2021-10-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BannisterR
Undra förövrigt vad det är som gör att de väljer att stänga ner kontot? Att folk får reda på att det är mer än en person bakom kontot borde väl egentligen inte ha någon större betydelse. Måste ligga något annat bakom!

Kollade Stockholms tingsrätt nu och från och med imorgon ska ett åtal om grovt förtal upp. Kan det ha något med allt det här att göra? Funderar på att begära ut FUP. Sades ju i somras att S. Gu*dett* anmälde kontot för förtal när de spred att S & hennes man J skulle vetat om att V*ctor N.L skulle varit otrogen mot sin fru M*ja N.L under sin svensexa. Och att det är därför de ej är vänner längre.
Citera
2021-10-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia.thredson
Kollade Stockholms tingsrätt nu och från och med imorgon ska ett åtal om grovt förtal upp. Kan det ha något med allt det här att göra? Funderar på att begära ut FUP. Sades ju i somras att S. Gu*dett* anmälde kontot för förtal när de spred att S & hennes man J skulle vetat om att V*ctor N.L skulle varit otrogen mot sin fru M*ja N.L under sin svensexa. Och att det är därför de ej är vänner längre.

Skulle även tillägga att jag tror jag såg att S.G skulle till Stockholm själv i en vecka nästa vecka.
Citera
2021-10-31, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av normabates
Men verkligen, helt galet att bara stänga ner det. Tror att de håller på att bli stämda för förtal eller nånting och är livrädda att det då ska bli offentligt vilka de andra två är så de måste sopa igen sina spår.

Vet att det lagts ut kommentarer om att någon stämt någon på 32 miljoner eller nåt. Men har ingen aning. Tror det är S.G eller B.I som ligger bakom en anmälan isf.

S.G ska väl för övrigt vara i Sverige ensam hela nästa vecka, man får väl hålla lite koll på vad det är hon ska göra där!

Jävlar! 32 miljoner! Blir inte kul för den parten.. Yup med största sannolikhet S.G eller B.I som ligger bakom den anmälan isf! Kan inte komma på någon annan som kontot haft en jättestor beef med, men vet inte de gjorde ju sig ovänner med folk tog som tätt på exonphspoiler..
Citera
2021-10-31, 16:53
Citat:
Skulle även tillägga att jag tror jag såg att S.G skulle till Stockholm själv i en vecka nästa vecka.

Ska bli sjukt intressant att följa! Kollade S.G story på insta där hon hade ett 3 timmar långt deeptalk med sin pappa och att allt kändes bättre nu. Hon kanske gör sig redo inför resan..
Citera
2021-10-31, 16:59
Antagligen vet ju hela influencer Sverige vem som ligger bakom kontot. Men undra vem på kontot som tex varit tajt med S*ra B*lay, Em*lia w*hlund och J*sephine *vist.

De ska ju ha varit rätt tajta med Exonphspoiler. Undra om de visste att det kanske inte var V*nessa de skrev med. Eller har de vetat om allt hela tiden?

Tror ju helt klart på det som D*ana sa i sin yt-video! Hon kanske inte är den mest pålitliga människan förvisso, men hon låter vettig jämfört med de andras poddavsnitt, som snarare låter som tre tjeje på ett klassbesök i sjätte klass..
Citera
2021-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BannisterR
Ska bli sjukt intressant att följa! Kollade S.G story på insta där hon hade ett 3 timmar långt deeptalk med sin pappa och att allt kändes bättre nu. Hon kanske gör sig redo inför resan..

Har försökt begära ut FUP & det som går från tingsrätten och polisen. Får se om det leder nånstans!
Citera
2021-10-31, 22:24
Citat:
Har försökt begära ut FUP & det som går från tingsrätten och polisen. Får se om det leder nånstans!

Tacksam för fortsatt uppdatering!
Citera
2021-11-01, 15:32
Medlem
Citat:
Polisen är förundersökningsledare. När åtal väcks skickar man en stämningsansökan till tingsrätten 🙃 har du fått ut ngt än .
Citera
2021-11-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Polisen är förundersökningsledare. När åtal väcks skickar man en stämningsansökan till tingsrätten 🙃 har du fått ut ngt än .

Men en ska vän kunna begära ut FUP (förundersökningsprotokoll) när åtal väcks? Idag hade de muntlig förberedelse i Stockholms tingsrätt och vill se om det är just Nessa som är inblandad. Tänker att åtal då har väckts.

Av tingsrätten kunde jag inte få något då de lämnar ut domar och beslut, och något sådant har ju inte kommit ännu.
Citera
2021-11-01, 18:40
Medlem
Citat:
Men en ska vän kunna begära ut FUP (förundersökningsprotokoll) när åtal väcks? Idag hade de muntlig förberedelse i Stockholms tingsrätt och vill se om det är just Nessa som är inblandad. Tänker att åtal då har väckts.

Av tingsrätten kunde jag inte få något då de lämnar ut domar och beslut, och något sådant har ju inte kommit ännu.
Tingsrätten lämnar ut fup också. Nessa är inte förekommande varken stälje sthlm solna sollentuna elr liknande. Kollat det redan
Citera
2021-11-01, 19:27
Medlem
Citat:
Tingsrätten lämnar ut fup också. Nessa är inte förekommande varken stälje sthlm solna sollentuna elr liknande. Kollat det redan
De svarade att de bara lämnar ut om det finns dom. Så jag avvaktar om jag kan få FUP från polisen istället! *hoppas*
Har du Nessas p-nummer eller hur har du kollat?
Citera
2021-11-01, 19:34
Medlem
Citat:

Läste nu vad jag skrivit. Har alltså bett både polisen och tingsrätten om det som finns i målet so far. Tingsrätten meddelade att de ej hade ngt pga finns ingen dom (utan idag var första muntliga förberedelsen) och polisen har jag inte fått svar från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in