2021-10-31, 09:50
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Det handlar knappast om utbildning eller utseende. Det handlar om karisma och hur man uppträder.

Dagens ungar tränas inte i social interaktion med andra och man försöker skydda alla som växer upp så till den milda grad att man inte klarar av att få ett nej utan att känna sig kränkt och springa och gråta ut hos mamma.

Man kan säga såhär. Du har rätt, för att endast få ligga är det karisma som är a och o. Men även utseende spelar in där. För let's be real. Kvinnor ligger inte med män som inte ser bra ut. Sen behöver de inte se ut som Orlando Blom, men att de ska vara någorlunda attraktiva är av vikt. Bara löjligt att förneka det.

Men för att skaffa ett stabilt förhållande så är ens utbildning och vad man jobbar med viktigt för kvinnor.
Citera
2021-10-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Varför? Jävligt bra fråga, men många är mentalt instabila. De kan ha ångrat att de hade sex med just den mannen. De kan helt plötsligt få för sig att de blev utnyttjade. Mannen kan ha gjort/sagt något olämpligt som inte var relaterat till samlaget men ändå bli anmäld för våldtäkt ist.

Det kan vara vad som helst hos en mentalt rubbad person.

Nej. Men att samtyckeslagen blir åt helvetes fel i praktiken.

Ja visst hörrudu...kvinnor är "mentalt instabila" bara därför som så pass många har erfarenheter av att blivit våldtagna, försök till våldtäkt, trakasserade, manipulerade och utnyttjade sexuellt...nått sånt eller hur?

Problemet i världen är att så pass många män, skiter fullständigt andra människors sexuella vilja.
Och anser sig ha "rätt" till sex.
Ingen har någon "rätt " till sex eller "rätt" till andras kroppar och tills dessa snubbar fattat detta så får vi vackert ha lagsystem som reglerar detta.
Citera
2021-10-31, 10:30
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Det handlar knappast om utbildning eller utseende. Det handlar om karisma och hur man uppträder.

Dagens ungar tränas inte i social interaktion med andra och man försöker skydda alla som växer upp så till den milda grad att man inte klarar av att få ett nej utan att känna sig kränkt och springa och gråta ut hos mamma.

Precis, det var väl lite det jag lite subtilt ville peka på.

Ett stort problem är också "generation tråkmåns", på min tid var det fest varje helg hos någon.
Så är det inte längre.

Nu har killarna fått för sig att dom måste "ha" en massa grejer för att "få".
Det börjar likna ett dataspel alltihop, "för att komma till den nivån och få det vapnet så måste du göra det och det, och ha det och det, som du kan köpa för riktiga pengar!"
Yey.

Sedan är allt för säääkert.

När jag var 17-18 kunde jag vara hemifrån.3-4.dagar utan att höra av mig till mina föräldrar, dom visste att jag var ute och söp och sov hos kreti och pleti och kom när jag kom.
Gör ungdomar det idag så blir det ju efterlysning efter 1 natt.
Senast redigerad av Pungpuckel 2021-10-31 kl. 10:35.
Citera
2021-10-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst hörrudu...kvinnor är "mentalt instabila" bara därför som så pass många har erfarenheter av att blivit våldtagna, försök till våldtäkt, trakasserade, manipulerade och utnyttjade sexuellt...nått sånt eller hur?

Problemet i världen är att så pass många män, skiter fullständigt andra människors sexuella vilja.
Ingen har någon "rätt " till sex eller "rätt" till andras kroppar och tills dessa snubbar fattat detta så får vi vackert ha lagsystem som reglerar detta.

Det är skillnad på att vilja ha och anse sig vara berättigad till något. Svepande auktoritära feministiska generaliseringar.
Citera
2021-10-31, 10:44
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Man kan säga såhär. Du har rätt, för att endast få ligga är det karisma som är a och o. Men även utseende spelar in där. För let's be real. Kvinnor ligger inte med män som inte ser bra ut. Sen behöver de inte se ut som Orlando Blom, men att de ska vara någorlunda attraktiva är av vikt. Bara löjligt att förneka det.

Men för att skaffa ett stabilt förhållande så är ens utbildning och vad man jobbar med viktigt för kvinnor.

Givetvis funkar det inte om man ser ut som om man tryckt av en hagelskur i ansiktet men utseendet är inte det primära om man bara ska få knulla. Det är så mycket mer. Jag är medveten om att jag inte är ful, men det finns flertalet polare i mitt umgänge som ser bättre ut. Å andra sidan har jag till skillnad från flera av dem aldrig haft svårt att få ragg.

Där kommer karisma in. Jag har aldrig haft svårt att få kontakt med kvinnor och väldigt snabbt märker jag vad som funkar om jag är på ett sådant humör. Det finns bara där helt enkelt. En kvinnlig vän till mig skrattade och poängterade vid något tillfälle att jag stinker sex och testosteron (på ett positivt vis) vilket får kvinnor att dras till mig. Hon är för övrigt lesbisk så jag har aldrig haft en chans där.

Vad gäller val av man så är jag högutbildad och min kvinna likaså. Det finns många teorier som pekar på att en kvinna väljer efter egen utbildningsnivå. Finns andra trådar som hanterar den saken.
Citera
2021-10-31, 10:51
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Precis, det var väl lite det jag lite subtilt ville peka på.

Ett stort problem är också "generation tråkmåns", på min tid var det fest varje helg hos någon.
Så är det inte längre.

Nu har killarna fått för sig att dom måste "ha" en massa grejer för att "få".
Det börjar likna ett dataspel alltihop, "för att komma till den nivån och få det vapnet så måste du göra det och det, och ha det och det, som du kan köpa för riktiga pengar!"
Yey.

Sedan är allt för säääkert.

När jag var 17-18 kunde jag vara hemifrån.3-4.dagar utan att höra av mig till mina föräldrar, dom visste att jag var ute och söp och sov hos kreti och pleti och kom när jag kom.
Gör ungdomar det idag så blir det ju efterlysning efter 1 natt.

Ack den ungdomen!

Nu höll jag mig alltid i skinnet så länge jag bodde hemma och gick i skolan men klart man var ute på upptåg när det fanns tillfälle. På helgen om man inte hade match eller skulle tävla, drog man till andra städer och träffade polare där. Föräldrarna fick förlita sig på att man helt enkelt hade ett gott omdöme.

Dataspelsliknelsen är slående! Lite som att språket hos yngre blivit förvanskat. Man tränar inte saker längre tex. utan man går i fotboll, går i handboll osv. Mycket märkligt.
Citera
2021-10-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Det är skillnad på att vilja ha och anse sig vara berättigad till något. Svepande auktoritära feministiska generaliseringar.

jepp det är det..men sexuella trakasserier eller våldtäkter ex. är alltså inte enkom "vilja ha", utan ett aktivt beteende som utgår från att man ignorerar vad motparten faktiskt vill.
Citera
2021-10-31, 11:00
Medlem
Deckard-Cains avatar
6 av 7 ägnar sig åt sporadiska sexualbrott istället
Citera
2021-10-31, 11:24
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Du är ju åtminstone ett praktexempel på att en hel del är det. Du gör verkligen ditt yttersta för att inte förstå och medvetet vända problematiken i den här lagstiftningen till att handla om något annat?

Men o andra sidan är du ju en verklighetsfrånvänd hatisk feminist. Så man kan väl inte ha för mycket begärt.
Senast redigerad av Emoll 2021-10-31 kl. 11:28.
Citera
2021-10-31, 11:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Givetvis funkar det inte om man ser ut som om man tryckt av en hagelskur i ansiktet men utseendet är inte det primära om man bara ska få knulla. Det är så mycket mer. Jag är medveten om att jag inte är ful, men det finns flertalet polare i mitt umgänge som ser bättre ut. Å andra sidan har jag till skillnad från flera av dem aldrig haft svårt att få ragg.

Där kommer karisma in. Jag har aldrig haft svårt att få kontakt med kvinnor och väldigt snabbt märker jag vad som funkar om jag är på ett sådant humör. Det finns bara där helt enkelt. En kvinnlig vän till mig skrattade och poängterade vid något tillfälle att jag stinker sex och testosteron (på ett positivt vis) vilket får kvinnor att dras till mig. Hon är för övrigt lesbisk så jag har aldrig haft en chans där.

Vad gäller val av man så är jag högutbildad och min kvinna likaså. Det finns många teorier som pekar på att en kvinna väljer efter egen utbildningsnivå. Finns andra trådar som hanterar den saken.

Låt oss säga såhär. Det hjälper inte enbart att ha en bra utseende, för man behöver även karisman till det. Men ett bra utseende är en grundbit för att överhuvudtaget lyckas.

Så är det. En kvinna väljer alltid uppåt. För en man är utbildningsnivå oftast mindre relevant.
Citera
2021-10-31, 11:28
Medlem
Citat:
Du gör verkligen ditt yttersta för att inte förstå och medvetet vända problematiken i den här lagstiftningen till att handla om något annat?

Men o andra sidan är du ju en verklighetsfrånvänd hatisk feminist. Så man kan väl inte ha för mycket begärt.

Det är du som gör ditt yttersta för att vägra förstå samtyckelagen.
Citera
2021-10-31, 11:30
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Det är du som gör ditt yttersta för att vägra förstå samtyckelagen.

Jag förstår Merapi. Du som argsint feminist gläds över lagar som innebär att män o kvinnor har mindre sex med varrandra.

Förstår till fullo varför du försvarar det med dina feministiska teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in