2021-10-13, 03:27
Medlem
Är dropshipping i 2021 fortfarande värt det? Vad är vinstmarginalerna när man börjar? Kommer ihåg när jag funderade på ds förrän det ens var nån större grej vill ju inte göra samma misstag igen.
Citera
2021-10-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Är dropshipping i 2021 fortfarande värt det? Vad är vinstmarginalerna när man börjar? Kommer ihåg när jag funderade på ds förrän det ens var nån större grej vill ju inte göra samma misstag igen.

Beror ju på produkten och marknadsföringen. Jag började för typ 5 dagar sedan med en produkt, tyvärr inte fått några köp ännu. Men tror ändå produkten kan lyckas.
Tror även att det är viktigt att få kunden att inte tro att sidan är dropshipping, utan ett seriöst företag.
Citera
2021-10-13, 16:24
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Du får nog fler svar om du ber mod flytta tråden till e-handel.

(FB) E-handel, frakt och konsumentfrågor
Citera
2021-10-13, 20:18
Medlem
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2021-10-30, 23:35
Medlem
Citat:

Sålt för 1000 kr nu denna veckan med droppshipping, dock har jag mycket traffik från usa så skall kanske göra om lite på sidan. Typ byta språk.
Citera
2021-11-01, 12:20
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmedel5
Sålt för 1000 kr nu denna veckan med droppshipping, dock har jag mycket traffik från usa så skall kanske göra om lite på sidan. Typ byta språk.

Vilka branscher tror du funkar för dropshipping i 2022?
Citera
2021-11-01, 12:30
Medlem
miikoss avatar
Problemet brukar vara att behålla kunderna. Så kanske bäst att fokusera på markndsföring och sedan sälja till så många som möjligt.

Frakten tycker jag är mest problematiskt.

Köpte ex, en bok på Adlibris. Det tog två veckor innan boken kom. Innan boken hade kommit så beställde jag samma bok på Bokus. Den kom på två dagar.

Både Bokus och Adlibris kör ju dropshopping, men Bokus verkar ha bättre leverantörsavtal. Liknande har hänt flera gånger, nu ratar jag Adlibris.

Om du inte tycker de är värt att betala för EMS (om det är ifrån Kina), alt overnight med flyg. Så kommer leveranstiderna bli väldigt långa, troligen så köper många max en gång av dig om leveranserna är sega.

Det finns en del fördelar med dropshopping. Men om det gäller just endast en produkt, så kanske man ska överväga att ha ett lager.
Citera
2021-11-10, 14:17
Medlem
HippieKillers avatar
Dropshipping från Asien är iprincip dött då inte en jvel vill vänta 2-3v på sitt paket o betala massa moms. Knyt kontakter med grossister i landet du har din buissiness i och du kan göra grova pengar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in