2021-10-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack, det var intressant ur flera aspekter.

Så de här "ynglingarna" är som ett band bestående av diverse uteslutna (bannade) från flera olika delar av Stockholm? Har jag förstått rätt?

Finns det någon tydlig etnisk tillhörighet på gruppen, eller består den av löst sammansatt folk?
Dom hära är nära med han rapparen Manolo från Dalen och Greekazo från Åkermyntan.
Dom kan ha ett motiv att köra på Einar just för deras koppling till Dalennätverket.

Iallafall så är dom utkörda från Hässelby och Jakobsberg. Vet ej var dom håller hus.
Deras etniska tillhörighet varierar. Finns somalier, syrianer, Araber, mulatter, iranier osv.
Citera
2021-10-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Någon som vet vilken typ av vapen som mördarna använt? Mördarna sköt minst 10 skott från två olika vapen

Är väl nåt rostigt skit från balkan som vanligt.. inga sportskyttevapen precis. Mest otroligt att dom träffar något alls.
Citera
2021-10-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Det har inte varit bra sammanhållning i Dalen på många år, men om du tror att du kan skoja med folk därifrån utan att få ditt huvud öppnat så har du fel.

Det finns folk i den orten som är redo att ta liv, men gemenskapen är borta i Dalen så det är inte vem som helst som man hämnas för.
Det är inte killar som lägger ut sitt liv på sociala medier heller.
Ja, tuffa killarna från Sandsborg. Dom har satt skräck i Stockholmarnas hals 🤣
Hamko och hans bror 25 åringar skjuter mot 14 åring men lyckas inte avsluta honom. Där har du Dalen.
Citera
2021-10-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Nisse var i Dubai bara någon vecka innan han blev mördad.

Tack, han har nog varit där flera vändor. En Insta-händelse på hans konto visar hur han kör runt där för 29 veckor sedan.
Citera
2021-10-31, 10:24
Medlem
Ni som skriver ”varför skulle Dumle goa Nisse, han hade haft mycket mer nytta av honom om han var vid liv”,
tycker ni att Dumle verkar vara en rationellt handlande, logiskt tänkande, intelligent varelse? Verkar långsiktigt tänkande vara hans paradgren?

Jag vet inte om Dumle goat (även om jag håller det för sannolikt i skrivande stund), men att helt utesluta att han skulle gjort det för att han behövde Nisse i livet för att underbygga sin karriär är inskränkt.
Det kan ha handlat om avundsjuka, pengar, att han inte hade mycket till val, att han såg sin chans att få sina 15 minutes of fame/få sitta i morgonsoffan/tjäna pengar på en hyllningslåt o.s.v.

Hade det smartaste i Dumles fall varit att ha kvar Nisse i livet? Ja. Verkar Dumle smart? Nej.
Citera
2021-10-31, 10:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Dom hära är nära med han rapparen Manolo från Dalen och Greekazo från Åkermyntan.
Dom kan ha ett motiv att köra på Einar just för deras koppling till Dalennätverket.

Iallafall så är dom utkörda från Hässelby och Jakobsberg. Vet ej var dom håller hus.
Deras etniska tillhörighet varierar. Finns somalier, syrianer, Araber, mulatter, iranier osv.
Kan man säga att även Einar var "en bannad", jag tänker då på bannad från Dalen?
Citera
2021-10-31, 10:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kan det vara så enkelt att det är Shottaz som utfört detta som hämnd mot DP?

Dumle skyter ju om hur många de tagit från deras sida. Antar att de vill ha hämnd. Och att plocka Nisse slår väl rätt hårt ekonomiskt.

Poliser här i tråden, kan ni inte bjussa på infon om vad som stod i blodpölen på N&C? Finns väl inget större värde i att hålla inne den informationen.
Vi i tråden är utlovade mer information när 2 st väl är gripna.
Citera
2021-10-31, 11:01
Medlem
Min gissning ligger hos HH. Dree Low var vän med Nisse och satt häktad när han blev klippt och kunde inget göra.
Citera
2021-10-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är missvisande när folk skriver "Vårby/Dalen" som om de hängde ihop och pratar om att Haval skulle ingå i Vårby för det är skitsnack. Däremot har många gäng kontakter med varandra och samarbetar. Kidnappningen genomföredes av Vårby men det fick hjälp av Yasin och Haval (som inte är med där) till att goa Einar. I detta mord är det inte osannolikt att olika grupperingar samarbetat. Dessa nya uppgifter är intressanta men ändrar inte på det jag sa först. Varför håller du på med ögonbrynen?

Det är inte så deep kompis, det är bara en smiley.
Menar inte på att de hänger ihop, utan använder / för att jag är lat och inte orkade använda ”och”.

Intressant är det verkligen, men frågan är ju om det är en trådsanning eller ”fakta”. Det är ju frustrerande att bara ha spekulationer och ”fakta” från personer som säger sig veta mera för att de är ”gatan”.
Citera
2021-10-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Min gissning ligger hos HH. Dree Low var vän med Nisse och satt häktad när han blev klippt och kunde inget göra.

Tror också att det är hyenorna som utfört det, men bara en teori.
Skulle motivet vara satt i sten tror jag att det hade varit mycket enklare att få klarhet i allt
Citera
2021-10-31, 11:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det är inte så deep kompis, det är bara en smiley.
Menar inte på att de hänger ihop, utan använder / för att jag är lat och inte orkade använda ”och”.

Intressant är det verkligen, men frågan är ju om det är en trådsanning eller ”fakta”. Det är ju frustrerande att bara ha spekulationer och ”fakta” från personer som säger sig veta mera för att de är ”gatan”.
Tyvärr är knappast heller information i MSM fakta, utan det är "källor" som planterar saker. Till det kommer att MSM missförstår ibland.

Om vi ändå utgår ifrån att följande stämmer från N&C;
- Leis blev knivhuggen och blödde ymnigt.
- Leis skrev ett hot i sitt eget blod.
- Hotet var inte riktat mot Nils.
- Nils och någon mer anhölls, men friades från misstanke strax därefter.
- Hotbilden mot Nils växte där efter.
- Leis anmäls för anstiftan till mord.

Vad kan ha hänt på N&C?
Citera
2021-10-31, 11:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tyvärr är knappast heller information i MSM fakta, utan det är "källor" som planterar saker. Till det kommer att MSM missförstår ibland.

Om vi ändå utgår ifrån att följande stämmer från N&C;
- Leis blev knivhuggen och blödde ymnigt.
- Leis skrev ett hot i sitt eget blod.
- Hotet var inte riktat mot Nils.
- Nils och någon mer anhölls, men friades från misstanke strax därefter.
- Hotbilden mot Nils växte där efter.
- Leis anmäls för anstiftan till mord.

Vad kan ha hänt på N&C?
Tycker även det är relevant i sammanhanget att förstå om det var Adel eller Dumle som var i studion i Sätra när det sköts mot den.
Uppenbarligen har media insiderinformation då de skriver att den som besköts i Sätra sa till Einar i telefon att jag vet vem, och du vet vem det är som sköt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in