala, politiska och ekonomiska arenor.

Könsdiskrimineringen, även omnämnt som manshat, gestaltas vara av omvänd karaktär där mannen, till följd av en resultatrik statsfeminism, har kommit att bli det andra könet. Feminismen framhålls ge upphov till ett problematiskt kvinnligt beteende vilket har en negativ effekt på var enskild mans liv med hänvisning till minskat manligt handlingsutrymme samt inskränkt åsikts- och yttrandefrihet. Kvinnor som är influerade av feminismen åläggs med misogyna epitet som en form av motstånd. Sexistiskt ad-hominenvokabulär och bemötande används som verktyg för att misskreditera kvinnor som förespråkar feminism och/eller beträder traditionellt mansdominerade områden.

Kvinnohat framställs som en regelrätt motmanifestation mot den kvinnliga feministen med hänvisningar till att hon sprider manshat. Följaktligen framhålls det som legitim motståndsstrategi i en strid om fortsatt åtnjutande av mänskliga rättigheter för män. I talet om rättigheter framhålls fler än vad som ingår i definitionen av dem. Resultaten har visat att rösterna i studien anser män äga naturbunden rätt till den kvinnliga kroppen, rätt att tala om kvinnan på ett nedsättande vis, rätt att vara domare över vad som är acceptabelt kvinnligt beteende och rätt till hierarkiskt rangordnad makt, till överordnad.

Sett ur ett maktperspektiv, och kategorisk sortering utifrån normativa uppfattningar om kvinnor och män, är denna studie av hög relevans för socialt arbete."

Källa http://esh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1067508&dswid=-5803
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in