2021-10-31, 13:50
Medlem
Den här intervjun med Dumle, finns den fortfarande att se någonstans?
Citera
2021-10-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad kan du förvänta dig av två springpojkar som är under 18 år? (Mest troligen under 18 år pga att dom "bara" riskerar 4 år på LSU-hem)

Yes okey, men 10 skott är fan mkt ändå men jag fattar.
Citera
2021-10-31, 13:53
Bannlyst
Finns det eller finns det inte en film?
Citera
2021-10-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XFelleX
En blandning mellan mycket adrenalin, unga oerfarna skyttar samt en rörlig måltavla.
Tror knappast du hade gjort ett bättre jobb själv, eller att du ens hållit i en pistol för den delen heller.
Luffare.

Jag förstår att det är mycket adrenalin etc men ändå. 10 skott är fan mkt ändå. Haha "luffare" tack för den när jag ifrågasätter amatörer som som skjuter vilt i samhället som kan träffa oss "vanliga" medborgare.
Citera
2021-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
Jag fattar inte. Vad är det för jäkla värdelösa skyttar som utför dessa skjutningar? Hur kan man skjuta 10 skott och 2 st som träffar?

Eftersom de anlitar de unga som inte kan få långa straff för sådana uppdrag så är det naturligt att de inte är rutinerade. De skjuter mot en springande person - inte på en måltavla. De är stressade, adrenalinpåslag får man anta, ev tabletter för att lugna nerverna. Kanske första gången de skjuter mot en levande människa? En människa de kände till som artist och kanske även (fd) vän eller åtminstone bekant.
Samtidigt försöker de kanske ha koll efter polis och vittnen. De vill komma därifrån snabbt. Jag tycker inte det är konstigt alls. Det kan vara småkids vi pratar om.

Eftersom vapnen är olagliga så föreställer jag mig att de inte har jättemycket tillfälle att övningsskjuta. De bor ju i Sthlmsförort - inte mitt ute i Norrlands skogar. De har inte gjort militärtjänst och är ej med i skytteklubb eller jagar.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-31 kl. 13:58.
Citera
2021-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den här intervjun med Dumle, finns den fortfarande att se någonstans?

Expressen har släppt betalväggen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...lk-maste-bort/
Citera
2021-10-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Eftersom de anlitar de unga som inte kan få långa straff för sådana uppdrag så är det naturligt att de inte är rutinerade. De skjuter mot en springande person - inte på en måltavla. De är stressade, adrenalinpåslag för man anta, tabletter för att lugna nerverna. Kanske första gången de skjuter mot en levande människa. En människa de kände till som artist och kanske även (fd) vän eller åtminstone bekant.
Samtidigt försöker de kanske ha koll efter polis och vittnen. De vill komma därifrån snabbt. Jag tycker inte det är konstigt alls. Det kan vara småkids vi pratar om.

Eftersom vapnen är olagliga så föreställer jag mig att de inte har jättemycket tillfälle att övningsskjuta. De bor ju i Sthlmsförorter - inte mitt ute i Norrlands skogar. De har inte gjort militärtjänst och är ej med i skytteklubb eller jagar.

Yes okey förstår! Tack för utförligt svar
Citera
2021-10-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Eftersom de anlitar de unga som inte kan få långa straff för sådana uppdrag så är det naturligt att de inte är rutinerade. De skjuter mot en springande person - inte på en måltavla. De är stressade, adrenalinpåslag för man anta, tabletter för att lugna nerverna. Kanske första gången de skjuter mot en levande människa. En människa de kände till som artist och kanske även (fd) vän eller åtminstone bekant.

Eftersom vapnen är olagliga så föreställer jag mig att de inte har jättemycket tillfälle att övningsskjuta. De bor ju i Sthlmsförorter - inte mitt ute i Norrlands skogar. De har inte gjort militärtjänst och är ej med i skytteklubb eller jagar.

Om vi nu antar att skyttarna är oerfarna, så är ju teorin att Dumle skulle goat Einar osannolik. De kunde ju likaväl ha träffat honom eller Adel istället.
Citera
2021-10-31, 13:58
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Han kanske skrev "1 kanin till den som klipper Einar"? Förmodligen kortare uttryckt dårå.

Fortfarande Stämplingen till mord gällde inte Einar...
Citera
2021-10-31, 14:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
När man läser FUP:en till Rozh mord så verkar det som att han är kopplad till Rissnenätverket. Rozh anhöriga säger att Rissnenätverket låg bakom mordet, då de trodde att Rozh skulle hämnas på sin bror (dels pga sina låttexter) och att Dumle var den som goade.

Enligt mig, utan inside info, känns det som starkaste teorin eftersom den har en del liknelser med Rozh mord. Om det dessutom stämmer att Einar låg bakom Havals bror, så är det inte orimligt att anta att Einar ville ha än mer "revansch". Rissnenätverket var ju väldigt delaktiga efter kidnappningen, ville bli hans manager och skulle få 300k om de får honom att betala till Vårby.

Det som talar emot detta är väl att ledarfigurerna verkar sitta inne?
Hur skulle de här människorna kopplas till N&C samt händelserna där?
Citera
2021-10-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Om vi nu antar att skyttarna är oerfarna, så är ju teorin att Dumle skulle goat Einar osannolik. De kunde ju likaväl ha träffat honom eller Adel istället.

Det händer att fel person träffas, sådana risker tas uppenbarligen. Men om de sprang åt olika håll är kanske inte risken lika stor. Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro om Dumle och allt.

Sen vet jag förstås inte hur erfarna just dessa killar är, men det typiska är att de är tonåringar - inte en professionell hit man inhyrd från utlandet eller en 30-åring med militärvana.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-31 kl. 14:07.
Citera
2021-10-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Låter inte alls osannolikt, snyggt analyserat.
Dumlee får mycket skit i denna tråd, vilket är befogat, men Adel kan vara minst lika inblandad, om inte mer.

Tyvärr kommer Adel ha det stabilt om han hamnar på Kumla, tillskillnad från Dumlee som kommer bli knullad på kåken med tanke på hans historia av våldtäkt.
Lol dumle har ju suttit inne förut men ingen verkar ha "knullat honom" och nästan alla i sthlm lär ju veta vad han är dömd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in