2021-10-30, 22:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Hon var ju inlagd vid tillfället när han hämtade sakerna.

Han menar innan hon la in sej på psyk, förstår du väl, fast hon kan ju teoritskt sett ha haft tillgång till en telefon där också,
2021-10-30, 22:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
I den här tråden kan man slänga in vad som helst, så ja hon kan ha hotat honom, så att han blev tvungen att flytta sakerna

Hahahaa, så L hotade honom från sin säng på psyket då???
2021-10-30, 22:29
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahahaa, så L hotade honom från sin säng på psyket då???

Ja det kan hon ha gjort, det vet jag inte , men det kan ha varit så
2021-10-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
Lydia kommer bli fri en dag om hon sköter sig, chansen finns att få träffa sina barn på besök.
Emils ljus är släckt, han får inte träffa sina barn igen, dom får inte chansen att träffa honom igen, nånsin. Inte heller hans föräldrar, ingen.
Vi får besöka en sten, prata ut i tomma intet och bara hoppas att han hör oss.

Jag hoppas hon hittar en bättre väg i livet under tiden hon förhoppningsvis blir helt nykter och får proffesionell hjälp där på insidan.

Ja. Ls problem är nog inte alkoholen primärt. Men fasta rutiner och regelbunden medicinering, mat och sömn är nog bra.
2021-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
En oroande kavalkad av misslyckanden.
Lägg därtill att hon inte ens klarat av de grundläggande studierna på SLU. Släpar med flera tentor..

Givetvis är hela hon en enda lång tragedi, inte minst för sina fyra barn, men det ursäktar inte på minsta vis hennes förfärliga brott. Hon dödade kallblodigt den som fungerat som en barmhärtig samarit för henne. Usch!

En fråga: Vem betalade hennes tre gevär?
Kronofogden borde ha kollat upp hennes vapeninnehav och tagit vapnen i mät. Där fanns minst 15 kkr för fogden att hämta in.
Dessutom: Hade fogden tagit vapnen, så hade Emil levt idag. På mer än ett sätt dog alltså Emil alldeles i onödan..

Ja, vad fan gjorde dem inte det för?
Med hennes skulder ..
Fy vad tragiskt
2021-10-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att föräldrarna var antroposofer? Gick alla Ls syskon på Waldorf-skolan?

Ja de är antroposofer hela högen.
2021-10-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Hon var ju inlagd vid tillfället när han hämtade sakerna.

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Han menar innan hon la in sej på psyk, förstår du väl, fast hon kan ju teoritskt sett ha haft tillgång till en telefon där också,

Jag antar att hon kommenderat E att hämta hennes saker. Skulle tro med hjälp av en låssmed, för hade inte hyresvärden bytt lås i dörren.
2021-10-30, 22:44
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Jag antar att hon kommenderat E att hämta hennes saker. Skulle tro med hjälp av en låssmed, för hade inte hyresvärden bytt lås i dörren.

Inte omöjligt, man vet aldrig med låssmeder

Inte för att jag vill misstänkligöra en hel yrkeskår, men en del är ganska shady om man säjer så
Senast redigerad av BMC64 2021-10-30 kl. 22:52. Anledning: rättelse
2021-10-30, 22:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Skickades alla syskon till Waldorf skolan i Järna eller endast L?

Citat:
Vapenskåpet stod fortfarande i Farsta. Innan han flyttade det.

Åh, tack för den bomben.

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu frågar jag en tredje gång. Vad skulle VÅRDEN gjort mer? Då det det var den du kritiserat hela tiden

Vad du tycker soc skulle ha gjort är helt irrelevant i sammanhanget.

Socialtjänsten ska väl ta vid när bostadslösa kommer ut från psykvård, fängelse, missbruksvård? Det är väl ett av deras s.k. uppdrag, som de inte sköter!

Citat:
Menar du att föräldrarna var antroposofer? Gick alla Ls syskon på Waldorf-skolan?

Ja, jag tror de var antrofosoper. I SVTplays dokumentär är det lärare från Norge med. Känns som flera norrmän hakade på den vilda iden.....
2021-10-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
har sett serien.
Men att mörda betyder att hon saknar vanlig moral,precis som alla andra som klarar av att mörda.
Det är också för mordet hon nu straffas
Att hon varit en outsider är rätt tydligt.
Hon har precis som alla mördare stora brister, och hennes uppträdande inte bara vid skottlissningen
utan allt övrigt tyder på att hennes uppträdande inte passar för en 35åring.
Hon skriker o tjoar så grannar störs, dricker, medicinerar och slarvar runt som en väldigt omogen ung person.
Antar att hon aldrig klarade vanligt högstadie ens-
kanske gick hon i särskola.

Många kvinnliga mördare har sådana brister, som de döljer.
och kamouflerar med användning droger o examen i Livets hårda skola.
Att få en diagnos kan också betyda att det verkliga problemet blir fördolt och istället görs bedömningen utifrån det utagerande beteendet.
Det är synd om många av våra kriminella som inte fick den omsorg o stöd de behövt fått i tidig ålder.
I hennes fall borde nån förstått att explosionen kom.
Hade det inte blivit Emil så hade hon tagit livet av nån annan.
Emil uppfattade inte hennes djupa störning.
Hade han varit nykter hade han förstått

L läste in gymnasiekompetensen och var antagen till landskapsarkitekt utbildningen på SLU i Uppsala. Ht 2020. Vilket var en anledning till att hitta annat boende än det svindyra i Farsta. L försökte via ständiga kontakter med soc men nobben totalt. Trots två barn i hushållet.

Att E sedan länge hade en grav missbruksproblematik underlättade inte situationen. Separerad, icke-betrodd vårdnad om barnen, beroendebehandling, uppsagd - nytt jobb ... ett bagage som heter duga.

På något underligt sätt lyckades dessa personer hitta varandra. Inte alls bra. Match in Hell.
2021-10-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Jag tror det ligger mycket sanning i det du skriver.
Hon har ett speciellt sätt att bekräfta mäns behov i början, tills hon fått dem på kroken.
Jag vill inte påstå att männen är svaga eller klena, hon vet bara hur hon ska få dem att falla.

Hon har själv berättat för mig, hur hon raggat upp män på krogen, för att senare blåsa dem på pengar och annat.
Det är helt normalt beteende för henne.

men om hon satte detta i system gjorde inte männen någon polisanmälan?
eller de visste inte hennes namn..
2021-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men om hon satte detta i system gjorde inte männen någon polisanmälan?
eller de visste inte hennes namn..

Finns väl en del skam i sånt kan jag tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in