2021-10-31, 14:38
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Det jag lagt ihop var att det verkade hänga ihop Akalla skjutningen och Einár mordet men hur visste jag inte...

Men detta låter ju som ett troligt scenario. Var det meningen att J skulle död? eller bara en varning / försiktighet åtgärd att skjuta av honom tungan...

Kan det vara så att det var han som blev skjuten i Akalla som gick till polisen som polisen dementerade i stort sett direkt efter det känt för allmänheten?
Citera
2021-10-31, 14:41
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Är Dumle uppvuxen i sthlm? Han har en konstig dialekt.
etnisk och född gambian. När han vandrade över Sveriges gräns bekommer mig noll. Utöver att han förbrukat sin rätt att andas.
Citera
2021-10-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Husby är inte ba HH. Alla var "vänner" innan, nu är det en klyfta

Detta är intressant. Sammanhållningen var tidigare hyenornas styrka. Nu kan gänget splittras som slåss om samma yta. Precis som i andra förorter där tidigare vänner blir fiender och krigar mot varandra.

Vi kan nog förvänta oss mer skjutningar i Akalla och Husby den närmaste tiden. Det har varit rätt så sällsynt jämfört mot andra sidan Järvafältet.
Citera
2021-10-31, 14:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
1. Vad menar du med skottsalvan? 30 sek? Då sköt dom alltså inte springades efter Einar?

Hur många skott avlossades egentligen?

2. Det är min teori. Att de som låg bakom det här mordet visste var Einar brukade vara och spanade på honom.

Att hänga med de personerna som Einar gjorde riskerade mycket och var som att goa sig själv.
30 sekunder kan väl inte stämma dock? Det kan omöjligt ta 30 sekunder att springa 20-30 meter.
Antingen har vittnet svårt att uppfatta tiden, eller så var förloppet ett annat än att de började skjuta, missade, och Nils omedelbart började springa mot porten.
Citera
2021-10-31, 14:47
Medlem
Citat:
Detta är intressant. Sammanhållningen var tidigare hyenornas styrka. Nu kan gänget splittras som slåss om samma yta. Precis som i andra förorter där tidigare vänner blir fiender och krigar mot varandra.

Vi kan nog förvänta oss mer skjutningar i Akalla och Husby den närmaste tiden. Det har varit rätt så sällsynt jämfört mot andra sidan Järvafältet.

Det känns som att detta är nyckeln till lösningen. Om inte HH är de som utfört mordet, så känns det väl nästan rimligt att det är något annat gäng från Husby/akalla (som ändå har kopplingar till HH) som utfört istället?

Låter ju inte helt osannolikt iaf

Edit: tänker ju att om HH splittrats, så kanske medlemmar gått till ett annat gäng?
Senast redigerad av PappasKebab 2021-10-31 kl. 14:51.
Citera
2021-10-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
30 sekunder kan väl inte stämma dock? Det kan omöjligt ta 30 sekunder att springa 20-30 meter.
Antingen har vittnet svårt att uppfatta tiden, eller så var förloppet ett annat än att de började skjuta, missade, och Nils omedelbart började springa mot porten.

Ja, kan vara ett längre förlopp.
Citera
2021-10-31, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
etnisk och född gambian. När han vandrade över Sveriges gräns bekommer mig noll. Utöver att han förbrukat sin rätt att andas.

Fan babblar du om. Dumle är inte Gambian han är från Irak.
Citera
2021-10-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Ardy är fortfrande kopplad till Rissne. Rissne har tagit betalt från folk för att mörda Sebastian från DP. Så tror inte Dumle är kopplad till Dalen Vårby eller Rissne.

Ja, visst vore det konstigt om Dumle hör till DP att han skulle våga hjälpa Rissne som försökt klippa Sebastjan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
När man läser FUP:en till Rozh mord så verkar det som att han är kopplad till Rissnenätverket. Rozh anhöriga säger att Rissnenätverket låg bakom mordet, då de trodde att Rozh skulle hämnas på sin bror (dels pga sina låttexter) och att Dumle var den som goade.

Enligt mig, utan inside info, känns det som starkaste teorin eftersom den har en del liknelser med Rozh mord. Om det dessutom stämmer att Einar låg bakom Havals bror, så är det inte orimligt att anta att Einar ville ha än mer "revansch". Rissnenätverket var ju väldigt delaktiga efter kidnappningen, ville bli hans manager och skulle få 300k om de får honom att betala till Vårby.

Det som talar emot detta är väl att ledarfigurerna verkar sitta inne?

Detta talar emot det vi sa ovan. Eller hände Rozh före den beställda "jappningen" mot Sebastjan? (Som uppenbarligen inte blivit av då han lever).

Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Slänger in lite citat från en artikel i SvD skriven av Emil Arvidson som kanske kan vara av intresse:

Vidare påpekar källan att man gör egna utredningar i den kriminella världen eftersom man inte litar på medias rapporteringar. Han säger också att man inte alltid respekterar vad rapparna säger i en låt, men man tar dem ändå på orden. Källan kontaktade journalisten efter mordet och sa ”Einar är Tupac nu”.

https://www.svd.se/einar-drogs-djupare-in-i-alltihop
...
Det är betalvägg på SVD - Man kanske inte får citera? Men kanske någon vänlig själ kan berätta ifall där framkommer något nytt?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-31 kl. 15:08.
Citera
2021-10-31, 15:03
Medlem
Citat:
Slänger in lite citat från en artikel i SvD skriven av Emil Arvidson som kanske kan vara av intresse:

Vidare påpekar källan att man gör egna utredningar i den kriminella världen eftersom man inte litar på medias rapporteringar. Han säger också att man inte alltid respekterar vad rapparna säger i en låt, men man tar dem ändå på orden. Källan kontaktade journalisten efter mordet och sa ”Einar är Tupac nu”.

https://www.svd.se/einar-drogs-djupare-in-i-alltihop

Är det någon som orkar knåpa ihop en tidslinje för alla händelser? Skulle vara guld värt.

Edit: Anmäl alla offtopic-inlägg.

Hade ju varit bra om du inte postade artiklar som ligger bakom betalvägg...... eller upplyser om det.
Citera
2021-10-31, 15:06
Medlem
Citat:

Citat:
– Einár kommer dö.
Det var en förmiddag tidigt i våras. Personen jag talade med lät upprörd.
– Det är så onödigt. Han har skapat en riktigt tydlig konflikt. Nu har han inget skydd längre.

Intressant, tack!

Fanns det något sammanhang beskrivet i artikeln ang. denna "tydliga konflikt"?

En person som skrev i tråden, Han Som Skrev Med Stor Bokstav, påstod faktiskt att Einar hade skapat konflikter höger och vänster i Stockholm. Att de äldre hade tröttnat...
Citera
2021-10-31, 15:08
Medlem
Citat:
1. Vad menar du med skottsalvan? 30 sek? Då sköt dom alltså inte springades efter Einar?

Hur många skott avlossades egentligen?

2. Det är min teori. Att de som låg bakom det här mordet visste var Einar brukade vara och spanade på honom.

Att hänga med de personerna som Einar gjorde riskerade mycket och var som att goa sig själv.

Enligt vittnet som spelade in skottlossningen med telefonen var det först 3 skott, sen 30 sek. paus, sen 3 skott till. Detta har sedan reviderats till att c:a 10 skott avlossades totalt. Jag tror inte de sköt springandes efter Einar, utan att de stod stilla och sköt när A & D & E kom ut från förrådet, sedan sprang Einar och A & D åt olika håll och mördarna följde efter Einar till porten och sedan avrättade honom.
Då blir ju frågan: Hur kunde de veta att Einar skulle springa mot porten? Var det bara han som var måltavla?
Citera
2021-10-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Jag postade förut, luskade runt och hittade en bild på IG, föreställandes (vad jag tror) är cykelrummet. *Om* det är så att polis inte städat upp och låtit detta vara, så talar det för att han vart träffad redan där.

https://ibb.co/0rCNdnN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in