2021-10-31, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Att du fortsätter prata utan vetskap fascinerar mig. Det har funnits en pott i snart halvår på honom. Har du haft en krypterad lur får jag fråga? Med kontakter med de olika nätverken? Har du nån gång fått en bild på en person i den med ett pris under från beställare? Vet du hur saker går till på riktigt? Har du ens ägt en sky, encro?

Varför skyttarna tog jobbet beror på en personlig grej mellan dom och Nisse som lett till att dom såg sin chans att få bort han och samtidigt casha in. Dalen/Skarpnäck/Bagis har inga skyttar. Hur kommet det sig att ingen har hämnats Paki? Chapo, deras egen kille klippte honom, alla sörjer som fan men ingen har hämnata honom trots allmän vetskap om var han hängt efter han försvann från Dalen. Det är riktiga drängorter utan kapabla människor.

Din kunskap är inte tillräckligt stor för att du ska kunna dumförklara mig härinne.

Detta mord har inget med Dara att göra och ingen kommer hämnas Dara nu heller för Nisse är redan död.
Korrekt. Dalen,Skarpnäck och Bagis är drängorter utan någon kapacitet. Jag tror dom har betalat Västerort eller Vårby.
Citera
2021-10-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Einar beställde mordet på dachri. Einar blev klippt av havals underhuggare. CASE CLOSED. Ni kan låsa tråden nu. Har även kontaktat polisen om detta.

Haha skön du e, är ju samma teori som nämns första dagen i denna tråd.
Citera
2021-10-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Att nisse är beställare bakom mordet på Dara är 100% fakta. Har man inte förstått det kommer man inte förstå nånting annat i hela denna soppa heller.

Om de e 100% fakta att E låg bakom beställningen på D så är de ju inte helt knas att folk tror att H har med mordet på E att göra. För helt ärligt, kollar man på allt runt omkring så är det som ligger närmast att tro.

Sen om mordet på D inte har nånting med detta att göra så spelar det ju ingen roll vad man tror om inblandningen av E i den saken.. är ju helt oväsentligt i detta så fall. 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-10-31, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kopierar in en konversation i tråden;

"
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Någon som vet vad den här låten heter? Tydligen det är hans "mördare" i videon.

https://streamable.com/1svtcr

Den som rappar i låten heter Benjigold. Han är från Jakobsberg och tillhör en klick unga folk som hänger mycket i Hässelby och har nära band till yngre somalier i Vårby...

Däremot behöver dessa ej vara mördarna. Videon kan vara gammal det är egentligen ingen som vet."

Några andra användare skrev;
"1.cuz är inte gata men dree low är med i hh de är kapabla till o hämnas"
"Bror 1.cuz e gata han va med i Lejonen nu han e Topp dog i hässelby"

Sedan talas om ett äldre gäng i Hässelby, samt en splittring inom Husbys Hyenor pga mordet på en Kudos (eller liknande).

Lite om "lejonen" och konflikter i västerort;

https://blog.zaramis.se/2018/04/01/gangland-stockholm-hasselby-och-vallingby/
BenjiGolds liga "MoneyWay" är så vitt jag vet både bannade från Jakan och Hässelby av två olika konstellationer.
Så det är fel att benämna dom som representanter för Jakobsberg och Hässelby.
Denna Bannade liga består av yngre som är i sin tur bannade från olika stadsdelar i Stockholm. Deras ledare Shahap blev ju klippt.
Citera
2021-10-31, 09:42
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Haha skön du e, är ju samma teori som nämns första dagen i denna tråd.
Dachri betyder kuk också vad svamlar han om?
Citera
2021-10-31, 09:45
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
BenjiGolds liga "MoneyWay" är så vitt jag vet både bannade från Jakan och Hässelby av två olika konstellationer.
Denna Bannade liga består av yngre som är i sin tur bannade från olika stadsdelar i Stockholm. Deras ledare Shahap blev ju klippt.
Samma som ibland skrivs med två andra kombinationer, inte bara MoneyWay även MoneyBlock och MoneyTeam, dvs TMT och T3?
Växte dom när FLG/DP häktades?
Senast redigerad av becko 2021-10-31 kl. 09:55.
Citera
2021-10-31, 09:47
Medlem
Att tråden svamlar är delvis för att vissa konstaterar ”sanningar” (ex. A..69) med flera som gör att det följs upp med en massa följdfrågor och teorier.

Hur som. Brottet borde ha större chans att kunna klaras upp via:

1. DNA m.m från den upphittade telefonen plus topsning.
2. Dumle, han sa enl. vittnen över telefon till Nisse (enl. Medierna) att han vet vem som sköt, och kommer avslöja det i sin nästkommande låt. Bra sales man ändå måste jag ge våldtäktsmannen.
3. Yohanes (om detta stämmer) som blev skjuten i ansiktet i Akalla. Ryktas ha någon typ av inblandning.

Lite oroväckande däremot att det känns lite som att det står stilla nu. Varken telefon, Dumle eller Akalla-killen kanske har gett någonting.

Det finns däremot en grej forfarande som jag är nyfiken på, hur visste Anchronix69 att Nisse fått spö av ett gäng från Malmö under sin vistelse i Dubai, när han var där med Tati – enl. A..69. (Kan det vara Los Suecos? När var Nisse i Dubai?)

Är det många som vet detta i Stockholm eller? Malmögänget är ju från Malmö och Tati från GBG. Borde hållits tyst om detta eller avfärdats som rykte i Stockholm annars.
Citera
2021-10-31, 09:48
Medlem
Zvazis avatar
Någon som vet vilken typ av vapen som mördarna använt? Mördarna sköt minst 10 skott från två olika vapen
Citera
2021-10-31, 09:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Tack, det var intressant ur flera aspekter.

Så de här "ynglingarna" är som ett band bestående av diverse uteslutna (bannade) från flera olika delar av Stockholm? Har jag förstått rätt?

Finns det någon tydlig etnisk tillhörighet på gruppen, eller består den av löst sammansatt folk?
Citera
2021-10-31, 09:54
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Att tråden svamlar är delvis för att vissa konstaterar ”sanningar” (ex. A..69) med flera som gör att det följs upp med en massa följdfrågor och teorier.

Hur som. Brottet borde ha större chans att kunna klaras upp via:

1. DNA m.m från den upphittade telefonen plus topsning.
2. Dumle, han sa enl. vittnen över telefon till Nisse (enl. Medierna) att han vet vem som sköt, och kommer avslöja det i sin nästkommande låt. Bra sales man ändå måste jag ge våldtäktsmannen.
3. Yohanes (om detta stämmer) som blev skjuten i ansiktet i Akalla. Ryktas ha någon typ av inblandning.

Lite oroväckande däremot att det känns lite som att det står stilla nu. Varken telefon, Dumle eller Akalla-killen kanske har gett någonting.

Det finns däremot en grej forfarande som jag är nyfiken på, hur visste Anchronix69 att Nisse fått spö av ett gäng från Malmö under sin vistelse i Dubai, när han var där med Tati – enl. A..69. (Kan det vara Los Suecos? När var Nisse i Dubai?)

Är det många som vet detta i Stockholm eller? Malmögänget är ju från Malmö och Tati från GBG. Borde hållits tyst om detta eller avfärdats som rykte i Stockholm annars.

Nisse var i Dubai bara någon vecka innan han blev mördad.
Citera
2021-10-31, 10:06
Medlem
Citat:
Korrekt. Dalen,Skarpnäck och Bagis är drängorter utan någon kapacitet. Jag tror dom har betalat Västerort eller Vårby.

Det har inte varit bra sammanhållning i Dalen på många år, men om du tror att du kan skoja med folk därifrån utan att få ditt huvud öppnat så har du fel.

Det finns folk i den orten som är redo att ta liv, men gemenskapen är borta i Dalen så det är inte vem som helst som man hämnas för.
Det är inte killar som lägger ut sitt liv på sociala medier heller.
Citera
2021-10-31, 10:08
Medlem
Kan det vara så enkelt att det är Shottaz som utfört detta som hämnd mot DP?

Dumle skyter ju om hur många de tagit från deras sida. Antar att de vill ha hämnd. Och att plocka Nisse slår väl rätt hårt ekonomiskt.

Poliser här i tråden, kan ni inte bjussa på infon om vad som stod i blodpölen på N&C? Finns väl inget större värde i att hålla inne den informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in