2021-10-30, 23:02
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu frågar jag en tredje gång. Vad skulle VÅRDEN gjort mer? Då det det var den du kritiserat hela tiden

Vad du tycker soc skulle ha gjort är helt irrelevant i sammanhanget.
Knappast irrelevant med tanke på vad som kunde ha undvikits om hon haft eget boende.
2021-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja de är antroposofer hela högen.

Bevare mig.
2021-10-30, 23:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag antar att hon kommenderat E att hämta hennes saker. Skulle tro med hjälp av en låssmed, för hade inte hyresvärden bytt lås i dörren.

Det var väl för att den som innehade det riktiga hyreskontraktet (1:a handskontrakt) hade misskött sig grovt, hyrt ut svart till andra, samt även plockat ut bostadsbidrag fast hen inte ens bodde där själv.

Det kan ju inte L belastas för, hon blev lurad, blåst, på den makabra andrahandslägenhetsmarknaden i Stockholm.

Du behöver inte älska L, men du kan ju försöka vara lite rättvis i alla fall.
2021-10-30, 23:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Knappast irrelevant med tanke på vad som kunde ha undvikits om hon haft eget boende.
Jo för det var just VÅRDEN du kritiserade och det som diskuterades.

Så nu frågar jag för fjärde gången. Vad skulle VÅRDEN gjort. Det har du inte lyckats svara på trott att det var det jag efterfrågat flera gånger. Det enda du lyckats komma fram till är att det är "vårdens fel". Hur jävla svårt kan det vara att hålla sig till sak och svara på den enkla frågan?
2021-10-30, 23:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo för det var just VÅRDEN du kritiserade och det som diskuterades.

Så nu frågar jag för fjärde gången. Vad skulle VÅRDEN gjort. Det har du inte lyckats svara på trott att det var det jag efterfrågat flera gånger. Det enda du lyckats komma fram till är att det är "vårdens fel". Hur jävla svårt kan det vara att hålla sig till sak och svara på den enkla frågan?

Det heter ju socialvård.....
2021-10-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var väl för att den som innehade det riktiga hyreskontraktet (1:a handskontrakt) hade misskött sig grovt, hyrt ut svart till andra, samt även plockat ut bostadsbidrag fast hen inte ens bodde där själv.

Det kan ju inte L belastas för, hon blev lurad, blåst, på den makabra andrahandslägenhetsmarknaden i Stockholm.

Du behöver inte älska L, men du kan ju försöka vara lite rättvis i alla fall.

Nu har du helt fel och drar dina egna slutsatser.

Jag har ingen aning om vad som hänt med den som haft kontraktet för lägenheten. Jag vet bara att det var många namn på den och att L tillsammans med en av de boende på den adressen, hade ett sågverk ihop.

Det är inte ett dugg synd om L. Hon har själv försatt sig och sina barn i olika situationer oc det är som mna brukar säga: "dina val - dina konsekvenser".

Jag förstår inte varför du hela tiden försvara henne? Projicerar du din egen smärta i henne? Sök hjälp och gå i terapi om du mår så dåligt.
Eller är du en av alla hennes vänner?
2021-10-30, 23:16
Medlem
BMC64s avatar
Är det nån som har koll på varför hästgården gick i putten ?
2021-10-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik

Det finns ju en bra och tydlig förklaring till varför hon inte får hjälp.
Läs FUP där står det beskrivet.
I Stockholm hjälper man hemlösa och de helt utan inkomst. De förklarar för henne att då hon har inkomst/insättningar på sitt konto, så kan de bara hänvisa henne till vandrarhem och lägenhetshotell.
2021-10-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Är det nån som har koll på varför hästgården gick i putten ?

Hästgården/ villan med ett gammalt stall. Fick hon väl sälja efter skilsmässan och efter att hennes danska sambo drog med sitt pick o pack en dag.
Hon var väl tvungen att lösa lånen på banken. Brukar väl vara så om ma inte jobbar och har råd att bo kvar.
Det låter som värsta herrgården i hennes CV🤣
2021-10-30, 23:24
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Husockupanter är mer och mer vanligt, så visst kan hon ha varit en sån.

Fast gett sken av till alla inkl. barn att de varit kära, ett helt vanligt kärlekspar. Där E köper en extra bil och mc så att L ska kunna röra sig fritt och övningsköra på mcn.
Men han avslöjar henne och vill att hon ska lämna hans hem.
Vilket slutar i mord.

Framkommer det något i fup om L har haft affärer bakom ryggen på E?
2021-10-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Framkommer det något i fup om L har haft affärer bakom ryggen på E?

Hahaha skämtar du? Den kvinnan är ökänd för sina affärer.
2021-10-30, 23:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Hästgården/ villan med ett gammalt stall. Fick hon väl sälja efter skilsmässan och efter att hennes danska sambo drog med sitt pick o pack en dag.
Hon var väl tvungen att lösa lånen på banken. Brukar väl vara så om ma inte jobbar och har råd att bo kvar.
Det låter som värsta herrgården i hennes CV🤣

Tackar för info

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in