2021-10-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tror knappast att Zimma och Slice skulle acceptera en så låg summa med tanke på Einars budget.

Tror närmare kaninen.

Någon som vet hur mycket Nils Grönberg var god för?

Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaaa
Jo, han var rik. Kolla hur mycket han tjänade vitt via sitt bolag. Han rappar själv att han gjorde 17 miljoner ifjol, dessutom måste han också ha gjort en hel del svart dessutom. En halv miljon är inte så värst mycket för honom för en sån grej.

Det mest logiska är att hh INTE ger rabatt utan att man tar ett högre pris pga risken för att det ska slå tillbaka mot hh men också för att Einar är kändis och hade cash.
Han fick inte 17 mill i fickan, folk ska betalas producenter osv. Och de hans morsa som har alla hans pengar. När han blev kidnappad skrev han till sin mamma ”har vi råd/kan hi köpa en ny klocka till mig?” (Från FUP)

Så tror inte han bett morsan ”kan vi ta ut 1 miljon ska ge till husbys hyenor dom ska döda dara åt mig”

Tror mer ”kan jag få 250k ska betala för skydd” är mkkkkt mer rimligt. Och det fanns ingen risk med att HH skulle få tbx på sig, o Dara va jätte enkel hit för dom han va i Kista de kunde inte bli enklare (kardo kanske va enklare men han e större chans slå tbx) inte ens om karod hyenorna brydde sig och kardo är vän med Adel, Amir kurda osv vilket gjorde att somalierna o araberna i husby nu splittrades. HH har fleeera sicarios nu så dom tar gärna på sig mord tror jag. Iaf så är 1 miljon eller halv miljon inte en logisk summa för Dara. Einar hade kunnat betala 1 miljon isf för o få Haval död i fängelset bara
Citera
2021-10-31, 13:15
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tråden står still därför att fakta inte tillkommer. Händelsen på N&C är avgörande eftersom hotbilden mot NG ökade då.

Att Leis skrev ett hot i sitt eget blod låter som en dålig deckare. Dessutom går saken då inte ihop, men du kanske kan förklara hur det var så att vi slipper spekulera?

Varför ökade hotbilden mot NG efter den kvällen, och mot vem hade Leis riktat ett hot enligt dig?

Anmälan mot Leis var dessutom anstiftan till mord, medan uppgiften om skriften i blodet säger att där stod ett hot. Dvs i egentlig mening två olika saker.
Om vi ska utgå från att allt som tidningarna går ut med är falskt, så kommer vi inte någonstans. Med det resonemanget kan vi inte ens vara säkra på att Dumle var med under skjutningen. Så jag föreslår att vi utgår från informationen som tidningarna gett oss oavsett om du tycker att det låter som en deckare.

Hur ska jag kunna förklara hur det var? Jag var inte där. Jag utgår som sagt från det som står i tidningen - dvs Husbymannen blev knivhuggen och skrev sedan ett dödshot i sitt blod. Polisen har upprättat en anmälan mot Husbymannen och brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.

Anmälan gäller alltså stämpling till mord och inget annat! Stämpling till mord är INTE samma sak som anstiftan till mord. Stämpling är försök till anstiftan. Du rör ihop det och sprider felaktiga uppgifter.

Det finns ingenting som stöder din tes om att tidningen har förväxlat Husbymannen med Einar, och därför är det onödigt att spekulera om det. Du rör bara till det ytterligare. Nu håller vi oss till fakta och går vidare.
Citat:
Husbymannen blev skuren och han blödde ymnigt. Han fördes till sjukhus i ambulans och det konstaterades att han bland annat hade skador i nacken.
Efteråt sågs en stor blodpöl på Nosh and Chow.
I blodet noterade polisen också ett hotfullt meddelande.
Enligt Expressens uppgifter hade Husbymannen – som alltså också är en av de som punktmarkeras efter Einármordet – skrivit ett dödshot i blod.
Polisen reagerade på skriften och under natten upprättades en anmälan mot Husbymannen. Brottsrubriceringen på polisanmälan är ”stämpling till mord”.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...rdet-pa-einar/
Citera
2021-10-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Coolt att vara släkt när man kommer från olika sidor av Afrika.

Otroligt påstående
Alla dom e gambianer vad snackar du om
Citera
2021-10-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Någon som vet vilken typ av vapen som mördarna använt? Mördarna sköt minst 10 skott från två olika vapen

7.62 kaliber. Används i AK47 men också i pistoler som Tokarev. Ovanligt att pistoler har den kalibern.
Citera
2021-10-31, 13:19
Medlem
Sitter någon på filmerna? Jag behöver kolla en viktig detalj och de nuvarande med dålig kvalitét räcker inte.
Citera
2021-10-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Alla dom e gambianer vad snackar du om
Ardy känd som Neger Adde på 90 talet var Sasha boxarens hund sedan hoppade han till Luis från Rissne. Han är bra vän med Modo från Dalen och tönten Manolo som skal vara Modos kusin och son till Essa Salah fd Chosen Ones ledare. Det kan finns ett motiv att mörda Einar från den här sidan.
Isåfall är Rissne barnen eller FLG dom som tagit kontraktet.
Citera
2021-10-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Någon som vet vilken typ av vapen som mördarna använt? Mördarna sköt minst 10 skott från två olika vapen

Jag fattar inte. Vad är det för jäkla värdelösa skyttar som utför dessa skjutningar? Hur kan man skjuta 10 skott och 2 st som träffar?
Citera
2021-10-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så en teori jag har fastnat för, efter att ha läst i princip allt som skrivits i denna tråd (ren spekulation, ingen fakta), är att Vårby (eventuellt med Man*l*) beställt NGs mord från HH när Dree L*w satt häktad.

1. Efter Kard*s mord, skapas en klyfta i HH, samt Ad#l och hans kurder.

L#is hänger med Ad#l, duml#, Einar och co efter splittringen. Det blir bråk på N&C och hotbilden mot Einar ökas efter detta. (Var det en annan del av HH som bråkat med dem?).

2. Vårby vill visa att de menade allvar när de sa att Einar kommer fimpas om han inte betalar de 3 miljonerna som de krävde under kidnappningen. Vårby vet att det är en klyfta i Hh och väljer att utnyttja den genom att beställa Einars hit.

HH pressar Ad#l att goa Einar, innan de fimpar honom istället, just eftersom att de hänger. Exakt hur Duml# kommer in i bilden där vet jag inte, men har svårt att tro att råttan inte är inblandad.

Dree L*w sitter som sagt häktad och har ingen aning om vad som planeras & kan därför inte stoppa planerna på Einars mord.

Låter detta allt för långsökt? Förstår ju att det kanske bara är ren fantasi, och att JAG inte vet skit egentligen.

*=o
#=e

Bästa teorin hittills. Men Ad*l är inte HH. Var bara vän med dem. HH är inte involverade...
Citera
2021-10-31, 13:27
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
Jag fattar inte. Vad är det för jäkla värdelösa skyttar som utför dessa skjutningar? Hur kan man skjuta 10 skott och 2 st som träffar?
Vad kan du förvänta dig av två springpojkar som är under 18 år? (Mest troligen under 18 år pga att dom "bara" riskerar 4 år på LSU-hem)
Citera
2021-10-31, 13:28
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Anmälan gäller alltså stämpling till mord och inget annat! Stämpling till mord är INTE samma sak som anstiftan till mord. Stämpling är försök till anstiftan. Du rör ihop det och sprider felaktiga uppgifter.

Han kanske skrev "1 kanin till den som klipper Einar"? Förmodligen kortare uttryckt dårå.

Citat:

Det är svårare än vad det ser ut på film. Tänk dig stressen.
Senast redigerad av MakingteaattheBBC 2021-10-31 kl. 13:31.
Citera
2021-10-31, 13:28
Medlem
Citat:
En blandning mellan mycket adrenalin, unga oerfarna skyttar samt en rörlig måltavla.
Tror knappast du hade gjort ett bättre jobb själv, eller att du ens hållit i en pistol för den delen heller.
Luffare.
Citera
2021-10-31, 13:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så en teori jag har fastnat för, efter att ha läst i princip allt som skrivits i denna tråd (ren spekulation, ingen fakta), är att Vårby (eventuellt med Man*l*) beställt NGs mord från HH när Dree L*w satt häktad.

1. Efter Kard*s mord, skapas en klyfta i HH, samt Ad#l och hans kurder.

L#is hänger med Ad#l, duml#, Einar och co efter splittringen. Det blir bråk på N&C och hotbilden mot Einar ökas efter detta. (Var det en annan del av HH som bråkat med dem?).

2. Vårby vill visa att de menade allvar när de sa att Einar kommer fimpas om han inte betalar de 3 miljonerna som de krävde under kidnappningen. Vårby vet att det är en klyfta i Hh och väljer att utnyttja den genom att beställa Einars hit.

HH pressar Ad#l att goa Einar, innan de fimpar honom istället, just eftersom att de hänger. Exakt hur Duml# kommer in i bilden där vet jag inte, men har svårt att tro att råttan inte är inblandad.

Dree L*w sitter som sagt häktad och har ingen aning om vad som planeras & kan därför inte stoppa planerna på Einars mord.

Låter detta allt för långsökt? Förstår ju att det kanske bara är ren fantasi, och att JAG inte vet skit egentligen.

*=o
#=e
Låter inte alls osannolikt, snyggt analyserat.
Dumlee får mycket skit i denna tråd, vilket är befogat, men Adel kan vara minst lika inblandad, om inte mer.

Tyvärr kommer Adel ha det stabilt om han hamnar på Kumla, tillskillnad från Dumlee som kommer bli knullad på kåken med tanke på hans historia av våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in