2021-10-31, 14:21
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag menade mer att människor är duktiga på att rationalisera/ursäkta bort vårat egna beteende även om det går stick i stäv med vad vi själva anses tycka.

Ja, det förklarar "A"s beteende i så fall, men fortfarande inte feministens inställning.
2021-10-31, 14:23
Medlem
Jag är då som antifeministsik man mer frigjord och mindre begränsad av att enbart agera utefter min könsroll än majoriteten av feministiska män, helt klart
När det inte finns kvinnor att fjäska för i rummet så har feministiska män frågat om jag är bög på grund av vad dem anser är "brist på manlighet"
Jag delar t ex ej deras intresse för sport och att dricka öl och jag gillar att skapa genom att teckna, har bakgrund inom estetiska kretsar innan jag lämnade dem då jag ej höll med de andra esteterna politiskt
2021-10-31, 14:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hej!
Jag har nyligen uppmärksammat något som jag inte förstår. På min arbetsplats finns en feminist. Hon är vän med en kollega som är motsatsen i beteende. Han beter sig väldigt mycket på det sätt som feministen brukar uttrycka är fel. Det märkliga är att han ofta pratar om hur dåligt det är med "burdusa CIS-män", men han är en själv...

I vilket sammanhang har han använt uttrycket "burdusa CIS-män"?

Citat:
Så utåt sett verkar det som att han köper samma världsåskådning som henne, men han beter sig som det de båda fördömer.

Hur beter han sig? Kan du ge något exempel på beteende som du tror att kvinnan egentligen ogillar?

Citat:
Jag förstår fortfarande inte dynamiken mellan dessa personer helt och det är ett mysterium att
feministen och man A är så goda vänner. Känns hycklande på något sätt.

Att det är ett mysterium för dig kan bero på att du är dålig på att förstå människor. Testa att fråga dem varför de är vänner med varandra eller fråga någon annan i deras omgivning hur det kan komma sig att de är vänner.
2021-10-31, 14:30
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
I vilket sammanhang har han använt uttrycket "burdusa CIS-män"?

Hur beter han sig? Kan du ge något exempel på beteende som du tror att kvinnan egentligen ogillar?

Att det är ett mysterium för dig kan bero på att du är dålig på att förstå människor. Testa att fråga dem varför de är vänner med varandra eller fråga någon annan i deras omgivning hur det kan komma sig att de är vänner.

Jag tror det är såhär.
Jag tror vissa som ansluter sig till vissa ideologier inte baserar dem på faktiskt beteende. De har en ytlig förståelse över vad de tycker om/inte tycker om. Feministen i detta exempel har vid något tillfälle uttryckt sig vad det är hon ogillar hos vissa män. I den förklaringen har det mest handlat om någon form av abstrakt machostuk. Kanske att vara orakad, sitta på ett visst sätt och framstå som macho. Jag tror också att mindre rent biologiskt maskulina män kommer undan med mer smutsigt beteende än någon som ser ut som en sådan som man föreställer sig bete sig så. Musse Pigg kan smiska rumpor och ingen reagerar, men Baloo kommer få skäll om han säger fel saker.
2021-10-31, 15:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hej!
Jag har nyligen uppmärksammat något som jag inte förstår. På min arbetsplats finns en feminist. Hon är vän med en kollega som är motsatsen i beteende. Han beter sig väldigt mycket på det sätt som feministen brukar uttrycka är fel. Det märkliga är att han ofta pratar om hur dåligt det är med "burdusa CIS-män", men han är en själv...
Så utåt sett verkar det som att han köper samma världsåskådning som henne, men han beter sig som det de båda fördömer.
Sedan finns det en annan man på arbetsplatsen som inte köper det sättet att se på verkligheten, men beter sig väldigt bra. Feministen och denna man kommer inte bra överens.

Det verkar alltså som att det räcker att prata om att det är dåligt att vara en CIS-man osv. så kommer man undan med att bete sig hur som helst...?
Det verkar inte som att beteende spelar någon roll...?

Jag förstår fortfarande inte dynamiken mellan dessa personer helt och det är ett mysterium att

Man A. - Anammat feministretorik, men beter sig som motsatsen.
Man B. - Inte anammat den åskådningen, men beter sig exemplariskt (sett från feministisk kritik), nästan toffligt.
Dock, känslan segrar alltid under kulturmarxismens narrativ.
2021-10-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Dock, känslan segrar alltid under kulturmarxismens narrativ.
Exakt, bara snack och noll verkstad är det som gäller för kulturmarxister
2021-10-31, 15:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Exakt, bara snack och noll verkstad är det som gäller för kulturmarxister
Det är därför deras teoribildning är pseudovetenskap, eftersom den ändras efter känslor och åsikter. Att de överhuvudtaget får hålla på inom den akademiska sfären är förkastligt.
2021-10-31, 16:52
Medlem
Citat:
Hej!
Sedan finns det en annan man på arbetsplatsen som inte köper det sättet att se på verkligheten, men beter sig väldigt bra. Feministen och denna man kommer inte bra överens.

Det verkar alltså som att det räcker att prata om att det är dåligt att vara en CIS-man osv. så kommer man undan med att bete sig hur som helst...?
Det verkar inte som att beteende spelar någon roll...?

Man A. - Anammat feministretorik, men beter sig som motsatsen.
Man B. - Inte anammat den åskådningen, men beter sig exemplariskt (sett från feministisk kritik), nästan toffligt.

Du får nog mer i detalj beskriva vad det där beteendet består av, för att man ska kunna förklara varför det nu ev. går under radarn på denna feminist.

Sen bör man kanske fatta som enskild individ att man aldrig kan sitt med hela bilden av en annan människa eller relationen mellan två andra människor, eftersom man inte är den där flugan på väggen som ser allt.
Min erfarenhet av många buffliga män är att de är buffliga tillsammans med andra män, oftast men hur snälla och trevliga som helst med enkom kvinnor.
Och rätt många kvinnor, ser igenom det där för vad det är, en show off....någon som pinkar revir etc.
2021-10-31, 18:11
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du får nog mer i detalj beskriva vad det där beteendet består av, för att man ska kunna förklara varför det nu ev. går under radarn på denna feminist.

Sen bör man kanske fatta som enskild individ att man aldrig kan sitt med hela bilden av en annan människa eller relationen mellan två andra människor, eftersom man inte är den där flugan på väggen som ser allt.
Min erfarenhet av många buffliga män är att de är buffliga tillsammans med andra män, oftast men hur snälla och trevliga som helst med enkom kvinnor.
Och rätt många kvinnor, ser igenom det där för vad det är, en show off....någon som pinkar revir etc.

Tycker inte ditt svar möter frågan eller ursäktar situationen. Varför skulle A komma undan med en massa "mansplaining" och annat buffligt bara för att han inte beter sig så när han är ensam med tjejer?
Varför skulle B ses genom linsen av manlig toxicitet när han inte gjort något? Bara för att A talar kategoriskt om komplexa frågor och B inte gör det...?
Är det inte manligt revirpinkande som feministerna ser som ett dåligt beteende? Då är väl B bättre som ser till allas trivsel. Har feministerna glömt bort vad de ogillar?
2021-10-31, 18:14
Medlem
Citat:
Tycker inte ditt svar möter frågan eller ursäktar situationen. Varför skulle A komma undan med en massa "mansplaining" och annat buffligt bara för att han inte beter sig så när han är ensam med tjejer?
Varför skulle B ses genom linsen av manlig toxicitet när han inte gjort något? Bara för att A talar kategoriskt om komplexa frågor och B inte gör det...?
Är det inte manligt revirpinkande som feministerna ser som ett dåligt beteende? Då är väl B bättre som ser till allas trivsel. Har feministerna glömt bort vad de ogillar?
Han kommer undan med det från tjejer därför att han inte beter sig så tillsammans med dem, exakt så enkelt.

Och B kan vara en person som direkt när han är ensam med kvinnor kopplar på sin obehagliga sida, de finns de också.

Som sagt svaren kan vara flera än de du vill att de ska vara.
2021-10-31, 18:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Göran Persson (statsminister) och Göran Lindberg (polischef) var två uttalade feminister.
2021-10-31, 18:24
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Han kommer undan med det från tjejer därför att han inte beter sig så tillsammans med dem, exakt så enkelt.

Nej, alltså A skyltar med sitt beteende bland kvinnor och män. Jag har bara sett dessa två personer i mix med ett gäng andra personer av olika kön. Det rör sig inte om olika tillfällen eller så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in