2021-10-31, 13:13
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
20/80 är ett antifeministisk, incel halmbygge...ett totalt påhitt.
Sluta tro på sånt skit.

*Rättelse "20/80 är hur verkligheten utspelar sig idag och som krockar med mina feministiska teorier".

Om det är rent påhitt.
Hur kommer det sig då att 15% av yngre män har sex idag och 40% av yngre kvinnor? Vilket studien kommit fram till. Så visst ligger det sanning i det. Även om det inte nödvändigtvis just är 20/80.
Citera
2021-10-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtomMigAvOro
Men om nu allt fler unga killar går kärleks- och intimitetslösa så borde ju 20-80-regeln gälla. Tror inte ni feminister på statistik?

Man är inte kärleks och intimlös av att gå utan sex i ett år.

Först fatta vad den där statistiken FAKTISK berättar.

Att enkom 20% av alla män skulle få ligga med 80% av alla kvinnor är ju totalt nonsens.
Finns ingen statistik överhuvudtaget som berättar den storyn...allra minst den från folkhälsomyndigheten som jag just refererade till.

Men, sätt igång leta upp era bevis för att detta skulle gälla tack.
SCB brukar ha statistik över antal gifta i befolkningen ex.
Citera
2021-10-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
*Rättelse "20/80 är hur verkligheten utspelar sig idag och som krockar med mina feministiska teorier".

Om det är rent påhitt.
Hur kommer det sig då att 15% av yngre män har sex idag och 40% av yngre kvinnor? Vilket studien kommit fram till. Så visst ligger det sanning i det. Även om det inte nödvändigtvis just är 20/80.

Vänligen kolla upp dessa siffror en gång till tack och sluta plocka ut lite radon nuffror som låter bra ur din röv
Citera
2021-10-31, 13:19
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad babblar du om. Endera fälls den åtalade - blir dömd.
Eller också avvisas åtalet - den åtalade kan inte dömas.

Babblar du alltid i nattmössan.
Undra just vem som talar i nattmössan här... Du skrev att man inte kan dömas om det varit ett ömsesidigt samlag. Det är ju precis det man kan om det varit "otydligt" att det varit ömsesidigt, och kvinnan hävdar att hon aldrig gav ett formellt samtycke till samlaget.
Citera
2021-10-31, 13:20
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Man får helt enkelt lov att gå och bli bög
Citera
2021-10-31, 13:21
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vänligen kolla upp dessa siffror en gång till tack och sluta plocka ut lite radon nuffror som låter bra ur din röv

Det är ingen som säger att 20/80 är exakta siffror. Det är bara en indikation på hur det ser ut.
Citera
2021-10-31, 13:27
Medlem
Citat:
I de fall där folk döms trots att bägge parter velat ligga med varrandra.

Och nej, jag har inte tänkt att sitta o bläddra genom tusentals domar för din skull.
Men har man läst om lagen och hur den är utformad så förstår man att folk kan dömas på det sättet.

Jag har aldrig sett något sådant fall. Lagen har funnits ett tag nu och jag är hyfsat säker på att man, med tanke på hypen kring lagen, hade fått höra ifall någon hade blivit dömd trots att bägge parter varit samtyckande.
Citera
2021-10-31, 13:30
Medlem
Citat:
Det är ingen som säger att 20/80 är exakta siffror. Det är bara en indikation på hur det ser ut.

Fast det ser alltså inte ut så.

Här har du en annan studie som säger någonting helt annat.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tionde-svensk-har-aldrig-sex

10% av svenskarna har aldrig sex.

7% av männen har aldrig sex
14% av kvinnorna har aldrig sex.

Alltså dubbelt fler kvinnor som går helt sexlösa än det är män.
Citera
2021-10-31, 13:32
Medlem
Vad är egentligen definitionen på ett "aktivt sexliv"? Är det att man ska ha sex X gånger under en viss tidsperiod eller vad?
Citera
2021-10-31, 13:34
Medlem
Citat:
Läs om hur lagen är utformad så bör även du förstå hur fel det kan bli i praktiken.

Den är inte ett dugg svår att förstå. Frågan är vart alla dessa fall är, där det har blivit fel i praktiken.
Citera
2021-10-31, 13:35
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har aldrig sett något sådant fall. Lagen har funnits ett tag nu och jag är hyfsat säker på att man, med tanke på hypen kring lagen, hade fått höra ifall någon hade blivit dömd trots att bägge parter varit samtyckande.

Media vill definitivt inte lyfta de fallen om de inte absolut måste, för att inte få alla rabiata feminister efter sig. Måste vara PK.

Ska man leta efter enskilda fall får man läsa igenom massa domar.
Citera
2021-10-31, 13:35
Medlem
Den största skillnaden mot förr borde väl vara att nu har däremot kvinnorna det. Säkerligen hyfsat jämna siffror för 100 år sedan. Man gifte sig och fick sex. En liten klick hade sex utan giftermål. Idag har väl de flesta det svprare att få sex utan relation, förrutom tjejer som säkert i glfre utsträckning ligger runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in