2021-10-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Så Dumle knivar någon i det egna sällskapet pga skitsak, det ska hämnas? Först Sätra sen Hammarby. Låter rimligt.
Fattar inte vem höggs. Ngn från hh men man grep adel dumle och einar för det. Adel som är med hh ?

Äre bara jag som måste läsa texten nedan till för att förstå vad dumle säger. 😂
Citera
2021-10-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Så Dumle knivar någon i det egna sällskapet pga skitsak, det ska hämnas? Först Sätra sen Hammarby. Låter rimligt.

Tja, varför inte? Verkligheten behöver inte vara svårare än så. Fast här inne verkar folk ha på sig foliehattar större än parasoller.
Citera
2021-10-30, 23:12
Medlem
Fortfarande ingen film som läckt ut, eller?
Citera
2021-10-30, 23:13
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Akalla vet jag att det sägs att det var Yohanes som sköt mot Adel och Dumle och blev skjuten I munnen i Akalla för att han inte skulle gola att han sköt på Dumles uppdrag. När Einar fick veta att Dumle och Abel blivit utsatta för en skottlossning så fick de gömma sig hos Einar.

Dumle ska ha bett Yohanes att låtsas skjuta på honom och Abel för att Einar skulle tro på att de var ute efter honom för knivhuggen.

Men att Dumle egentligen kontaktade Havals killar när han sedan träffade Einar och berättade var Einar befann sig. Abel ska inte ha vetat något om att Dumle spelade dubbelt. Men det är vad jag fått höra.

Younes lär inte kunna prata mer om inte en tandläkare fixar till hans käft. Men allt detta är bara rykten och kan inte tas för intäkt för en sanning.

Det jag lagt ihop var att det verkade hänga ihop Akalla skjutningen och Einár mordet men hur visste jag inte...

Men detta låter ju som ett troligt scenario. Var det meningen att J skulle död? eller bara en varning / försiktighet åtgärd att skjuta av honom tungan...
Citera
2021-10-30, 23:22
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt Expressen var det Husbymannen själv som skrev. Märkligt som sagt. En möjlig förklaring är att han trodde att han skulle dö, och ville peka ut dem som han trodde låg bakom. Men det verkar ju mer som en dålig deckare.

Inte dumt låter som troligaste förklaring hittills som sagt säker svårt att avgöra hur allvarligt skadad man är när blodet pumpar ut ur nacke/hals...

Och då borde det stå angriparens namn / grupp i blodet och eventuellt döda eller något liknande innan med tanke stämpling till mord...
Senast redigerad av mastarn 2021-10-30 kl. 23:29.
Citera
2021-10-30, 23:26
Medlem
varför pratas det inte mera om dom 2 rapparna från märsta som tydligen umgicks med einar tidigare samma dag som han dog på? kanske har jag missat det men jag har inte sätt mer än kanske 2-3 inlägg där dom nämns

OT: uppenbarligen känsligt när man nämner att tråden är bevakad.
Citera
2021-10-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Akalla vet jag att det sägs att det var Yohanes som sköt mot Adel och Dumle och blev skjuten I munnen i Akalla för att han inte skulle gola att han sköt på Dumles uppdrag. När Einar fick veta att Dumle och Abel blivit utsatta för en skottlossning så fick de gömma sig hos Einar.

Dumle ska ha bett Yohanes att låtsas skjuta på honom och Abel för att Einar skulle tro på att de var ute efter honom för knivhuggen.

Men att Dumle egentligen kontaktade Havals killar när han sedan träffade Einar och berättade var Einar befann sig. Abel ska inte ha vetat något om att Dumle spelade dubbelt. Men det är vad jag fått höra.

Younes lär inte kunna prata mer om inte en tandläkare fixar till hans käft. Men allt detta är bara rykten och kan inte tas för intäkt för en sanning.

Okej, om detta stämmer så är han nyckeln till framgång! Har för mig att jag läste något om att han just var "talbar" i någon artikel (sen kanske han inte behöver vara talbar eftersom de flesta kan kommunicera genom skrift)...

Då är teorin att ena sidan efter Nosh & Chow-bråket gett något typ av ultimatum mot Dumle och Co.

Inte helt otroligt va?.. Typ: "Ge oss Nisse så får du leva". Iscensätter sen skjutningen för att få träffa Nisse och diskutera detta / goa.

Det har stått lite här och var att det var en "svart hand" som knivade Leis på Nosh & Chow – men det kanske bara är "trådsanningar"?

Finns svarta handskar så klart, men vi kan väl ändå konstatera att Dumle ivf. inte är svart.
Citera
2021-10-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Det jag lagt ihop var att det verkade hänga ihop Akalla skjutningen och Einár mordet men hur visste jag inte...

Men detta låter ju som ett troligt scenario. Var det meningen att J skulle död? eller bara en varning / försiktighet åtgärd att skjuta av honom tungan...

Tror det var en varning. Men lite väl grymt för han gjorde ju bara det Dumle sagt till honom att göra.
Citera
2021-10-30, 23:30
Medlem
Men Yohanes Ephrem tillhör väl lejonen i Hässelby, lite förvånade att han skulle skjutas i Akalla.
Citera
2021-10-30, 23:31
Medlem
Det är många rykten men självklart måste Dumle veta vilka som sköt.
Citera
2021-10-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle
varför pratas det inte mera om dom 2 rapparna från märsta som tydligen umgicks med einar tidigare samma dag som han dog på? kanske har jag missat det men jag har inte sätt mer än kanske 2-3 inlägg där dom nämns

OT: uppenbarligen känsligt när man nämner att tråden är bevakad.

Ja nu vart det lite tyst, men de två är inte alls lika intressanta som Adel och Dumle som ändå var på plats och kanske goade Nisse till sin död. Dessa andra rappare ha väl heller inte varit i lika känsliga situationer som Nisse + A och D.
Citera
2021-10-30, 23:50
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
Kvällens tips: Mobilperson skjuten.

Tog lång tid isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto