2021-10-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
De hatade inte varandra, men hela hans relation till Dalen gick i stöpet tillsammans med SSTV och allting. Manolo beklagade även hela situationen när han la ut efter Einars död

Varför dissade han då Einar i en låt från Juli i år?
Citera
2021-10-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Bästa teorin hittills. Men Ad*l är inte HH. Var bara vän med dem. HH är inte involverade...

Nej nej, menade inte att Ad#l var en HH, utan att de var ”polare” men att det efter Kard* blev en klyfta mellan HH (internt och kurderna. Så om HH inte är involverade, vilka skulle det då vara?
Citera
2021-10-31, 13:32
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XFelleX
En blandning mellan mycket adrenalin, unga oerfarna skyttar samt en rörlig måltavla.
Tror knappast du hade gjort ett bättre jobb själv, eller att du ens hållit i en pistol för den delen heller.
Luffare.
Jätte coolt att ha hållit i en pistol.
Nu var det ju dock skyttarnas uppdrag att skjuta Nisse, så att jämföra deras skicklighet med någon FB-användare är bara löjligt.

Är du yrkeskriminell som har som uppdrag att skjuta någon så kanske man förväntar sig att dom ska kunna skjuta någon utan att behöva avlossa 10 skott.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-31 kl. 13:34.
Citera
2021-10-31, 13:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Om vi ska utgå från att allt som tidningarna går ut med är falskt, så kommer vi inte någonstans. Med det resonemanget kan vi inte ens vara säkra på att Dumle var med under skjutningen. Så jag föreslår att vi utgår från informationen som tidningarna gett oss oavsett om du tycker att det låter som en deckare.

Hur ska jag kunna förklara hur det var? Jag var inte där. Jag utgår som sagt från det som står i tidningen - dvs Husbymannen blev knivhuggen och skrev sedan ett dödshot i sitt blod. Polisen har upprättat en anmälan mot Husbymannen och brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.

Anmälan gäller alltså stämpling till mord och inget annat! Stämpling till mord är INTE samma sak som anstiftan till mord. Stämpling är försök till anstiftan. Du rör ihop det och sprider felaktiga uppgifter.

Det finns ingenting som stöder din tes om att tidningen har förväxlat Husbymannen med Einar, och därför är det onödigt att spekulera om det. Du rör bara till det ytterligare. Nu håller vi oss till fakta och går vidare.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodshot-skrevs-i-blod-fore-mordet-pa-einar/
Du blandar ihop fakta med "källor till Expressen". Det var tex inte fakta att en person erkänt mordet

Du har rätt, det rörde sig om stämpling. Tack för korrigeringen!

Nej, jag tänker inte hålla mig till dina "fakta". Du går helt uppenbart inte vidare heller. Vad som hindrar dig är otydligt.

Jag, liksom många i tråden, vill veta vad som hände på N&C. Eftersom fakta saknas behövs hypoteser som kan bekräftas eller dementeras.

Jag kommer inte att besvara vidare diskussion från dig. Vill du hellre diskutera hur diskussioner ska se ut än du vill diskutera mordet finns andra trådar.
Citera
2021-10-31, 13:35
Medlem
Zzzzorrros avatar
Dumle pratar i sin intervju om att ingen minns ändå dom döda efter någon månad. Sen pressas han av journalisten att medge (på mycket falskt och genomskinligt sätt) att så klart "deras egna" döda har alltid plats i hans hjärta.

Det säger en del om hur lätt det har varit för han goa Nisse. Han gjorde misstaget att tro Einars död skulle glömmas lika fort bort som ghettobarnen.

Ni är ute och cyklar om vad det gäller mesta, speciellt att underskatta söder om söderbarnen. Ingen gruppering nämnd ingen glömd.

Det är klart att aina planterar ut rykten via media för kolla reaktionerna på de dom har span på, t ex "den borttappade mobilen". Största sannolikhet skitsnack men dom vill kolla hur folk dom har övervakning reagerar.

Lång historia kort,
Sista tiden i livet hade Einar bad standing i hela Stockholm. Hans beskyddare i Västerås satt. Då deras allierade i Stockholm såg till lura in han i trygghet sen beckna hans röv.

(Ledtråd):
It's a dirty game down i dirty dirty south!
Citera
2021-10-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nej nej, menade inte att Ad#l var en HH, utan att de var ”polare” men att det efter Kard* blev en klyfta mellan HH (internt och kurderna. Så om HH inte är involverade, vilka skulle det då vara?

Husby är inte ba HH. Alla var "vänner" innan, nu är det en klyfta
Citera
2021-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Ardy känd som Neger Adde på 90 talet var Sasha boxarens hund sedan hoppade han till Luis från Rissne. Han är bra vän med Modo från Dalen och tönten Manolo som skal vara Modos kusin och son till Essa Salah fd Chosen Ones ledare. Det kan finns ett motiv att mörda Einar från den här sidan.
Isåfall är Rissne barnen eller FLG dom som tagit kontraktet.

Ja, det kan ju oxå förklara skotten mot studion. De är väl inte så förtjusta i Dumle heller.
Citera
2021-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ardy känd som Neger Adde på 90 talet var Sasha boxarens hund sedan hoppade han till Luis från Rissne. Han är bra vän med Modo från Dalen och tönten Manolo som skal vara Modos kusin och son till Essa Salah fd Chosen Ones ledare. Det kan finns ett motiv att mörda Einar från den här sidan.
Isåfall är Rissne barnen eller FLG dom som tagit kontraktet.

Tack för info! Det låter som att Ardy är ganska "gammal" (för denna bransch). Är han fortfarande aktiv tror du? Vad säger du om Dumle-kopplingen?
Ja om man inte såg Manolo skulle man tänka att lillgrabben är ju duktig (för ett barn).
Citera
2021-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tack för info! Det låter som att Ardy är ganska "gammal" (för denna bransch). Är han fortfarande aktiv tror du? Vad säger du om Dumle-kopplingen?
Ja om man inte såg Manolo skulle man tänka att lillgrabben är ju duktig (för ett barn).
Ardy är fortfrande kopplad till Rissne. Rissne har tagit betalt från folk för att mörda Sebastian från DP. Så tror inte Dumle är kopplad till Dalen Vårby eller Rissne.
Citera
2021-10-31, 13:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Han kanske skrev "1 kanin till den som klipper Einar"? Förmodligen kortare uttryckt dårå.

Det är svårare än vad det ser ut på film. Tänk dig stressen.
När jag läste på nu fick jag reda på att anstiftan till mord blir det om mordet genomförts, stämpling om det inte genomförts.

Enligt Expressens källa var hotet i blodet inte riktat mot Einar.
Citera
2021-10-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jätte coolt att ha hållit i en pistol.
Nu var det ju dock skyttarnas uppdrag att skjuta Nisse, så att jämföra deras skicklighet med någon FB-användare är bara löjligt.

Är du yrkeskriminell som har som uppdrag att skjuta någon så kanske man förväntar sig att dom ska kunna skjuta någon utan att behöva avlossa 10 skott.
20% träffade skott är helt okej för två nervösa, oerfarna tonåringar med en rörlig måltavla.
Mordet utfördes av två amatörer och jag skulle vilja pantsätta min vänstra pungkula på att det var deras första klipp.
Citera
2021-10-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ardy är fortfrande kopplad till Rissne. Rissne har tagit betalt från folk för att mörda Sebastian från DP. Så tror inte Dumle är kopplad till Dalen Vårby eller Rissne.
När man läser FUP:en till Rozh mord så verkar det som att han är kopplad till Rissnenätverket. Rozh anhöriga säger att Rissnenätverket låg bakom mordet, då de trodde att Rozh skulle hämnas på sin bror (dels pga sina låttexter) och att Dumle var den som goade.

Enligt mig, utan inside info, känns det som starkaste teorin eftersom den har en del liknelser med Rozh mord. Om det dessutom stämmer att Einar låg bakom Havals bror, så är det inte orimligt att anta att Einar ville ha än mer "revansch". Rissnenätverket var ju väldigt delaktiga efter kidnappningen, ville bli hans manager och skulle få 300k om de får honom att betala till Vårby.

Det som talar emot detta är väl att ledarfigurerna verkar sitta inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in