2021-10-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirrenJota
Enskededalen har två områden. Ena med fina dyra villor, den andra är ghetto ja

Enskededalen är mer orten än ghetto i alla fall ;-)
Citera
2021-10-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Snart kommer även skottlossning att ske i Drottningholm och i Haga utan att folk bryr sig.

Det var bättre förr har aldrig stämt bättre
Citera
2021-10-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Hur många miljoner slängs inte till de kriminella då de blir häktade och sedan släpps igen?

Jag hade gärna suttit häktad en längre tid för att sedan få en klumpsumma på flera hundra tusen.

Gratis boende, gratis mat lugn och ro för att sedan ha para på kontot. Hoppas Aina tar mig.

😆Då är du OK med fulla restriktioner också…
Citera
2021-10-30, 22:21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Vad spelar det för roll om han släppt fler album? du kan släppa 100 album på 1 år det gör dig varken bättre eller mer framgångsrik. Albumet ska hålla klass vilket inte denna Einar gjorde, medans 2pac`s album höll klass även idag. Einars album kommer inte ha samma status och klass om 20år. Sen är Einar en artist för ungdomar precis som markoolio och sean banan.

Shyheim va 14 när han började, lyssna på Shyheim så hör du han har betydligt mer klass, och betydligt bättrre än alla orten rappare som rappar idag. Killen är 14 men har rim som om han vart med i flera år.

https://www.youtube.com/watch?v=bpMpjrxNhB4
Det är sant att både 2Pac och Shyheim höll en betydligt högre klass än Einar, men man måste också ha i åtanke att både 2Pac och Shyheim var verksamma under 1990-talet, vilket var gangsterrappens guldålder och rent allmänt högre kvalitet på all populärkultur då, oavsett om det rörde sig om hiphop eller rock, pop osv, eller för den delen filmer. Lägg till på det att de också var verksamma i USA, ett land med mycket större befolkning och därmed mer talang inom musiken osv. 2Pac började ju bli bra först när han släppte Dear Mama, och det var framförallt All Eyez on Me och därefter som han började rocka loss (före det hade han gjort ett fåtal okej låtar, som Keep Ya Head Up, och den mycket överskattade Brenda's Got a Baby, och Thug Life albumet är i och för sig ett mästerverk det också). 2Pac började alltså bli den legenden han blev mellan 94-96, alltså efter att han blev skjuten första gången och började lägga in sin själ i musiken eftersom han visste att han skulle bli skjuten igen. Angående Shyheim så är det egentligen bara hans andra album, Lost Generation, som är bra, och visst, han hade väl lite talang och så på hans första album, men jag har aldrig kunnat ta det albumet på allvar. Därefter har Shyheim inte varit något märkvärdigt, och hade 2Pac släppt album idag så hade de också varit skit. Det är alltså en orättvis jämförelse, att jämföra Einar, en svensk tonåring som var verksam under entartete kunstens guldålder (2010-talet) med amerikanska gangster rappare som var verksamma när gangstarap var som bäst.

Det sagt, så är till exempel Einarlåten Frank Lucas bättre än många Shyheim och 2Pac låtar (som båda i ärlighetens namn har gjort en del skräpmusik), men givetvis överlag så har Einar inte gjort något som kommer i närheten av Shyheim/2Pac när de var som bäst. Ett annat bra exempel är The Latin Kings, som också gjorde en del sköna låtar, framförallt deras 90-tals alster. Vilka bra låtar släppte TLK under 2000-talet? Deras Omerta album är ju skit och snabbmat det också.

I alla fall, Einar hade kunnat komma långt om han var verksam i USA och om han fick arbeta med bra producenter och musiker. Där har du faktiskt hemligheten bakom 2Pac, Michael Jackson osv. Michael Jackson släppte riktigt bra album när han samarbetade med Quincy Jones, men kolla hur det gick på Invincible albumet? lol...
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-10-30 kl. 22:24.
Citera
2021-10-30, 22:23
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Trams. Är man vuxen och frisk har man inget som helst intresse av att förkovra sig i dessa barnsligheter. Varför skulle man inte scrolla vidare och glömma när man läst sju ord om honom?
Det är som att säga att vuxna ska ha koll på de senaste tönterierna på Tik Tok.

Einar var en svensk kille som pratade som en blatte om vapen och negerpatruller.
Jag slutade läsa barnböcker för många år sedan men du verkar jämföra hans person och texter med Hemingways?

Nej, har du svårt med läsförståelsen? Jag skrev ju att jag tycker att både Einars musik och hela den kulturen är värdelös men man måste ha bott under en sten om man missat hans existens. Han blir inte jämförbar med Hemingway bara för att man känner till honom, det är dina ord. Om världen fungerade så skull väl Camilla Läckberg fått nobelpriset i litteratur vid det här laget.
Citera
2021-10-30, 22:34
Medlem
BekraftadNegers avatar
Vad är detta? Äntligen en polis som vågar stå upp och förklara, så blir den jäveln anmäld?

Citat:
Polisen och influencern Filip Pelas inlägg om Einárs död har lästs av tiotusentals personer och delats av kändisar.

Pelas varnar unga för gängkriminalitet och har anmälts till JO.

”Att en så ung man med mycket kvar av livet mördas är fel på alla sätt. Även om det är sorgligt så var detta tyvärr väntat”, skriver han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OW6GQ/polisen-jo-anmals-efter-uppmarksammade-inlagget-om-einar

Tänk om alla vore som han! Ung polis med patos.
Citera
2021-10-30, 22:40
Bannlyst
Vill lyfta fram en gärningsman som kom in i pojkens liv väldigt tidigt och som förstörde hans liv från början till hans tragiska slut, och som inte nämns alls, är socialtjänsten.

Vad var syftet med socialförvaltningens roll i Nils liv?

Var det för att hjärntvätta honom som liten att han skulle tro att han var svartskalle än vit och hamna på brottets bana samt lära sig vanan att använda droger?

Som jag ser det har socialtjänsten ett större ansvar och är de riktiga mördarna än de som sköt honom.
För de som sköt honom kan deras agerande tolkas som en hjälpande hand.
De behövde bara trycka på avtryckaren för att hjälpa Nils, för att avsluta ett tragiskt liv som redan från början förstörts av socialförvaltningens "goda" intentioner.
Senast redigerad av matau 2021-10-30 kl. 22:43.
Citera
2021-10-30, 22:43
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Vill lyfta fram en gärningsman som kom in i pojkens liv väldigt tidigt och som förstörde hans liv från början till hans tragiska slut, och som inte nämns alls, är socialtjänsten.

Vad var syftet med socialförvaltningens roll i Nils liv?

Var det för att hjärntvätta honom som liten att han skulle tro att han var svartskalle än vit och hamna på brottets bana samt lära sig vanan att använda droger?

Som jag ser det har socialtjänsten ett större ansvar och är de riktiga mördarna än de som sköt honom.
För de som sköt honom kan deras agerande tolkas som en hjälpande hand.
De behövde bara trycka på avtryckaren för att hjälpa Nils avsluta ett tragiskt liv som redan förstörts av socialtjänstens "goda" avsikter från start.

Tragiskt men socialtjänstens ansvar i Einars död. Det kommer vi aldrig få läsa om....
Citera
2021-10-30, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Tragiskt men socialtjänstens ansvar i Einars död. Det kommer vi aldrig få läsa om....

Faktum är att de har ett större ansvar än mördarna, och socialcheferna borde åtalas med häktesplats redo att ta emot dem.
Senast redigerad av matau 2021-10-30 kl. 22:47.
Citera
2021-10-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nu känner jag mig kränkt som stockholmare. Inte fan visste jag vem det där var innan tidningarna började skriva, dessutom känner jag ingen som lyssnar på den så kallade musiken. Man måste nog vara under 15 och från orten för att veta något om det där.

Nån har hittat kilometervisare på Spotify och skruvat upp med en jävligt snabb borrmaskin.

Hahaha folk här som blir så sjukt avundsjuka och som inte kan inse att det är denna typ av musik som är den populäraste i dagens samhälle😂

Folk som blir kränkta över att han definieras som en stor artist eller som försöker prata förbi hans popularitet.. bara för att ni inte vet vad sociala medier är eller har levt under en Sten så behöver ni inte bli förbannade över att det skrivs om honom? Klart att det blir en uppståndelse kring en av de absolut mest aktuella artisterna i den nu populäraste genren. Sen att ni är 50+ och gråter ut på Flashback är en sak, men håll er avundsjuka för er själva
Citera
2021-10-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Tror du verkligen Einar tog livet av Havals bror för att Haval goa honom till Kidnappningen? Jag tror inte att Einar tog det så hårt så det var värt att sänka Daro

Man kan spekulera vad motivet var men att han betalade för att klippa Daro är fakta
Citera
2021-10-30, 22:55
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Faktum är att de har ett större ansvar än mördarna, och socialcheferna borde åtalas med häktesplats redo att ta emot dem.

Hur är det möjligt att vissa statstjänstemän (kvinnor) kommer undan med allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in